בזמן שהזכיינות היתה טכנולוגיה חדשנית ומהפכנית בבתי עסק, ואפילו היא נפגשה עם התנגדות. במספר עיתונים ומגזינים הוגדרה הדרך החדשה כמרמה והונאה.
העובדה הבסיסית ביותר של הסביבה ברחבי העולם שלנו היום זו השינוי המתרחש בכל נישה ותחום.
ככלל, אנשים אינם בהכרח ששים לקבל מהפך. כל אדם לרוב מתנגדים לו, ומעדיפים להישאר בתוך אזור הנוחות שלנו של כל מה שידוע ומקובל. זה בהחלט טבע האדם.
אבל זה בהחלט אף ידוע שמה שאתה מתנגד לו בכל זאת ימשיך, בעיקר בזמן ש מדובר כאן בדרך טובה בהרבה שזמנה הגיעה.
כמעט בכל נישה ותחום של עבודה, רוב הרעיונות החדשים לרוב נתקלו בתחילת הדרך בהתנגדות ודחייה. ככל שהרעיון הרבה יותר ייחודי ומהפכני, ההתנגדות לו יכולה להיות הרבה יותר איתנה.
אנשים תמיד מפחדים בנושא רעיונות ושיטות שעלולים להביא לשינוי, מדי פעם אפילו ע"י בורות. הפחד של השינוי גרם ללעג על הציבור הגדולים מבין כולם בהיסטוריה שלנו.
סוחרים ש הייתה בבעלותם חנויות קמעוניות מיושנות ראו ירידה בעסקים שלם. אלו נאבקו פוליטית, ע"י בניית שדולה למען זכותם לבצע דברים בשיטה הישנה. בזמן שהיה רגע ובו אלו הצליחו להוציא אחר בתי הכלבו של גרנט אל מחוץ לחוק במספר מדינות מקומיות, בשורה התחתונה, חנות מסחרית הכלבו של גרנט ניצחו.
כאשר ישנה שיטה מוצלחת יותר זו תימשך.
ככה גם התחילה המכירה באיביי התחילה אבל היום אפשר לראות אפילו סוחרים דרך איביי בעברית.
התעשייה של שיווק רב שכבתי זו עדיין בשלביה הראשונים אבל אפשר לצפות אפילו בעשור האחרון אחר המהפך שחל בתעשייה ואת קצב הצמיחה האדיר שלה.
בזמן שהזכיינות היתה טכנולוגיה חדשנית ומהפכנית בבתי עסק, ואפילו היא נפגשה עם התנגדות. במספר עיתונים ומגזינים הוגדרה הדרך החדשה כמרמה והונאה.
סיפורים של אנשים שאיבדו את החסכונות שלהם בזיכיונות לרשת מסוימת היו בכל שטח. היה ניסיון ממשי כדי להפוך את אותה הזכיינות לבלתי חוקית.
היום "ההונאה" הזאת אחראית להכנסה של יותר מטריליון דולר אמריקאי בתקופה בארה"ב בלבד.
בעלי ניסיון שונים טוענים שהתעשייה של שיווק רשתי באינטרנט הולכת לשנות אחר חוקי המשחק והינה הגל הבא של השיווק.