הדבר החשוב ביותר באירוע מלבד אוכל מוצלח זה כנראה המוזיקה, לשם כך אנו צריכים לחשוב טוב איזה תקליטן להביא לאירוע בין אם זה חתונה, בר מצווה, בת מצווה או ברית.
תקליטן הוא חלק בלתי נפרד מהאירוע, עם זאת חשוב לדעת שלכל תקליטן לאירועים יש סגנון מוזיקה שבו הוא מתמחה יותר טוב מבאחרים.
ראשית עלינו לבחור את סגנון המוזיקה שאותו אנו רוצים להשמיע לאורחינו באירוע, לאחר מכן לראות תיק עבודות של התקליטן, להתייעץ איתו על המוזיקה ולנסות להבין מתוך אופן הדיבור שלו עד כמה הוא מנוסה ומקצועי עבורנו.
לעיתים עדיף לשלם מעט יותר ולקחת תקליטן מנוסה מאשר "לחסוך" על האירוע שלנו ולהרוס אותו על ידי חובבן.
אירוע עם מוזיקה מוצלחת = אירוע מוצלח לשם כך יש לשבת עם התקליטן על השירים המועדפים עליכם, סגנון המוזיקה והאווירה שאתם רוצים ליצור באירוע ולאחר מכן להסביר לו גם איזה מוסיקה אתם לא רוצים שתושמע באירוע שלכם בכל מחיר (אם ישנה כזו).
בשלב המחיר, לאחר שערכתם סקר שוק מקיף ופגשתם כמה תקליטנים מקצועיים יותר ופחות חשוב להגיע למצב שבו יש לפניכם את הסיכום על כל אחד ואחד מהמועמדים לתקלט באירוע שלכם, הצעת המחיר שלהם וההתרשמות שלכם מהם ברמה המקצועית.
בשלב המחיר חשוב לשים לב טוב אם הוצאות אקו"ם הם על חשבון התקליטן או על חשבונכם מכיוון שעלות רישיון לניגון באירועים היא כמה מאות שקלים, תלוי באופי השירים.
לפני סגירה - חשוב לבדוק טוב עם לקוחות קודמים של נותן השירות, האם הם היו מרוצים, ניתן לפנות לכל התקליטנים בבשקה לקבל מהם מספרי טלפון של הלקוחות האחרונים שלהם נתנו שירות ולשמוע חו"ד מקצועית מלקוח אמיתי האם הוא היה מרוצה מהשירות של כל אחד מהם.
תקליטנים לאירועים בשונה מתקליטנים במועדונים צריכים להרגיש את אופי הקהל העומד מולם בכדי להפוך שמחה לשמחה גדולה ומרגשת שתזכר אצל האורחים חודשים רבים.