למה מתכוונים כשאומרים קניה חברתית
כשאומרים קניות חברתיות הכוונה היא להשפעה כלפי מטה של מחירי מוצרים או שירותים שונים עקב רכישה משותפת של יותר מאדם אחד. תחשבו על הכוח שיש לקבוצה חברתית כאשר היא מבצעת רכישה משותפת. אין ספק שבעולם של היום כשהכול עובד דרך האינטרנט זהו כלי ממש טוב כדי להוריד מחירים או בלשון העם לקבל הנחות ממש גדולות
כמה מילים על גרופון חלוצת הקניות החברתיות
קופונים חברתיים זכו לפריצה ממש גדולה בזכות חברה אמריקאית מאוד מצליחה ששמה גרופון. היזם הצעיר של החברה זיהה את הפוטנציאל הגדול והכוח שנותנים הקופונים בעיקר לעסקים מקומיים קטנים שיכולים לקבל בצורה הזאת חשיפה שיווקית ממש גדולה בעלויות יחסית נמוכות. ההשארה שלו התגלתה כמאוד נכונה וגרופון הפכה להיות חברה מאוד מצליחה תוך זמן ממש קצר
החדירה של התחום לארץ
מכיוון שהישראלים מאוד אוהבים מבצעים , הנחות וכול מה שבינם. ההצלחה של אתרי קופונים היתה מיידית ויותר מכך היא הפכה למגפה כזאת שגרמה להקמה של הרבה מאוד אתרי קופונים שחלקם נסגרו כבר. בכול זאת מי צריך כל כך הרבה אתרי קופונים. טרנד נוסף שנולד אלו אתרי קופונים לתחומים ספציפים כמו אתרי קופונים להורים או אתרי קופונים לאתרי תיירות. גם המגזר העסקי לא נשאר בצד וישנו לפחות אתר קופונים אחד שמיועד למגזר העסקי.
דרכים נוספות לרכישות חברתיות
כשמדובר על רכישות חברתיות הן לא נולדו עם הקופונים החברתיים, למען האמת כבר לפני עשר שנים היה שימוש במכרזים לצורך רכישות של מוצרים אלקטרונים. המכרזים האלו התבססו על כמות של לקוחות שהתאגדו ביחד. לדוגמא נקבע מחיר למוצר בתנאי שמאה אנשים ירכשו אותו. השיטה הזאת נחשבת למקובלת והיא עוד כלי באתרים של רכישת מוצרים באינטרנט. גם בעולם אבל גם בארץ. עוד טרנד שעולה בימים אלו היא רכישה קבוצתית למוצרים חדשים. סוג של רכישה שגם תומכת ביזמים. היא מאוד מקובלת כשמדובר על יצירות שונות
יכולת זיהוי המקום שלכם כחלק מהעתיד של רכישות חברתיות
אחד הדברים שמתפתחים ממש בימים אלו כל העניין של זיהוי המקום שלכם. אין בעיה לעשות את זה כשיש סמרטפונים. תארו לכם שאתם מגיעים למקום מסוים מזהים אתכם ומציעים לכם הנחות ממש גדולות.
לאן הולך התחום של רכישות באמצעות הנחות וקופונים
העולם הולך ומשתנה, האינטרנט והסלולר שינו ומשנים לחלוטין את תחום המכירות, פעם זאת הייתה אמזון ואיביי אח"כ גרופון. סביר להניח שהעתיד קשור למודלים חדשים שיצוצו, הם יאפשרו לכם לרכוש יותר בזול , יותר מהר, הם יתפסו אתכם בכל מיני מקומות שלא חשבתם עליהם ויפתיעו אתכם בהצעות שיהיה קשה לכם לסרב להם. תחשבו לרגע על הנייד שלכם בייחוד כשלכולם יש היום איפון או טלפון משוכלל אחר שניתן לזהות בו את המקום שבו אתם נמצאים. נכנסתם לקניון ופתאום חנות הבגדים שבה אתם תמיד רוכשים את הבגדים שלכם שולחת לכם מסר, אם רק תכנסו בעשר דקות הקרובות תקבלו הנחה של 50% על כל החולצות השחורות. העולם הולך להיות הרבה יותר מעניין כשזה נוגע לרכישות.