כיצד לשמור על סביבת עבודה נקייה
אם את מזכירה בחברת רכב המספקת שירותי ליסינג מימוני או בעלת חברת ליסינג בעצמך
אם את עובדת זוטרה במוקד שירות לקוחות או פקידה בחברת תיווך שמוכרת נכסים ללקוחות
סביר לניח כי יש לך שולחן ועליו מחשב, ניירת, עטים ועוד
אם את מסודרת מטבעך, את רשאית לסגור את המאמר ולעבור למאמר הבא, אך אם את לא, המאמר הבא הוא בדיוק בשבילך.
אם לא אחת קורה לך שאת נתקלת באי סדר כללי על שולחן העבודה, אם לא אחת קורה לך שאת מחפשת אחר דפים שזה עתה ראית, אם שלחו לך זימון במחשב לפגישה ושכחת להגיע או חשבת שהפגישה היא בכלל בשבוע הבא, סביר להניח שאת זקוקה לקצת הוראות מנחות כיצד לשמור על סדר בשולחן העבודה.
ראשית נגדיר מהו שולחן עבודה שולחן עבודה הוא השולחן עליו מונח המחשב שלך אך לא רק , ישנו שולחן עבודה פנימי ושולחן עבודה חיצוני. השולחן החיצוני הוא זה שעליו מונחים המחשב האישי, הניירת והעטים. השולחן הפנימי הוא שולחן העבודה של המחשב. עליו מונחות התיקיות, ההפניות לאתרים, קיצורי הדרך ועוד. בניקיון וסדר בשולחן העבודה הפנימי נעסוק בהרחבה במאמר הבא
אם כן כיצד ניתן לשמור על סדר וניקיון בסביבת העבודה החיצונית?
עלייך לשמור על ארבעה כללים חשובים
1. רכשי לך יומן או ארגונית, אל תסמכי על היומן הממוחשב, כל פקידה מסודרת יודעת שתקלות יכולות להתרחש והכי נכון והכי חכם להיות מגובים באמצעות יומן נייד, השקיעי עוד מספר שניות בסוף כל יום על מנת לתעד את כל הפגישות גם ביומן הנייד.
2. הקפידי לתייק את המסמכים מייד, אל תאגרי ערימות של מסמכים לסוף השבוע, תייקי אותם ברגע שהם מגיעים למשרד.
3. רכשי לעצמך קופסא לעטים וקופסא נפרדת לדואר יוצא, הקפידי למיין את דברי הדואר בסוף כל יום עבודה.
4. בכל משרד ועסק ישנו הסכם אל מול חברת ניקיון איכותית שתבצע שירותי ניקיון במשרד, הקפידי לפנות את השולחן בסוף כל יום עבודה, על מנת שהמנקה העובדת במשרד תוכל לנגב את השולחן שלך.