אחד המושגים הלוהטים ביותר בתחום הצריכה בעולם כולו ובישראל בפרט הוא עסקי הבוטיק. אם בעבר בוטיק היה שם או מושג שהיה שמור לסוג מאוד מסוים ומצומצם של עסקים, הרי שהיום הביקוש הרב בקרב הישראלים לשירותים ומוצרים מעולים במיוחד, הביא לכך שניתן למצוא עסקי-בוטיק כמעט בכל תחום. יינות הבוטיק הישראליים כבר מזמן זכו לאמון החך הישראלית, ואפילו לפרסים בין לאומיים רבים, והביסו יינות מעולים מהרבה מאוד מקומות בעולם. הבוטיק, העסק האקסקלוסיבי הוא אומנם יקר, אבל השירות שהוא נותן בהחלט מצדיק את המחיר.
לא מדובר רק בסיסמא לעסק עם מעט לקוחות ומחירים יקרים
עסקי הבוטיק מתבססים על העיקרון של כמות מול איכות, במובן ההפוך מהרגיל. בדרך כלל עסקים מעדיפים להגדיל את התפוקה שלהם ולמכור יותר, לעתים גם כאשר זה בא על חשבון איכות המוצר. מאידך, ישנם עסקים אשר שמים לעצמם למטרה לתת את השירות הטוב ביותר או את המוצר הטוב ביותר. תשומת הלב הדרושה כדי להבטיח את המוצר הזה דורשת יותר זמן ומשאבים, ולכן, ניתן לייצר כמות קטנה יותר של המוצר ומחיר כל יחידה הוא גבוה יותר. כיום בישראל ניתן למצוא הרבה מאוד עסקי בוטיק, אשר הציבו לעצמם יעד וחזון של מצוינות בתחום בו הם פועלים. מלבד יקבי בוטיק ואפילו משרדי עורכי-דין בוטיק, ניתן למצוא בארץ פריחה של תחום מלונות הבוטיק.
מלונות בוטיק בצפון, וברחבי הארץ, יודעים להציע היום חוויה שונה לחלוטין מזאת שהתרגלנו אליה ואנחנו מכירים. מלון בוטיק בצפון הוא יותר מאשר מלון ששינו את שמו ואת עיצוב החדרים. מלונות יוקרה רבים בצפון הבינו כי התייר (הישראלי ובכלל) מחפש היום יותר ויותר את הנופש האקסקלוסיבי והיוקרתי. הרבה מאוד פעמים לא די לישראלי להגיע אל מלונות יוקרה והוא ידרוש דווקא את האיכות, ברמה שרק מלון בוטיק בצפון יכול להציע. ודווקא יש לא מעט מלונות בוטיק בצפון שמציעים את זה בדיוק.
מתי בפעם האחרונה ביקרתם בטבריה?
הדוגמה הטובה ביותר להתפתחות תחום מלונות הבוטיק נמצאת בעיר טבריה. בעבר, ביקור בטבריה כלל בילוי בשק שינה על חופה של הכינרת, או, אם רצינו להתםנק – מלונות בסיסיים בעיר. כיום, הולך וגדל ההיצע של מלונות יוקרה בעיר, והתחרות מבטיחה לנו שנוכל למצוא מלון בוטיק בצפון במחיר שווה לכל נפש. אז כן, ביקור בטבריה הוא כבר לא בדיוק כמו שהיה פעם.
לסיום, נדגיש כי ככל שתרבות הצריכה ממשיכה להעלות את הרף מבחינת איכות המוצרים להם מצפה הצרכן הישראלי, כך סביר כי נמצא יותר ויותר נותני שירותים או מוצרים אשר מציעים רמת גימור ושירות גבוהות הרבה יותר מכל מה שהכרנו אי פעם. הדבר נכון לא רק במה שנוגע אל מלונות בטבריה – אלא אל תחומי הבוטיק והחיים הטובים באופן כללי. התחרות בשוק הישראלי, שרק הולכת וגדלה, תבטיח לנו כי המחירים יישארו שפויים תמיד.