הקדמה קצרה
ההוצאות השוטפות ממש מכבידות עליכם. אתם מחפשים דרכים שונות להוריד את העלויות השוטפות, השאלה איך עושים את זה לאורך זמן. אחת הדרכים היא שימוש מושכל בקופונים, מבצעים והנחות כדי להפוך את החיים קצת יותר נוחים. על נושא זה נדבר קצרות במאמר זה
אתם שואפים להוריד את העלויות השוטפות. קופונים, הנחות, מבצעים הם עוד דרכים לעשות את זה.
לפני שאתם עומדים לרכוש משהו חדש מיוחד או משהו בשוטף, עשו לעצמכם הרגל והשקיעו לר מעט מחשבה על איך אתם מוזילים את הרכישה שלו. ההמלצה הראשונה שלו היא למפות את ההוצאות שלכם ולחשוב איך בכל תחום אתם יכולים להוזיל עלויות. לדוגמא כאשר אתם רוכשים מוצר חשמלי, אין ספק שהכי נכון הוא פשוט לעשות השוואות מחירים באתרים רלוונטים כמו זאפ, יש מוצרים אחרים שהדרך להוזיל את הרכישה שלהם היא על ידי אסיפה של קופונים שונים. יש שירותים שהכי נכון הוא לקנות אותם באמצעות רכישות חברתיות. אין ספק שמיפוי נכון של כל הרכישות יעזור לכם להוריד את העלויות השוטפות שלכם. יש רק נקודה אחת ממש חשובה בהקשר הזה והיא הצורך שלכם לנהוג ממש באחריות, קל מאוד ליפול לבור הזה שבו אתם תתמכרו לרכישות בהחנה ובסופו של דבר העניין הזה יפסיק להיות בכלל כלכלי עבורכם.
מה זה קניות חברתיות
לפני כשלוש שנים כמה חברה אמריקאית שנקראת גרופון, היא המציאה תחום חדש שנקרא קניות חברתיות מעין הנחות שניתנות לקבוצות של אנשים. סיפור הקופונים הפך תוך זמן מאוד קצר להצלחה היסטרית. וגרופון חדרו ליותר ויותר ערים בארה"ב ובעצם לכל העולם. מכיוון שפטנט אין לגרופון כמו תוך זמן מאוד קצר לא מעט מתחרים. רק לסבר את האוזן בסין קמו בכל 2010 אלף ומאתיים אתרי קופונים. גם בישראל התאבו תוך שנייה וחצי ברעיון וכיום פועלים בארץ עשרים ומשהו אתרים שמספקים פתרון לקניות חברתיות. עם הזמן התחום הולך משתכלל ומתרחב, אם בתחילה עיקר העסקים היו מסעדות וטיפה נותני שרותים.היום באתרי קופונים אפשר למצוא גם חברות הלבשה והרבה נותני שירותים מכל הסוגים והמינים..
העתיד של תחום הקופונים, מבצעים והנחות
אין ספק שהאינטרנט שינה את העולם. ובוודאי שהסלולר שינה אותו. כשמדובר על היכולת לחבר אינטרנט, לדעת את המיקום המדויק שלכם וגם לדעת את הטעמים שלכם, מה אתם מחפשים, מה אתם אוהבים, קחו את כל הנתונים האלו ביחד ותבינו שיש לכם המון מידע מתחת לידיים כלומר לגופים המסחריים שאיתם יש לכם מערכת יחסים של צרכן מול מוכר. מצד אחד מדובר על מידע אישי.מצד שני מדובר על מידע שעשוי לגרום לכם ליהנות ממחירים ממש טובים. אתם נכנסים לקניון ומקבלים התראה על מבצע בקסטרו,ממילא התכוונתם להיכנס לשם. מכיוון שאתם עם חבר או חברה גם הוא מקבל את ההודעה שאומרת שניכם נכנסים יש לכם הנחה כפולה. מעניין מי יוותר על כך. מי יסכים לוותר על הנחות ממש גדולות שניתנות לכם בדיוק בזמן שאתם צריכים אותם. אין ספק שהיכולת לפגוע בול בצרכים האישיים שלכם היא העתיד.