עיצוב והקמה של שלטים לעסקים הינה משימה מורכבת הכוללת מספר שלבים, אשר בכל אחד מהם עלינו להשקיע מחשבה רבה כדי להפיק את המיטב מהשלט. בניסיון ליצור את השלט האולטימטיבי עבור העסק, לעיתים אנו נוטים לעשות טעויות הנובעות מחוסר ניסיון או "עיניים גדולות", שנובעות מכוונה טובה אך בסופו של דבר התוצאה חוטאת למטרה שלנו.
אל תיצרו שלטים לעסק בסגנון שאינו מתאים להלך הרוח של העסק שלכם
במקרים לא מעטים אנו נתקלים בבתי עסק רציניים המציעים שירותים יוקרתיים, שמשתמשים בשילוט לעסק שכלל אינו תואם לתדמית אותה הם שואפים ליצור. מן הקצה השני של הסקאלה נמצאים עסקים המספקים שירותים או מוצרים קלילים יותר, ומשתמשים בשילוט מאוד סולידי שגורם להם כמעט להיעלם בשטח.
חשוב להבין כי שילוט לעסק הוא החזית החיצונית שלכם והדבר הראשון אותו הלקוחות רואים. השאיפה שלכם היא למשוך את אותם לקוחות שהשירות אותו אתם מציעים מתאים להם. אם תיצרו חזות שאינה תואמת את אופי העסק שלכם, יגיעו אליכם לקוחות עם ציפיות שלא יתממשו – או לחילופין תפספסו את הלקוחות ששירותיכם כן צפויים להתאים לצרכיהם.
שילוט לעסק הוא לא המקום להעמסת מידע
לעיתים ישנם בעלי עסק שמעמיסים המון על השילוט שלהם. חשוב להבין כי השלט צריך להגיע למקסימום השפעה במינימום מידע. ראשית, אל תעמיסו בטקסט. אם יש מידע שנראה חיוני – יש לשקול ולברור בקפידה לפני שאתם מציבים אותו בחזית העסק שלכם, וזאת על מנת לא להעמיס על העיניים. שלט שנראה עמוס מדי לא מושך את המבט ולא מצטייר טוב חיצונית.
בכיוון ההפוך ישנם בתי עסק רבים שממעיטים בחשיבותו של שלט לעסק ויוצרים שלטים שכלל אינם בולטים בשטח, בין אם מדובר בעיצוב חסר נוכחות, גודל לא מתאים, או העברת אינפורמציה לקויה. מציאת שביל הזהב בין שלט מוגזם לשלט 'נעלם' אינה כה פשוטה, ויש להתייעץ עם בעל ניסיון בנושא.
לא לחשוב רק בתוך המסגרת - שלטים לעסקים צריכים להתאים לסביבתם
גם בנושא זה נעשות טעויות רבות, שנובעות בעיקר מהשקעת מחשבה בתוך מסגרת השלט, אך בלי כל התייחסות מחוצה לה. לפני התחלת תכנון השלט, השקיעו מחשבה גם בתנאי האזור בו הוא צפוי להיות ממוקם. האם תנאי התאורה טובים וראויים? האם יש צורך בשלט גדול במיוחד, או שאפשר להסתפק בגודל סטנדרטי? שלטים קטנים יכולים בקלות להיעלם בנוף אם ממוקמים באזור שאינו עירוני, או בין עשרות בתי עסק אחרים. באזורים חשוכים או עבור בתי עסק שפעילים בשעות מאוחרות, אם לא נבחר בשילוט מואר אנחנו צפויים להפסיד לקוחות רבים.
ישנם גם שילובי צבעים שאינם נראים ברורים מרחוק, מהם כדאי להימנע ברוב המקרים. כל אלו הן שאלות שחשוב לשאול את עצמנו בעת ביצוע הבחירות הללו באשר לעיצוב השלט.