תמהיל שיווק, קריאייטיב, חשיפה נכונה במדיה, עבודה בנקודות המכירה, מיומנות סוכן המכירות, חוויית הרכישה - כל אלה, ועוד רבים אחרים, הם שלבים ומרכיבים בתהליך שיווק ומכירה. מה חשוב ממה או מה הוביל למה לא תמיד ניתנים להסבר.
מה שכן ברור הוא מה קופירייטינג בפרט וקריאייטיב בכלל יכולים לתרום למערך המכירות שלך. קופירייטינג היא הדרך היעילה ביותר להזמין לקוח לבית העסק שלך. בית העסק יכול להיות מקום פיזי, שירות או רעיון. הוא עושה זאת, תוך שהוא מבהיר ללקוח מה התדמית והחוויה הכללית שהוא צפוי לה. טון הפנייה, בחירת המילים והפנייה השכלית או הרגשית מאפשרים ללקוח להתחבר למוצר גם ברמה הרגשית.
עניין נוסף שבו קופירייטינג תומך בתהליכי המכירה שלך הוא הבידול. אין תחום שבו התחרות לא מורגשת היטב. אחת הדרכים לפתור את העמימות הצרכנית בין עסקים ומוצרים היא בידול תדמיתי. כאן למעשה בוחנים את המתחרים, את הצורך שממלא המוצר בחיים האישיים או המקצועיים שלהם, ומאמצים שפה שיווקית שונה. המשלוש מוצר-צרכן-מסר מבדל הוא אחד המקומות הטבעיים ביותר שבו קופירייטינג יקדם את התדמית שלך וגם כעבור זמן את המחזור העסקי.
תדמית נכונה היא תנאי מפתח
כל חברה בוחרת את קהל היעד שלה. לעיתים הדבר נעשה באופן מודע ומושכל ולעיתים המיון פשוט מתרחש מעצם מדיניות המחיר, תנאי השירות ואופי העסק. בעסקים בעלי התמחויות נשיתיות, רלוונטיות היא שם המשחק. קופירייטינג מאפשר להעביר חוויה, תפיסת עולם, יתרון מעשי או תחושה רגשית ולהביא לך את הלקוחות שבאמת מעניינים אותך.
קופירייטינג מאפשר ללקוח הפוטנציאלי לקבל מושג ראשוני לגבי החוויה הצפויה לו והנושאים שהעסק שלך יכול לפתור עבורו. דמיינו אתכם מחפשים באינטרנט אחר מומחה מחשבים ומגיעים לאתר עמוס בטקסטים טכניים, ארוכים וחסרי בהירות. כנראה שעם תוכן לאתר כזה לא תמהרו ליצור קשר עם העסק. אתר לא בהיר, מסרים שלא מדברים אליך והצורך שלך לקרוא טקסטים ארוכים יגרמו לך כנראה לעבור לאתר הבא. תדמית נכונה ומסרים נכונים יכולים ליצור את ההבדל בין לקוח שמתקשר לבין לקוח שנרתע.
אלא שקופירייטינג לא עוסק רק ביצירת תדמית בטווח הקצר. קופירייטינג יכול גם להעביר מסרים מכירתיים המניעים לפעולה. זהו קופירייטינג המשדר הזדמנות, מבצע או הצעה ייחודית. קופירייטינג מקצועי קושר את הערכים התדמיתיים של העסק עם ההצעה השיווקית הרלוונטית, כך שהתדמית האחידה שהושגה לאורך הזמן נשמרת, ואילו המאמץ המכירתי הנקודתי מוצג באופן הברור והמזמין ביותר.
קופירייטינג יכול לגרום למוצרים, שירותים ולחברה בכלל להיות מוצגת באופן חד, בהיר ואטרקטיבי. הוא מספק לך מערכת של מסרים רלוונטיים לקהל היעד ובידול ממתחרים. ערכים רבים והכרחיים בדרך ללקוח הבא שלך.