חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

Less id more

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור22/07/20091487 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דב מורן הוא איש בעל זכויות בתעשיית ההייטק הישראלית. האיש שהמציא את הדיסק און קי. שעשה את אחד האקזיטים המרשימים בהיסטוריה של מדינתנו הקטנה. האיש שהופך את חייו של כל יועץ תקשורת לקשים ומורכבים עד מאוד. בהזדמנות זו, אני רוצה לבקש ממנו סליחה.

סליחה על כל אותם שיהוקים בלתי נשלטים ואובדן אחיזה באי אילו מכשירים. מקווה ששום דבר ממה שנפל לא פגע או ניפגע. סליחה, כי תסמינים אלה מופיעים, כך לפי הסבתות, בכל פעם שמישו מדבר עליך. ואני דיברתי.. כן, דב, היית נוכח לא נוכח בלא מעט פגישות עם לקוחותיי.

היית נוכח, אם כי לא תמיד בהקשר חיובי. אני חושבת שההתנהלות התקשורתית שלך, גם אם הביאה לך חשיפה תקשורתית חינמית בשווי מיליוני ש"ח, היתה טעות בסיסית אחת גדולה.

ההשקה (הרכה) של מודו השבוע בסלקום היא ההוכחה שאני צודקת. לפני שנתיים (בערך) כשהחלטת לחשוף את ההמצאה החדשה שלך, העמדת את העיתונאים בתור. ג'יגלת אותם כמו שרק מישו שמכיר היטב את חוקי המשחק יכול לעשות (כן, הרבה עיתונאים בכו על כתפי. קבלו על היחס. על האולטימטומים. על האמברגואים. על ההבטחות שהופרו ואח"כ הוכחשו). יורים ובוכים. הם התלוננו ואתה המשכת לככב. על שערים. בכתבות. בחדשות. למרות שבפועל היה לך רק חזון, הם עמדו אצלך בשלשות ועשו בדיוק את מה שביקשת מהם לעשות. להתלהב.

עבדתי ועובדת לאורך השנים עם מנהלים מצוינים. מבריקים. מנהלים עם יכולת מוכחת אבל עם כמה בעיות קשות – הם סובלים מאמינות יתר וגם קצת מפחדים מהצל של עצמם.

באמת שאי אפשר לספור כמה פעמים נשאלתי איך יכול להיות שהעיתונים מלאים בסיפורי מעשיות, תיאורי הישגים והצלחות בעוד בפועל הקבלות עוד רחוקות מלהיחתם. "תראי את דב מורן, תראי את שי אגסי (כן, גם הוא אשף תקשורת), עוד אין להם כלום, אבל לא מפסיקים לראיין אותם". "אנחנו כבר סגרנו את העסקה. עושים מהפכה של ממש. תראי כמה לקוחות הצטרפו רק בחצי השנה האחרונה.."

"אתם צודקים", אמרתי ולא, לא כי הלקוח תמיד צודק, אלא כי במרבית המקרים הם באמת צדקו. החברות שהם עמדו בראשן הרוויחו כסף מעבודה. מלקוחות משלמים. משיתופי פעולה. הם לא קיבלו שקל מקרן השקעות או אנג'ל. הם הצליחו למכור, בכסף אמיתי את הרעיונות שלהם, את הטכנולוגיה שפיתחו והתפרנסו יפה. למרות זאת, כשפגשו בעיתונאי לטובת שיחת הכרות או ראיון של ממש, הם הפכו פתאום לנזירים. צנועים. שתקנים.

מנהלים שמגלגלים מיליוני דולרים בעסקאות עם כרישי עסקים בארץ ובחו"ל, פתאום, מול העיתונאי כאילו השתנקו. החדשנות המלהיבה שלהם תוארה בפשטות, בקצרה. על תוכניותיהם סרבו להרחיב כי "נספר כשיקרה..".  כשנשאלו עם איזה לקוחות הם עובדים ככה בשקט, מתחת לשפם נזרק שם של לקוח, לא לפני שהזהירו את העיתונאי שלא יצטט כי הלקוח לא אוהב שמדברים עליו. על לקוחות שכן אפשרו שיחה מיעטו להרחיב כי "מה, נספר עכשיו שהוא החברה מס' 1 בתחומה, עזבי, העיתונאי בטח יודע" ו"אם הוא לא יודע?" הקשתי, "נו בחייך, "עיתונאי שלא ידע את זה?"

אתה, בשונה, שיחקת אותה. כשהיית רק בשלבי התכנון, הצגת מוקאפים לתקשורת. לחשת בשקט בשקט לאחד שחברה אחת כבר מעוניינת, ולאחר סיפרת על התעניינות מצידה של חברה אחרת. תיארת איך הטסת את כל העובדים, על חשבונך כדי להשתלט על תערוכת ה-GSM בברצלונה, תוך כדי שאתה חושף השקעות כספיות שבוצעו בחברה. לא פחדת לספר איך אתה מגייס עוד ועוד עובדים וכשהמשבר הכלכלי לא דילג מעליך, הסברת באותה הרציונאליות מדוע אתה נאלץ להיפרד מחלק גדול מהם. לטוב ולרע, שיתפת את התקשורת בכל דבר שקרה, גם אם בפועל, שנינו יודעים, הוא לא היה מחויב המציאות.

השבוע, עם תחילת ההשקה שלך בסלקום התקשורת הגיבה בקרירות יחסית. כן, התייחסו. סיקרו. צילמו וציטטו אותך בהרחבה, אבל כותרות מפרגנות כבר לא היו. ברשת לעומת זאת כמות האזכורים עם הכותרת השלילית "מדוע אני לא אוהב את מודו" היתה עצומה (בסדר, במונחי נישה ישראלים).

אני לא יודעת אם מודו הוא ה-דבר. אין לי מושג אם שוב, כמו עם הדיסק און קי, הקדמת את זמנך. אני רק יודעת שבקיצוניות שבין לקוחות שמסרבים לדבר עם התקשורת בפתיחות ובהתלהבות על מהלכים עסקיים, אם מטעמי צניעות ואם מטעמי חוסר נוחות, והדרך שלך שחושפת הרבה, הרבה מדיי, גם אם מדובר בשלבים הראשוניים רק בתוכניות ושאיפות "כי התקשורת צריכה כותרת", דפוס הפעילות שלך שגוי בתכלית.".

אם על עיתונאים עובדת הפתיחות המושלמת, הנלהבת והלא מסתירה, הרי שעל הציבור היא עובדת קצת פחות. במילייה חברי הרשת שלי, כמה מאות אנשים, ההתייחסות להשקת מודו היתה שלילית. ייחסו לך זחיחות. התנשאות. בלוגרים שנענים בד"כ בהתלהבות לכל גחמה שיווקית אפילו לא מוכנים לנסות את מודו. להתרשם. לבדוק אם יש בו משו. חשיפה תקשורתית בשווי מיליוני ש"ח והשורה התחתונה – אכזבה.

למרות שתיק עיתונות עב כרס הוא בהחלט מוצר אידילי ולמרות שנהוג לחשוב שלא חשוב מה כותבים עלייך העיקר שמאייתים את השם שלך נכון, אני שמחה על הדרך הסיזיפית שעושה עם לקוחותיי הנחבאים אל הכלים. בתקשורת, ממש כמו באופנה לפעמים Less is more.

* הכותבת מנהלת את מירון תקשורת משווקת המתמחה בעבודה עם חברות טכנולוגיה ו-IT www.meyron-mc.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-18 שנים בכל ערוצי המדיה השונים.

עינת מירון

יחסי ציבור, יעוץ תקשורת ושיווק

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עינת מירון

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור11/03/121500 צפיות
לקשת עוצמה גדולה שאסור לזלזל בה, אבל הפעם נדמה שהציבור תופס את העוצמה הזו כזלזול בו ובשכל הישר שלו וקשת עלולה למצוא את עצמה במשבר מתגלגל

מאת: עינת מירוןאינטרנט - כללי25/01/101527 צפיות
בהתאם להסכם שיתוף הפעולה, חברת waze תעשה שימוש במידע ובמפות של Location World ובתמורה תספק עדכוני מפות בזמן אמת, בהתאם למצב התנועה. המהלך יאפשר ל- Location World לספק ללקוחותיה שירות מפה עדכני, בזמן אמת, הראשון מסוגו באקוודור ובהמשך בשאר מדינות אמריקה הלטינית

מאת: עינת מירוןהודעות לעיתונות - כללי25/01/101603 צפיות
אתר ozeret4u.co.il מקבוצת דפי זהב חושף כמה תשלמו לעוזרת הבית שלכם ומה היא תהיה מוכנה לעשות בתמורה. האתר מהווה את מאגר המידע הגדול והאמין ביותר בארץ לעוזרי ועוזרות בית. באתר רשומים אלפי עובדים במקצועות משק הבית, כש-694 מהם זמינים לעבודה מיידית. כולם, רואיינו בסינון מקדים טרם אישור הרשמתם לאתר. באתר מידע רחב הכולל מידע למעסיקים, טיפים לניקיון הבית, לתחזוקתו ועוד.

מאת: עינת מירוןצילום27/08/091463 צפיות
מתחילים בעכו ב-2.9.09, יתר תושבי הארץ מוזמנים להתעדכן באתר החברה www.karat.co.il

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור16/01/091650 צפיות
אז מה השתנה המשבר הזה מהמשבר הקודם? כמו כל דבר גם כאן הניסיון משחק תפקיד. משבר, קשה ככל שיהיה, מתישו יסתיים. בנקודה מסוימת בזמן ארגונים ירצו, יצטרכו ויידרשו לחזור לאותה עוצמת פעילות שאפיינה אותם קודם למשבר ואולי אפילו גדולה יותר.

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור16/01/091591 צפיות
לא פשוט להיות איש יחסי ציבור של חברה שמנכ"לה עומד בפני ועדת ביקורת. מטבע הדברים, איש יחסי הציבור הוא איש סודו של המנכ"ל. הוא נושא בתפקיד אמון. המנכ"ל מינה אותו ולכן הקשר ההדוק מתבצע מולו. איש יחסי ציבור טוב יתחבב מקצועית ואולי אפילו אישית, גם על בעלי תפקידים אחרים, גם בכירים בחברה, אבל כשתדרש תגובה על מהלך עסקי או על אירוע חדשותי המנכ"ל ולא הבכירים שתחתיו, יקבל את הבכורה. המנכ"ל הוא המזוהה. ברב המקרים הוא-הוא המיתוג.

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור16/01/091564 צפיות
כדי להיות אופרטיביים אני מציעה ליח"צני מלם-תים שאמורה עוד לנהל את מערכת הבחירות המקדימות של מפלגת קדימה לשנות אסטרטגיה ומהר.

מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור25/07/214119 צפיות
עסקים קטנים יכולים לייצור לעצמם יחסי ציבור בדיוק כמו כל עסק גדול ! באמצעות שליחת הודעות לעיתונות ושיווק אינטרנטי יעיל, גם אתה יכול להשיג פרסום חינם לעסק שלך. בעיתונות כל הזמן ! כל יום כל שבוע מחפשים סיפורים ומוצרים מעניינים לפרסם !

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור19/07/214036 צפיות
יחסי ציבור למעשה הן פעולות שנעשות על ידי איש יחסי ציבור שמטרתן להשפיע על דעת הקהל באמצעות תקשורת המונים עיתונות( כתובה אינטרנטית ומודפסת ), רדיו , טלוויזיה ואינטרנט בערוצים השונים. היום בניגוד לעבר רוב המידע שלנו מגיע מערוצי התקשורת השונים ולכן פעולות יחסי הציבור של כל חברה או עסק ישנה השפעה רבה. יחסי ציבור בניגוד לפרסום ולשיווק היא פעולה ארוכת טווח ואיננה יעילה אם היא מתבצעת באופן חד פעמי. איש יחסי הציבור תפקידו להעביר מידע לעיתונאי וביחד לייצור אייטמים וכתבות.

מאת: בנימין קלינגריחסי ציבור08/07/214152 צפיות
קלינגר בן רישוי עסקים והיתרי בניה – משרד אדריכלים ומהנדסי בנין שנת יסוד 1983 שם נוסף קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה שם לועזי Klinger Building Permits, Business Licensing and Municipal Consulting דואר אלקטרוני klinger_b@bezeqint.net אתר החברה www.klinger.co.il טלפון 03-6990132 פקס 03-6990134 כתובת שטרייכמן יחזקאל 13/18, תל אביב יפו 6967112 שעות פעילות בשבת פניות חרום בלבד, ימים א - ה 08:00-20:00, יום ו 08:00-17:00 שפת שירות עברית, אנגלית, רוסית, גרמנית איזורי שירות כל הארץ

מאת: ישראל רף יחסי ציבור09/06/214324 צפיות
מתנות לסיום שנת הלימודים, עציצים ממותגים עם צמחים בעלי משמעות מיוחדת ממותגים לפי הזמנה עם מסר שלכם מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן במשך שנים רבות מתנה ייחודית, ערכית וחינוכית לשמירת הסביבה עציצים ממותגים עם מסר ירוק של צמיחה ופריחה אישית. מתנה שכל אחד ישמח לקבל. ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יחסי ציבור13/08/176578 צפיות
המתנות שבעלי העסקים מחלקים במטרה לשמח, לחזק את הקשר, מסייעות לעסק לפרסם את עצמו, דוגמה למוצר פרסום ממותג מעולה עציץ ממותג מכיל גם את לוגו העסק ומהווה מתנה נפלאה וירוקה, עציץ ממותג מונח תמיד במקום בולט וחושף את העסק לקהל יעד נרחב במשך זמן רב, לכן ההצלחה מבטחת

מאת: ישראל רף יחסי ציבור28/07/175761 צפיות
למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות לראש השנה? כוחן של המתנות הממותגות כאקט שיווקי עסקי הוא משמעותי. כולם אוהבים לקבל מתנות ברכה ופרסום בעציץ אחד – עסקת חבילה מושלמת לעסק שלכם, העציץ הממותג נושא את שם העסק, הלוגו ודרכי ההתקשרות עם העסק שלכם ויוצב על שולחנם של הלקוחות זוהי מתנה יוצאת דופן, בעלת נוכחות בולטת ואפקט קידומי מנצח.

מאת: amirdadon90יחסי ציבור17/01/175725 צפיות
דודי מליץ הוא אחת ההוכחות היותר משכנעות ליכולת של אדם להשתנות, גם אם התקשורת מנסה להעמיד אותו על משבצת מאוד ספציפית ולהדביק לו תווית מסוימת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica