חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בהייטקית קוראים להם enabler

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור16/01/20091649 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שלהי 2000, תחילת 2001 מישו נעץ סיכה והבועה התפוצצה. בלי אזהרות על משבר חריף שיפקוד אותנו. בלי הערכות של אנליסטים על הצפוי. נדמה שזה קרה ביום בהיר אחד שבו כמעט הכל פסק. האירועים בוטלו, מנהלי שיווק מצאו עצמם מבצעים מטלות ארגוניות שונות בתכלית מאלה שהורגלו והפיטורים.. הווו הפיטורים. זכורות במיוחד התמונות הסוריאליסטיות של מסוקים ולימוזינות ברחובות רמת החייל שמלמעלה וידאו שאין ניסיונות לפגיעה בנפש ומלמטה פשוט אספו את המפוטרים הטריים בקלאסה אחרונה בדרך הביתה. אצל מי ששרד את גל הפיטורים התחלפו נושאי השיחה מבאיזו מסעדה נאכל היום צהריים ואיך קיבלתי מה שרציתי בחוזה האישי כולל האפשרות לבחור את צבע הריפוד ברכב החדש לאיך שורדים ואיך גורמים לבוס לאהוב, להעריך ולהרגיש שאנחנו כל כך חיוניים ונדרשים לארגון.

בין התפקידים הראשונים שקוצצו אז היו אנשי המרקום ואנשי יחסי הציבור. מי שגרם לארגון להוציא כסף נחשב מיידית למוקצה ושוחרר מתפקידו. הפאניקה פשוט עיוורה וארגונים חתכו בלי בכלל לחשוב.

משבר כלכלי 2008. נדמה שענף יחסי הציבור יד ביד עם שותפו המרקום הוא מהתחומים החשובים והחיוניים היום שאף אחד לא ממהר לוותר עליהם. ולמה בעצם? אז, לפני 8 שנים, במשבר הראשון שעבר על תעשיית ההייטק הפאניקה ניצחה. אף אחד לא ידע איך מעכלים את הבשורה ואיך לעזאזל מתמודדים איתה. איך פתאום ממשכורות נטו גדולות מאוד שלא לדבר על כיסוי כמעט מוחלט של כל ההוצאות השוטפות-היומיומיות, מצליחים לחיות עם קיצוץ של 10%.

אז מה השתנה המשבר הזה מהמשבר הקודם? כמו כל דבר גם כאן הניסיון משחק תפקיד. משבר, קשה ככל שיהיה, מתישו יסתיים. בנקודה מסוימת בזמן ארגונים ירצו, יצטרכו ויידרשו לחזור לאותה עוצמת פעילות שאפיינה אותם קודם למשבר ואולי אפילו גדולה יותר.

חברות ההייטק מבינות היום את מה שהחברות בסקטורים המסורתיים ובעסקים התעשייתיים עוד לא הפנימו. כדי להיות כאן כשהמשבר יסתיים, חייבים להמשיך לעבוד. לשדר עסקים (כמעט) כרגיל. אז נכון שמקצצים קצת בעלויות ומוותרים על טיסה במחלקה ראשונה ואחראי המטבח מביא עוגיות קצת יותר פושטיות וכבר אין קולה במקרר ונכון, לצערנו שיש חברות שגם מנצלות את ההזדמנות כדי לעשות "ניקוי אורוות" ומפטרות גם אם לא ממש צריך, אבל יש דברים שבאמת אסור לוותר עליהם. אחד מהם הוא יחסי ציבור.

אנשי המרקום ויחסי ציבור הם המאפשרים. בהייטקית קוראים להם enabler. בתקציבים נמוכים משמעותית מאלה שמושקעים בד"כ בפרסום, משרד יחסי ציבור מיומן יוכל ללוות ארגון ולחשוף אותו בפני קהלים רבים מאוד. בעבודה מושכלת ויסודית מאפשרים אנשי יחסי הציבור לספר כמעט מעל לכל במה באינטרנט, בעיתונות המודפסת אולי אפילו בטלוויזיה על פרויקט חשוב שמתבצע בימים אלה, על מהלך עסקי שהחברה יוזמת. לפעמים חשוב גם סתם כך להראות בכתבה נושאית, אולי אפילו בכתבת מגזין שלא נוגעת ישירות לתחום העיסוק.

הנראות התקשורתית עוזרת לארגון לשדר מסר למשקיעים שלו, לשותפים, לעובדים - אצלנו עובדים. אנחנו בסדר. ממשיכים בתנופה. אולי אפילו מסר ללקוחות פוטנציאליים - זוכרים אותנו? אנחנו יודעים לתת לכם מענה. ואולי, וזו כנראה הסוגיה החשובה ביותר שמבדילה את משבר 2008 ממשבר 2000 - אנחנו מנוהלים היטב ובחכמה ונהיה כאן גם אחרי המשבר.

* הכותבת מנהלת את מירון תקשורת משווקת, המתמחה בעבודה עם חברות  הייטק IT וארגונים עסקיים. www.meyron-mc.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-18 שנים בכל ערוצי המדיה השונים.

עינת מירון

יחסי ציבור, יעוץ תקשורת ושיווק

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עינת מירון

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור11/03/121500 צפיות
לקשת עוצמה גדולה שאסור לזלזל בה, אבל הפעם נדמה שהציבור תופס את העוצמה הזו כזלזול בו ובשכל הישר שלו וקשת עלולה למצוא את עצמה במשבר מתגלגל

מאת: עינת מירוןאינטרנט - כללי25/01/101527 צפיות
בהתאם להסכם שיתוף הפעולה, חברת waze תעשה שימוש במידע ובמפות של Location World ובתמורה תספק עדכוני מפות בזמן אמת, בהתאם למצב התנועה. המהלך יאפשר ל- Location World לספק ללקוחותיה שירות מפה עדכני, בזמן אמת, הראשון מסוגו באקוודור ובהמשך בשאר מדינות אמריקה הלטינית

מאת: עינת מירוןהודעות לעיתונות - כללי25/01/101602 צפיות
אתר ozeret4u.co.il מקבוצת דפי זהב חושף כמה תשלמו לעוזרת הבית שלכם ומה היא תהיה מוכנה לעשות בתמורה. האתר מהווה את מאגר המידע הגדול והאמין ביותר בארץ לעוזרי ועוזרות בית. באתר רשומים אלפי עובדים במקצועות משק הבית, כש-694 מהם זמינים לעבודה מיידית. כולם, רואיינו בסינון מקדים טרם אישור הרשמתם לאתר. באתר מידע רחב הכולל מידע למעסיקים, טיפים לניקיון הבית, לתחזוקתו ועוד.

מאת: עינת מירוןצילום27/08/091462 צפיות
מתחילים בעכו ב-2.9.09, יתר תושבי הארץ מוזמנים להתעדכן באתר החברה www.karat.co.il

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור22/07/091487 צפיות
השבוע, עם תחילת ההשקה שלך בסלקום התקשורת הגיבה בקרירות יחסית. כן, התייחסו. סיקרו. צילמו וציטטו אותך בהרחבה, אבל כותרות מפרגנות כבר לא היו. ברשת לעומת זאת כמות האזכורים עם הכותרת השלילית "מדוע אני לא אוהב את מודו" היתה עצומה (בסדר, במונחי נישה ישראלים).

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור16/01/091590 צפיות
לא פשוט להיות איש יחסי ציבור של חברה שמנכ"לה עומד בפני ועדת ביקורת. מטבע הדברים, איש יחסי הציבור הוא איש סודו של המנכ"ל. הוא נושא בתפקיד אמון. המנכ"ל מינה אותו ולכן הקשר ההדוק מתבצע מולו. איש יחסי ציבור טוב יתחבב מקצועית ואולי אפילו אישית, גם על בעלי תפקידים אחרים, גם בכירים בחברה, אבל כשתדרש תגובה על מהלך עסקי או על אירוע חדשותי המנכ"ל ולא הבכירים שתחתיו, יקבל את הבכורה. המנכ"ל הוא המזוהה. ברב המקרים הוא-הוא המיתוג.

מאת: עינת מירוןיחסי ציבור16/01/091563 צפיות
כדי להיות אופרטיביים אני מציעה ליח"צני מלם-תים שאמורה עוד לנהל את מערכת הבחירות המקדימות של מפלגת קדימה לשנות אסטרטגיה ומהר.

מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור25/07/214119 צפיות
עסקים קטנים יכולים לייצור לעצמם יחסי ציבור בדיוק כמו כל עסק גדול ! באמצעות שליחת הודעות לעיתונות ושיווק אינטרנטי יעיל, גם אתה יכול להשיג פרסום חינם לעסק שלך. בעיתונות כל הזמן ! כל יום כל שבוע מחפשים סיפורים ומוצרים מעניינים לפרסם !

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור19/07/214036 צפיות
יחסי ציבור למעשה הן פעולות שנעשות על ידי איש יחסי ציבור שמטרתן להשפיע על דעת הקהל באמצעות תקשורת המונים עיתונות( כתובה אינטרנטית ומודפסת ), רדיו , טלוויזיה ואינטרנט בערוצים השונים. היום בניגוד לעבר רוב המידע שלנו מגיע מערוצי התקשורת השונים ולכן פעולות יחסי הציבור של כל חברה או עסק ישנה השפעה רבה. יחסי ציבור בניגוד לפרסום ולשיווק היא פעולה ארוכת טווח ואיננה יעילה אם היא מתבצעת באופן חד פעמי. איש יחסי הציבור תפקידו להעביר מידע לעיתונאי וביחד לייצור אייטמים וכתבות.

מאת: בנימין קלינגריחסי ציבור08/07/214152 צפיות
קלינגר בן רישוי עסקים והיתרי בניה – משרד אדריכלים ומהנדסי בנין שנת יסוד 1983 שם נוסף קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה שם לועזי Klinger Building Permits, Business Licensing and Municipal Consulting דואר אלקטרוני klinger_b@bezeqint.net אתר החברה www.klinger.co.il טלפון 03-6990132 פקס 03-6990134 כתובת שטרייכמן יחזקאל 13/18, תל אביב יפו 6967112 שעות פעילות בשבת פניות חרום בלבד, ימים א - ה 08:00-20:00, יום ו 08:00-17:00 שפת שירות עברית, אנגלית, רוסית, גרמנית איזורי שירות כל הארץ

מאת: ישראל רף יחסי ציבור09/06/214324 צפיות
מתנות לסיום שנת הלימודים, עציצים ממותגים עם צמחים בעלי משמעות מיוחדת ממותגים לפי הזמנה עם מסר שלכם מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן במשך שנים רבות מתנה ייחודית, ערכית וחינוכית לשמירת הסביבה עציצים ממותגים עם מסר ירוק של צמיחה ופריחה אישית. מתנה שכל אחד ישמח לקבל. ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יחסי ציבור13/08/176577 צפיות
המתנות שבעלי העסקים מחלקים במטרה לשמח, לחזק את הקשר, מסייעות לעסק לפרסם את עצמו, דוגמה למוצר פרסום ממותג מעולה עציץ ממותג מכיל גם את לוגו העסק ומהווה מתנה נפלאה וירוקה, עציץ ממותג מונח תמיד במקום בולט וחושף את העסק לקהל יעד נרחב במשך זמן רב, לכן ההצלחה מבטחת

מאת: ישראל רף יחסי ציבור28/07/175760 צפיות
למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות לראש השנה? כוחן של המתנות הממותגות כאקט שיווקי עסקי הוא משמעותי. כולם אוהבים לקבל מתנות ברכה ופרסום בעציץ אחד – עסקת חבילה מושלמת לעסק שלכם, העציץ הממותג נושא את שם העסק, הלוגו ודרכי ההתקשרות עם העסק שלכם ויוצב על שולחנם של הלקוחות זוהי מתנה יוצאת דופן, בעלת נוכחות בולטת ואפקט קידומי מנצח.

מאת: amirdadon90יחסי ציבור17/01/175725 צפיות
דודי מליץ הוא אחת ההוכחות היותר משכנעות ליכולת של אדם להשתנות, גם אם התקשורת מנסה להעמיד אותו על משבצת מאוד ספציפית ולהדביק לו תווית מסוימת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica