חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

MVNO, מפעיל סלולר וירטואלי: האם כדאי לתכנן מעבר? מאת: מערכת Telecom Experts

מאת: שי מור-רשתיעסקים - כללי03/08/20111365 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מודל ה - MVNO מאפשר לחברות חיצוניות, בדרך כלל בעלות מותג חזק מעולם השיווק, לנצל את כוח המותג שלהן ולרכוש דקות זמן אויר מהחברות הסלולריות במחיר מופחת. המפעיל הווירטואלי מוכר הלאה את זמן האוויר למשתמשים הסופיים בתוספת מכשירי סלולר שהוא רוכש עצמאית. בדרך כלל, מדובר במכשירים ייחודיים, שהמפעיל הנוכחי לא מוכר. התופעה של מפעיל וירטואלי לא קנתה לה אחיזה משמעותית בעולם הסלולר והמפעיל הווירטואלי הבולט בעולם הוא וירג'ין האנגלית, שם נמתח המותג מעולם התעופה לעולם הסלולר. בישראל, נכון ליוני 2011, קיבלו 8 חברות רישיון MVNO – רשת סלולרית וירטואלית: בינת, T2T, הום סלולר, פרי טלקום, איתוראן, אלון סלולר, רמי לוי-שיווק השקמה, גלי פון (סיפמי). הן טרם החלו לפעול וחלקן כבר הודיע על נסיגה מהרישיון. יצוין, כי הצלחת מודל MVNO תלויה בראש ובראשונה בשיתוף פעולה בין המפעיל הווירטואלי לבין החברה הסלולרית המספקת את התשתיות. כיום נראה, שפלאפון פתוחה יותר ממתחרותיה לספק תשתיות ל- MVNO.

קביעת קש"ג (דמי קישוריות גומלין) לא אטרקטיבי ביחד עם עלויות המעבר והשימוש ברשת הסלולרית, יוצרות רף מחיר יחסית גבוה עבור ספקי ה- MVNO. אם ספק ה- MVNO אמור לשלם כ- 15 עד 20 אג' לדקה לספק הסלולר עליו הרשת שלו רוכבת, מה המחיר שהוא יכול להציע ללקוחותיו? המשמעות: חברות ה- MVNO החדשות לא תוכלנה למכור את דקת השיחה הזו ללקוחותיהן בפחות מ- 30 עד 35 אג' לדקה [כולל מע"מ]. זה ממש לא אטרקטיבי לארגונים ולעסקים כדי לנטוש את ספק הסלולר הקיים שלהם.

לכן, המודל של Reseller – משווק של ספק הסלולר, יכול להצליח בשוק הישראלי, יותר מספק ה- MVNO. זאת, למעט מקרים בהם ספק ה- MVNO מסבסד את לקוחותיו או מוכר את דקות השיחה כמוצר נלווה לרכישה אחרת. למשל: רכישות בסופרמרקטים של רמי לוי - שיווק השקמה תזכנה את הקונים, בהתאם לגובה קנייתם, בכרטיסי סים (SIM) טעונים בכסף בהתאם לגובה השי שהם מקבלים בקופה. משווקי סלולר המצויים במעמד Resellers, קונים דקת שיחה מחברות הסלולר הגדולות ב- 14 עד 15 אג' לדקה [כולל מע"מ] לכל היותר, ולעיתים במבצעי קידום אף בפחות [דהיינו: במחיר נמוך בהרבה ממה שקיבלו ספקיות ה- MVNO החדשות]. מכאן, שהמודל של ה- MVNO מתאים לשווקים צרים, כמוצר נלווה לשירות אחר.

אם לא די בכך, מחירי ה- Data, שנקבעו לשחקנים החדשים, הם חסם כלכלי נוסף עבורן. חבילה של 5 ג'יגה לחודש תעלה לספק ה- MVNO 227.5 ₪ ללא מע"מ. בכמה הוא יוכל למכור זאת ללקוח הסופי, אפילו בלי רווח, אך בחישוב כל הוצאותיו על השירות הזה? ב- 300 ₪ ללא מע"מ? זאת, מול מחיר חבילה זהה בגודלה בחברות הסלולר, שעולה ללקוח הסופי פחות מ- 100 ₪ (כולל מע"מ). חבילות ה- Unlimited הן סביב ה- 130-160 ₪ כולל מע"מ, בכל חברות הסלולר הגדולות. מכאן, מי יקנה פס רחב מספק MVNO במחיר שהוא יוכל להציע שגבוה פי 2 עד 3 מחברות הסלולר?

יחד עם זאת, יש שני תחומים חריגים וחשובים שכן מתאימים למגזר העסקי בשירותים של חברות ה- MVNO:

א. שירותי נדידה – Roaming בחו"ל. לספקי ה- MVNO, ובמיוחד לספקים שיפעלו גם עם שירות VoC (VoIP סלולרי), יש את היכולת לספק שירותי חיוג בנדידה זולים יותר מספקי הסלולר והמב"ל. זאת, בגלל שימוש בשירותי נדידה בהסכמים עם חברות בינלאומיות זולות המשתמשות ב- VoIP. מכאן, שלצרכים של שירותי נדידה בחו"ל מומלץ לבחון את החלופה של ספקי ה- MVNO ולבחון את תעריפי הנדידה שלהם מול החלופות שיש כבר בשוק הנדידה.

ב. שיחות פנים ארגוניות ב- VoC. אצל ספקי ה- MVNO שיחות פנים ארגוניות (דהיינו: בידי מי שהתקין את התוכנה של המפעיל על מכשיר הסלולר שלו ומצוי על הרשת שלו, באותה קידומת חיוג), הן בחינם וללא כל הגבלה. אין בחברות ה- MVNO דמי הרשמה, התחייבות ארוכות טווח או קנסות יציאה. אמנם, שיחות VPN אצל ספקי הסלולר זולות מאוד, אך הן לא בחינם והן אינן ללא הגבלה. כל עוד ספקי ה- MVNO מאפשרים את השיטה של שיחות חינם וללא הגבלה בתוך הרשת, ניתן לנצל זאת לשיחות פנים ארגוניות ניידות זולות (חינמיות). יש לשים לב, שהשיחות הן ממש בחינם רק אם הן מתנהלות על רשת ה- WiFi. אם הן על רשת ה- Data הסלולרית, יש עלות של ה- Data אצל ספק הסלולר ממנו רוכשים את שירותי האינטרנט. המדידות עד כה הראו ש- 300 דקות שיחה צורכות כ- 100 מגה-בתים ברשת הניידת.  

שורה תחתונה: אין צורך להיות שבוי של ספק תקשורת אחד. ניתן להשתמש בספקי ה- MVNO להוזלת הוצאות התקשורת בכמה תחומים דוגמת ה- Roaming והשיחות הפנים ארגוניות. בנוסף, ניתן להשתמש ב"שוט" של ספק MVNO במסגרת ההתמחרות מול חברת הסלולר, להשגת חוזה סלולרי טוב יותר.

 

 



תגיות המאמר: סלולרי, מפעיל, MVNO, וירטואלי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שי מור-רשתי, מנכ"ל  Telecom Experts, מהנדס תקשורת מחשבים מומחה בעל תואר שני במנהל עסקים ועם מעל 20 שנות ניסיון בתחומי התקשורת. www.teleco.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שי מור-רשתי

מאת: שי מור-רשתיעסקים - כללי07/08/111200 צפיות
האם גלישה סלולרית תחליף את רשת ה- LAN והחיבור הקווי לאינטרנט?

מאת: שי מור-רשתיייעוץ עסקי15/07/111394 צפיות
השוק הישראלי מתכנס סביב ארבע קבוצות תקשורת גדולות: בזק, סלקום, פרטנר ומירס\הוט. האם זה טוב או רע לעסקים?

מאת: שי מור-רשתיטלפונים סלולריים01/07/111697 צפיות
מנהלים, אנשי עסקים וסתם עמך ישראל נוטים לנסוע לעיתים תכופות לחו"ל, לעיתים לצרכי עבודה, לעיתים לצרכי טיול ולפעמים הם משלבים בין השניים. הבעיה: מרביתם נוסעים עם מכשיר הסלולר, ומחייגים אתו מחו"ל או גולשים דרכו מחו"ל (או באמצעות מודם סלולרי של חברת הסלולר).

מאת: שי מור-רשתיטלפונים סלולריים26/05/101345 צפיות
משרד התקשורת מתכוון להוריד את דמי הקישוריות כבר השנה ממחיר של 25.1 אג' ל- 4.14 אג' לדקה לפני מע"מ. בנוסף, דמי הקישוריות ל SMS ירדו מ-2.85 אג' להודעה ל-0.19 אג'. אם אתם שואלים את עצמכם מהם הסעיפים בהסכם הסלולרי שיפילו אתכם לקרשים ? כל התשובות כאן !

מאת: שי מור-רשתיטלפונים סלולריים12/04/102368 צפיות
האם אתם מודעים לרפורמה החדשה של משרד התקשורת ? האם כדאי לרכוש את מכשירים סלולריים מחברת הסלולר ? האם כדאי לרכוש מכשירים בנפרד ולא להתחייב לספק הסלולרי ? כל התשובות – כאן.

מאת: שי מור-רשתיטלפונים סלולריים18/02/101384 צפיות
אנו נמצאים כעת בחלון זמן ובעיתוי מצוין שכל עסק חייב לבחון את ההסכם הסלולרי הקיים כולל בחינת כדאיות להחלפת הספק הסלולרי – כך ניתן להוזיל בשיעורים ניכרים את ההוצאות הסלולאריות של העסק.

מאמרים נוספים בנושא עסקים - כללי

מאת: ישראל רף עסקים - כללי16/07/232170 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי13/12/223109 צפיות
סרטון מתנות ממותגות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג מתנות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג, מתנה שמרחיבה את הלב ומעלה חיוך תיצור אווירה נפלאה לשמירה על הקשר עם הלקוחות, צוות העובדים, הספקים, ונותני השירות. מתנה שתשדרג את היחסים שלכם עם הלקוחות והעובדים לאורך כל השנה יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי12/10/222046 צפיות
1. מהו תכנון? בכל מקום בו אנו נמצאים, אנו משתמשים במרחב בדרכים שונות. על מנת להבטיח ניצול יעיל של המרחב, יש צורך לתאם בין מגוון השימושים המתקיימים בו, ולדאוג לתשתיות כמו תחבורה, מים, חשמל ועוד. לשם כך מתקיים הליך התכנון ברמות שונות, מתכנון נקודתי ועד תכנון כלל ארצי. הליך זה קובע כיצד ישתלבו השימושים השונים, הלכה למעשה, ונותן מענה לשאלות כגון היכן וכמה ניתן לבנות במרחב נתון, מה נחוץ לשם אישור הבנייה וכיצד ניתן לספק את הצרכים של המשתמשים. בסופו של הליך התכנון מתקבלת תכנית, המורכבת בעיקרה מתשריט (מפה המבטאת באופן גרפי את הוראות התכנית הנוגעת למרחב גאוגרפי נתון), תקנון (הוראות בכתב הקובעות מה מותר ומה אסור לבנות על הקרקע שבתכנית, כיצד לבנות ולאיזה מטרות) ומסמכים נוספים בהתאם לצורך.

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי30/05/222050 צפיות
הריני להעלות בפניכם נוהל עבודה, לדיון בהתנגדויות בפני הוועדה המקומית לבקשות להיתרי בניה ולתכניות בנין עיר. נוהל העבודה יועלה לאתר האינטרנט ההנדסי של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה. הנכם מתבקשים לפעול מעתה ואילך בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל העבודה. הנוהל נערך בהיוועצות עם היועץ המשפטי ומושתת על ההוראות הקבועות בחוק התכנון והבניה התשכ״ה 1965( כהגדרתו בנוהל – חוק התכנון והבניה( ועל הקבוע בתקנות התכנון והבנייה )רישוי בנייה(, תשע״ו 2016( כהגדרתן בנוהל – תקנות רישוי בניה(.

מאת: ישראל רף עסקים - כללי26/05/222226 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. לצד עטים, מחברות ומוצרים שאנו רגילים לקבל מתנות בכנסים, יש את בעלי העסקים שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים אותן… עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי01/05/222120 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. אשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אופירעסקים - כללי28/02/221658 צפיות
נושא הסמכת iso מאז ומתמיד היה נושא רגיש לבעלי עסקים ומותגים שגורר לאחרי כן כאב ראש, לחץ וחרדה. הסיבה לכך היא כי לא כולם באמת יודעים מה צריך על מנת להגיע להסמכה המושלמת, ואין כאן מורכבות כבדה מדי, בעיקר כאשר מלווים אתכם אנשי המקצוע הטובים ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica