ניקיון הוא דבר ההולך ונעשה פופולרי (וקיים) יותר ויותר עם השנים, במיוחד בעולם המערבי.
חיים עם ניקיון הם לרוב חיים טובים יותר ומשמעותם, בין השאר, היא המנעות מצרות כמו מחלות וכדומה.
ניקיון מגביר את תוחלת החיים, מחסן (חלקית) את האדם ממחלות ומגפות,
חרקים ואף מחיות מסוימות שעשויות להזיק.
ניקיון נותן בריאות, בריאות נותנת חיים.
לפיכך, ככל שמפנימים את זה יותר ויותר מתעניינים בבריאות יותר ויותר.
בנוסף לאינספור מוצרי הניקיון וההיגיינה בכל מקום, אנשים מפחדים מלכלוך בביתם אולי אף יותר מבכל מקום אחר. ניקיון הבית הופך להיות תדיר יותר, שכירת עובדי ניקיון לבית גם כן, ויש שאף שמנקים ומזמינים מנקים במקביל.
השוק
תעשייה שלימה סובבת סביב זה. תכשירי ניקיון והיגיינה נצרכים אולי יותר מכל דבר אחר על ידי רוב האנשים, וכבר לא רק בחברה המערבית.
ניתן לראות זאת בפרסומות בטלוויזיה ובערוצי הקניות, בהם חלק ענק מהתוכן הפרסומי הוא על מוצרי ניקיון למיניהם. גם בשלטי חוצות וכדומה.
ללא ספק, ניקיון (ומוצרים של ניקיון) הפכו להרבה יותר פופולריים בעשור האחרון.
ברור שלבריאות יש קשר ישיר עם ניקיון, ככה ששני התחומים מתחברים ואף עובדים ביחד. כלכלית, זה יכול לעבוד לטובתו ולרעתו של הצרכן: מצד אחד, גורמים לו לרכוש מוצרים שלא דרושים לו, ומצד שני, השוק המלא מתחרים מחייב את החברות להנמיך מחירים.
התאגידים מוכרים מוצרי ניקיון וגורפים אולי את הרווחים הגדולים ביותר.
יתרונות
לא רק שניקיון הופך את החיים לנעימים יותר ומונע דברים קשים, הוא גם עוזר למנוע סבל יומיומי. אנשים עם אלרגיה לאבק, למשל, סובלים מפחות אלרגיה כי ניקיון מפחית את כמות האבק.
גם פה יש מי שגורף רווחים: ייצור של מכשירי ניקיון מיוחדים, למען בריאות אינדווידואלית של צרכן. למשל, מיוצרים שואבי-אבק מיוחדים ששואבים במיוחד את קרדיוט האבק (יצורים מיקרוסקופיים החיים בתוך האבק וגורמים לאלרגיה) ומונעים מסובלים מאלרגיה את סבל ההתקפות ובדרך גם מנקים בשבילו.
גם פה אפשר לראות בבירור שניקיון ובריאות (וכנראה שגם עסקים) קשורים מאוד אחד לשני.
עוד מוצרי ניקיון מיוצרים לצרכנים אינדיווידואליים, בהתאם לצרכיהם האישיים.