בניית מערכת יחסים ארוכת טווח עם קהל הקוראים שלכם עשויה להתאפשר דרך כתיבת פוסטים בבלוג.
למרות זאת, ישנן טעויות נפוצות שמרבים לחזור עליהן בעת כתיבת פוסטים:
טעות מס' 1: איך אפשר לא לדעת מי קהל היעד שלכם?
כמו תמיד, הטעות השכיחה ביותר - אתם חושבים שקהל היעד שלכם הוא לא פחות ולא יותר מ-כולם. מה שקורה, במקום לפנות ספציפית לקהל שלכם אתם מנסים לקלוע באופן כללי לכלל האוכלוסייה ואז המסר המרכזי, הממוקד, מתפספס.
יש הבדלים ניכרים בפנייה לחתך גיל מסויים לעומת חתך גיל אחר.
כנ"ל בפנייה לאוכלוסיית נשים או גברים וכולי.
להלן הפתרון: יש לאפיין בדייקנות את קהל היעד שלכם ולבנות את הפוסטים באופן שיתאימו לקהל היעד הנבחר כמתאים לכם. קהל יעד אשר יש סיכוי שמערכת היחסים שאתם בונים איתו תוביל את הקוראים להפוך ללקוחות העסק שלכם.
טעות מס' 2: תדירות בלתי סדירה
מהי התדירות הרצויה? שאלה מצויינת!
האם מדי יום ביומו? כמה פעמים ביום? מספר פעמים בשבוע?
הכל נכון!
מה שחשוב זה לשמור על תדירות קבועה וסדירה.
יש לקבל מראש החלטה על מספר הפעמים שאתם עומדים לשלוח פוסט- ולעמוד בה.
עליכם להקפיד הקפדה יתרה על התדירות שנקבעה כמתאימה לקהל היעד שלכם ולספק את התכנים הטובים ביותר שביכולתכם לספק ובמועד שקבעתם בדיוק!
ברגע שהקהל מתחיל להתרגל לקרוא את הפוסטים שלכם, נוצרת ציפייה. עליכם לכבד ציפייה זו.
חוסר עקביות שלכם תוביל בוודאות לחוסר נאמנות של הקוראים כלפי התכנים שלכם.
טעות מס' 3: זו לא הכמות!
טעות כבירה היא לחשוב שאם נשלח המון תכנים אזי תושג המטרה. התוצאה המידית של הפצצת ערב רב של תוכן הינה ירידה מהותית באיכותו. שחור על גבי לבן. קהל היעד מבין או יבין מהר מאד ששום ערך מוסף אין בתכנים הרבים האלו ויפנה לקבל מידע ממקורות אחרים מהימנים יותר לטעמו.
להלן הפיתרון: צרו מחויבות עם עצמכם כלפי קוראיכם. מחויבות שמגדירה את התדירות שהנכם מסוגלים לעמוד בה ואת היכולת לספק במועדה תוכן איכותי עם ערך מוסף אמתי לטעמכם, מלא בתובנות ומצדיק את הזמן שהקורא עומד להשקיע בו.
טעות מס ' 4: מזניחים את הקשר עם הקהילה
מי עושה טעות? מי שמנצל את הכתיבה לקידום אגרסיבי של עצמו, של העסק שלו ומוצריו, על חשבון טיפוח הקשר עם הקהילה שנוצרה סביב הבלוג.
מי שכבר מתייחס לתגובות הקוראים אך עושה זאת באופן שטחי למדי או לא מתייחס לתגובות או למיילים של הקוראים כלל.
תמיד, אבל תמיד - חייבים לקיים דו שיח אמיתי ורציני עם הקוראים ולהקפיד על זמן תגובה זריז מרגע קבלת הפנייה מהם.