תיבות הילוכים חצי אוטומטיות הן שונות מתיבות הילוכים סינכרוניות בעיקר בכך, שבהן סידורים ההילוכים בקבוצות של שניים, הילוכים 1-2,3-4, וההילוך האחורי. שילוב של קבוצות ההילוכים נעשה באופן ידני, במנוף ההילוכים, וההילוכים הבודדים שבכל קבוצה משולבים אוטומטית בעזרת מערכת הידראולית בעלת בקרה חשמלית. שילוב אוטומטי זה התחיל בהתאם למהירויות נסיעתה של המכונית וללחיצה על דוושת הדלק. תיבות הילוכים אלה מצוידות בשני מצמדים, מצמד הידראולי קרוב למנוע ומצמד מכאני.
לתיבת הילוכים חצי אוטומטית שלוש יחידות עיקריות, הפועלות בתיאום.
א. המערכת המכאנית.
ב. המערכת ההידראולית.
ג. מערכת הבקרה החשמלית.
המערכת המכאנית – זוגות גלגלי השניים של קבוצות ההילוכים, וזוג גלגלי השניים הקדמי של הגל הראשוני ושל גל הביניים, הם בעלי שיניים מלוכסנות והם שלובים בקביעות. גם גלגלי השניים של ההילוך לאחור הם בעלי שניים מלוכסנות.
ההילוכים הבודדים בכל קבוצת הילוכים משולבים באמצעות סינכרוניים שהמבנה שלהם דומה לזה של מצמדי שיניים בתוך תיבות הילוכים סינכרוניות, אלה שהם משוכללים ומורכבים יותר. לכל קבוצת הילוכים שני סינכרונים, שאחד מופעל בדרך מכאנית על ידי הנהג במנוף ההילוכים, והשני מופעל בדרך אוטומטית.הסינכרון האוטומטי יכול להיות בשני מצבים, מלפנים או מאחור.
לסינכרון המכאני שלושה מצבים: קדמי, ביניים, ואחורי. כשהוא מוסט קדימה הוא יוצר קשר בין גלגל השיניים של ההילוך השלישי לבין הגל הראשי, כשהוא מוסט לאחור הוא יוצר קשר בין גלגל השיניים של ההילוך הראשון לבין הגל הראשי, וכשהוא במצב ביניים אין כל קשר פעיל בין גלגלי השיניים לבין הגל הראשי, ואז סובב גל הביניים כמו בכל תיבות הילוכים אחרות, בשעה שהמנוע פועל.
העברת התנועה בתוך תיבות הילוכים חצי אוטומטיות נעשית בעזרת הילוכים: 4הילוכים לפנים ואחד לאחור.
-->