הומאופתיה- מה זה אומר, באמת?
לשאלה פשוטה זו ניתן לתת תשובה פשוטה - דומה בדומה מרפא.
הומאופתיה = בדומה לסבל, זה הוא הפירוש המילולי לשם "הומאופתיה " במקורו הלטיני: הומאו = דומה / פתיה = סבל בדומה לסבל - כל התורה כולה, על רגל אחת.
עיקרון זה יכול להראות במחשבה ראשונית מוזר. לפעמים התחושות, המחשבות וסבל שלנו מצטיירים, גם הם, כחסרי היגיון במחשבה ראשונה. אנסה בשורות הבאות להראות את החוכמה הטבעית , את ההיגיון הצרוף של ההומאופתיה שהיא בהחלט, פשוטה להבנה.
ההיגיון שעומד כבסיס לעקרון - דומה בדומה ירפא. בשונה מעצם דומם שיכולת ההתנגדות שלו מוגבלת, כל יצור חי חייב להגיב תמיד באופן הפוך לכוח המופעל עליו. זה הוא הבסיס ליכולת שלנו להתקיים. השולחן מתקרר שמקררים אותו. האדם כאשר מקררים אותו הוא מחמם את עצמו. מסיבה זו ניתן להשפיע על החי הבריא, כשאנו פועלים באופן נגדי, רק לזמן מוגבל. מערכת דינאמית של יצור חי שואפת תמיד לבנות תשליל למציאות החיצונית.
תהליך ריפוי - שיקום הבריאות
עלינו ליצור באופן מלאכותי, תהליך זהה ככל הניתן לחולי הקיים באופן טבעי. כאשר נצליח, ולא משנה באיזה דרך, ליצור מציאות דומה לסבל, נרע לזמן קצר את מצבי הסבל. כתוצאה מהרעה ראשונית, מתעוררים כוחות הריפוי העצמי המוטבעים בכל יצור חי. כאשר כוחות הריפוי הפנימיים מתעוררים נראה תהליך אמיתי של הבראה ולה השלכות על מכלול חיו של האדם.
הרעה ראשונית בסיס לתהליך הבראה
החמרה בטווח הקצר מניעה התהליך ומאפשרת ריפוי המביא לתוצאות משמעותיות בטווח הרחוק. דוגמא: חימום חיצוני, לאדם שסובל מקור, לא מתאפשרת לסובל, בעצמו, להפוך את מציאות חיו לטובה. לאומת זאת טבילה במים קרים - בדומה לסבל, מאפשרת לכוחות פנימיים להתעורר ולהתחיל במלאכת החימום.
באופן זה האדם מצליח לחזק את מנגנון ויסות הטמפרטורה, ליצור שינוי ביכולת יצור החום, שפעל עד לאותו הזמן בהספק נמוך, כתוצאה מכך לחמם את עצמו. זו דוגמא מופשטת לאופן בו ניתן לפעול בשותפות עם כוח-החיות לפי ההיגיון של דומה בדומה מרפא.
ההרעה הראשונית ממנה יסבול החולה תשתלם לו בטווח הרחוק. באותו היגיון ניתן להבין גם, את האופן שבו יש לנהוג במצבים של חום.
דוגמא נוספת: הפעם ברמת הנפש - לספר בדיחות מצחיקות למי שעצוב, מביא תועלת רק לרגע.
כאשר אנו פועלים באופן הפוך לסימפטומים שלנו, אנו מיטיבים את מצב רק לטווח הקצר. מציאות פנימית לא משתנה כאשר משפיעים עליה מבחוץ. לדוגמא: לכאב ראש תמיד יש סיבה, כדור נגד כאב ראש מטפל רק בכאב עצמו ולא בסיבה. הסיבות לכאב הראש יכולות להיות מגוונות אבל הכדור רק מעלים את הסימפטום החיצוני, בדומה לטיפול בנורת בקרת החום ברכב.
אף אחד לא מעלה על הדעת לנפץ את נורת הבקרה או לסירוגין לחשוב שהבעיה של המחשב מיצוייה על המסך (שם היא מופיעה). שמדובר בגוף שלנו אנו מסוגלים להאמין שלטפל בכאב ראש, טחורים, פריחה, הפרעות קשב למיניהם וכ'ו... יש מאחוריה הגיון מסוים.
הרפואה המערבית אינה משקיעה מחשבה במטרה למצוא את הקשר בין הופעתם של סימפטומים בתחומי חיים שונים והיגיון בין הופעות בימים ושעות שונות. למרות שההתמחות של הרופא היא להלחם במצבי סבל כל אחד בנפרד, לא אומר שלא קיים היגיון וקשר בין הופעות שונות ברמות שונות של האדם - גוף ונפש. במלחמה... כמו בכל מלחמה, אין מנצחים.
מידע המותאם לחולה מניע תהליך החלמה
כאשר מחפשים היגיון וקשר בין הקשיים השונים של אדם אחד ניתן בדרך כלל ניתן למצוא אותו. קושי שנפתר ברמת הסיבות - יביא בסופו של תהליך להיעלמותם של הסימפטומים (בפיזיים ונפשיים) בכל תחומי החיים. אם לא נפעל כך ימצאו הקשיים את הדרך להופיע שוב במציאות החיים.
כוח-החיים (המנגנון שאחראי על הופעת הסימפטומים) של האדם "לא-פרייר" הוא יודע את המחויבות שלו - להביא קונפליקטים פנימיים להופיע באופן חיצוני על-מנת לשפר את מערכת קבלת ההחלטות של האדם.
דומה בדומה מרפא - מרכז בתוכו את ההכרה בחוכמת הבריאה והיכולת ליצור שינוי ממקום של השלמה, הבנה עמוקה שלכל תופעה חיצונית ישנה סיבה פנימית עמוקה. כאשר מפעילים כוח חיצוני מבלי לטפל בסיבה לקיומה אנו צפויים תמיד לכישלון.
בשורות אלה הסברתי רעיון פילוסופי, חוק טבע, שברמה אינטואיטיבית, כל אחד יודע. אין טעם לפעול כנגד המציאות - זו באה עלינו, תמיד, לטובה.
לסיכום
הומאופת מוסמך - אינו נלחם כנגד הסימפטומים החיצוניים של האדם.
פוטנץ הומאופתי - אינו מכיל חומר והוא מכוון לרמת הרצון וההבנה של האדם. רמדי ההומאופתית - מכילה ידע מהטבע ולה יכולת להרחיב תפיסת עולם ולמבטל מגבלות. טיפול הומאופתי - משנה את תפיסת המציאות של החולה ולכן הוא מבריא, בסופו של תהליך ייעלמו הסימפטומים בכל הרמות פיזי ונפשי חיצוני ופנימי. (גם שכנה מעצבנת או בוס שיכול להוציא אותך מהדעת ייעלמו בסופו של תהליך ההחלמה)