חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה בין קיצוץ עלויות,חסכון והתייעלות

מאת: עוזי פלגניהול07/04/20111197 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עוזי פלג*

התייעלות, חיסכון, וקיצוצים, שלושת המונחים שצוינו נתפסים בעיני רבים כזהים במהותם, ומציינים פעולות ומהלכים שמטרתם לשפר את מצב העסק על ידי הוזלות שיביאו לשיפור רווחים, ולשיפור כושר התחרות העסקי, או להארכת משך הזמן לשרוד בשוק, האם שלושת הפעולות זהות ורק הטרמינולוגיה שונה ?.

ראשית נסביר כל מונח וננסה להבין את השפעתו על המערכת כאשר הוא מבוצע.

בכל עסק העלות אמורה לייצר תועלת או תפוקה או במילים אחרות ערך, כלומר לכל ערך יש עלות, עלות ללא ערך היא מיותרת ומלכתחילה אין לה זכות קיום.

התייעלות – פעילות מוגדרת כהתייעלות כאשר מצליחים להגדיל את התפוקה או התועלת ללא שינוי בעלויות, אפשרות אחרת כאשר מצליחים להוזיל את העלות בלא לפגוע  בתועלת, היעילות הגבוהה ביותר מושגת, כאשר מצליחים להגדיל את התפוקה או התועלת, ובמקביל גם להוזיל את העלות.

התייעלות אמיתית לאורך זמן מצריכה חשיבה וניתוח של פעילויות ובדיקת חלופות, שימוש בטכנולוגיות חדשות או/ו בתהליכים שונים או/ו בחומרים שונים, בדיקת אפשרות שימוש במיקור חוץ  מלא או חלקי, אתור ספקים איכותיים וזולים, שיפור תהליכי ניהול וייצור, שימוש במערכות מידע , פישוט תהליכים ארגוניים והשבחת ההון האנושי, השגת מקורות מימון זולים יותר והתאמה שוטפת של צורכי הארגון לסביבה העסקית הקרובה והרחוקה ועוד. כל הפעולות שצוינו אינן מתבצעות ביום אחד, הן מתבצעות במערכות ארגוניות ועסקיות אשר רואות ביעילות אורח חיים ומתנהלות בהתאם, בדומה לנהג שעוקב אחרי הדרך ולא נדרש לעצירות פתאום או לסיבובים חדים, הכול תחת שליטה.

חסכון – פעולות חסכון הן פעולות של מניעת הוצאות שנתפסות כמיותרות, לעיתים השקעות נדרשות והכרחיות להצלחת העסק בעתיד, אינן מבוצעות בשל חוסר משאבים, חוסר בטחון, חוסר מעוף וחוסר אמונה בתוצאות הצפויות בגין ההשקעה. פעולת חסכון כזו איננה התייעלות  נהפוך הוא, "חסכון " כזה עשוי להיות קריטי לעתיד העסק . אי השקעה בטכנולוגיות בענף שהטכנולוגיה היא ליבת העסק עלולה להיות מכת מוות לעסק, אי השקעה בפתוח מוצרים, בפתוח שווקים, במערכות מידע ושליטה, בהון האנושי יגרמו לניוון עסקי, כך ש"הרווח" של ה"חיסכון", עתיד להתברר כהפסד ענק.

חסכון של  עלויות שלא מייצרות לעסק תועלת אמיתית או ערך, הן לטעמי תיקון טעויות שלא היו צריכות להיות מלכתחילה, ולא התייעלות אמיתית, הדבר דומה לתקון דליפת מים מברז פגום, המים שדלפו לא סיפקו שום צורך או תועלת, הם יצרו עלות, תיקון הדליפה איננה יעילות, זו הפסקת הרשלנות שמלכתחילה לא הייתה צריכה להיות. הדבר אופייני בארגונים שנקלעים לבעיות, ונאלצים לבדוק מה קרה ומה נדרש לעשות, ואז מגלים רשלנות עסקית מצטברת ומכריזים על "פעולות ייעול" וחסכון, אשר כל משמעותן תיקון הנזקים שנגרמו במהלך השנים, במנגנון הציבורי זהו מצב שכיח.

קיצוצים – המונח קיצוצים נתפס כמונח "חזק" ומשמעותו לעיתים רבות חיתוך העלויות ללא אבחנה, התוצאה היא שברוב המקרים, מקצצים את העלות יחד עם התועלת או הערך המופק מהעלות המקוצצת, זהו מהלך שעלול לגרום לעסק את הנזק הגדול ביותר, לעיתים עוצמת הנזק מתבררת במועד מאוחר יותר, ובמצב שכזה יתכן והנזק יהיה בלתי הפיך, קיצוצים מתבצעים לרוב תחת לחץ זמן, באופן היסטרי וללא בדיקה מעמיקה, מכיוון שנדרש להשיג ולהציג, הישג מידי של עלויות נמוכות ככל האפשר על ציר זמן מינימאלי, "המקצץ " בדרך כלל כבר לא יהיה בעסק, כאשר יתחילו להופיע סימני הנזק שגרם הקיצוץ, קיצוצים מתחילים תמיד עם בדיקת העלות שתיחסך, כי המטרה היא חסכון בעלות, לעיתים רבות נשכחת התועלת שנובעת מהעלות, לעיתים התועלת לא ישירה ומופיעה במספר מקומות, ולא תמיד בודקים לעומק, לכן למזעור נזקים, חייבים לבדוק מול העלות המקוצצת, את התועלת שתקוצץ, ולחפש פתרונות חלופיים לתועלת שתאבד. יש לדעת שלא כל התועלות המופקות מאותה עלות הן שוות ערך לארגון העסקי. לעיתים תועלת שנתקבלה מעלות נמוכה יחסית, תעלה הרבה יותר כאשר אותה תועלת תושג ממקור אחר.

תגיות: ניהול עסקי,התייעלות,חסכון,קיצוץ עלויות, נהול,עסק,לשרוד

כל הזכויות שמורות לעוזי פלג ( UP יזמות ניהול בע"מ)

 אין לעשות כל שימוש בכל מדיה שהיא בחומר הכתוב ללא אישור בכתב מהמחבר

                                                          www.uzip.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עוזי פלג יועץ לניהול עסקי וכלכלת משפחה

מנכ"ל לשעבק בחברות עסקיות

חונך עסקי מוסמך  המעוף משרד הכלכלה

יועץ מוסמך בינלאומי CMC

חבר בלשכת היועצים העסקיים בישראל.

UP ייעוץ ונהול-פתרונות לנהול עסק

0526969240 נייד

דוא"ל : peleguzi@012.net.il

אתר חברה: WWW.UZIP.CO.IL

אתר  "זהירוני" המדריך להקניית ערכים לילדים מהגיל הרך דרך גיבור תרבות  www.pelegbooks.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עוזי פלג

מאת: עוזי פלגהלוואות30/05/202624 צפיות
חלק גדול של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, רואים בבנק את אחד הגורמים העיקריים האחראיים לקשיים הפיננסיים של העסק. בעלי העסקים האלה סבורים שהבנק צריך לעזור לעסק וללכת לקראתו. האם טענתם מוצדקת? ננסה לבדוק זאת בשורות הבאות

מאת: עוזי פלגמכירות30/05/202755 צפיות
התשובה לשאלה מי הלקוח שלי?, מתחילה בשאלה מקדימה לאיזה צורך אני מספק פתרון ?. הבנת הצורך, מאפשרת זיהוי ראשוני של סוגי הלקוחות הנדרשים לצורך ואת גודל השוק הפוטנציאלי. אבל לפני פילוח השוק וזיהוי מי זה הלקוח הפוטנציאלי ובהמשך מי הלקוח הממוקד קרי "הפרסונה" אליה העסק יכוון. כדאי להבין מי הוא לקוח ומי הגורמים המעורבים "בשרשרת הקנייה" ומידת השפעתם על תהליך הקנייה.

מאת: עוזי פלגמכירות26/05/202555 צפיות
ניהול תהליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, המתייחסים לניהול תהליך מכירה B2B (עסק מוכר לעסק) של מוצרים טכניים המיועדים לשימוש עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201625 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201798 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201755 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201535 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201625 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201798 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201755 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201535 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201438 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201303 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201219 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica