בחירת חברת קידום אתרים
אם קניתם אתר למכירה וכעת אתם עומדים מול מספר חברות לקידום אתרים, עליכם לבקש פירוט מסודר וברור של מה שכבר בוצע ומה שתקבלו עבור התשלום החודשי. את רוב האלמנטים תוכלו לבדוק לבדכם ולראות מהי איכות העבודה וכמה ממנה בוצע, אך רשימת לינקים חיצוניים ומאמרים שהוכנסו בבלוגים כדי לקדמכם, תצטרכו לקבל מהם, וכדאי שתבדקו אותם לעומק. תנועה לא מעטה מגיעה ממאמרי בלוגים כאשר הם נכתבים כראוי ומתבססים על אינטליגנציית הלקוח. מאחר ובלוגים מאונדקסים בגוגל בתדירות יומיומית ולפעמים תוך פחות משעה, מאמר שהוכנס תחת שמכם לאחד הבלוגים ומכיל בליל מילים שכל תפקידו הוא להכיל את ביטוי החיפוש, יצור מצב שגולש שחיפש את המוצר שלכם בגוגל, יגיע לאותו מאמר בבלוג עשרות רבות של קליקים לפני שיגיע למאמר כלשהו באתרכם. אם תוכן המאמר בבלוג לא ירשים אותו מספיק כדי ללחוץ על הלינק ולהיכנס ישירות לאתרכם, הוא פשוט יעבור לאתר הבא המוסר לו מידע רלוונטי. לכן, אין לזלזל במאמרים המוכנסים לבלוגים ולאתרי מאמרים.
ניקיון קוד האתר
לא חסרים אתרים למכירה שעלות השינוי שתצטרכו להשקיע בהם שווה לבניית האתר מחדש. כל חברת קידום אתרים תציע לכם לנקות האתר מבחינת שפת הקוד בו הוא נבנה, ובצדק. ככל שקוד האתר נקי יותר ומוקפד יותר, כך הוא מותאם יותר עבור גוגל, יקודם יותר, PR (Page Rank) גבוה יותר ויעלה מהר יותר מאותו אתר שקודו היה מלוכלך יותר קודם. לכן, עליכם לקבל חוות דעת של יועץ SEO לפני שאתם רוכשים אתר העומד למכירה בעלות לא קטנה.
אתר נבנה ממודולים - מוצרי מדף כלליים הנמצאים בחברות בניית האתרים. אם הייתם צריכים לשלם עבור כל מודול כזה שיבנה באופן נקי במיוחד עבורכם, יש להניח שעלות בניית האתר הייתה עולה פי עשרה או יותר. לכן אתם מקבלים אתר שעונה על צרכיכם, וככל שהחברה שבנתה אותו יסודית יותר, כך יש לנקות פחות את האתר וכתובות העמודים שלו.
שינוי שמות הקטגוריות באתר חדש
שינוי נוסף שיעשה באתר נרכש הוא בשמות הקטגוריות שבאתרכם. קטגוריות כמו "מוצרינו" או "מוצרים" אינן רלוונטיות לקידום כלל, מכיוון שהן אינן עוזרות לגולש לדעת אילו סוגי מוצרים יש לכם. אם לדוגמה אתם מוכרים אופניים לילדים, במקום לרשום מוצרינו עדיף לרשום "אופניים לילדים" ושביטוי זה יפתח סרגל של "אופניים לילדים בני 3" או "אופניים לילדים 12 אינטש", תלוי בביטוי החיפוש הנפוץ יותר מבחינת הגולשים לאתרכם. כדי לדעת מהו הביטוי הנפוץ יותר אתם רק צריכים לשאול את עצמכם, כיצד לקוח המתקשר אליכם שואל אתכם לגבי אותו דגם של אופניים. הביטוי הנפוץ יותר מילולית הוא זה הנפוץ יותר בגוגל עבור הלקוחות שלכם!
גוגל נותן חשיבות יתרה לשמות הקטגוריות של האתר, שם הקטגוריה מיצג את תוכן הקטגוריה, לכן אם הלקוח הפוטנציאלי כותב ביטוי חיפוש ארוך הדומה לשם הקטגוריה שלכם, תקבלו עדיפות על פני אתר שנתן שם קצר יותר או כללי יותר.
כיצד בודקים אתר למכירה?
מעבר לכל האמור לעיל, בתחום מכירת אתרים נבדוק בראש ובראשונה את נושא הקידום. ברכישת אתר ותיק מומלץ לברר מראש איזה קידום נעשה לו, כמה לינקים חיצוניים יש לו, מהי עלות ללינק בקישור ממומן עבור הביטוי העיקרי שלו, ובהקשר זה, מהם כל הביטויים הרלוונטיים דרכם ניתן להגיע לאתר, ועבור כמה מהם נעשה קידום אתרים.
ככל שהביטוי בו אתמקד כדי לקדם את האתר המוצע לי למכירה הוא ארוך יותר, כך הוא נמצא בנישה קטנה יותר וכך יש פחות מתחרים, אם בכלל, ולכן קל יותר להגיע לעמוד ראשון בגוגל.
אם הנישה בה בחרנו להתמקד היא רק של "רהיטים זולים לסטודנטים" בעוד המתחרים מוכרים רהיטים מכל הסוגים ולכל נישות השוק, נקבל עדיפות ברורה ומהירה על פניהם מבחינת גוגל, אם האתר בנוי כראוי ואנו משקיעים יותר מהמתחרים הכלליים במאמרי תוכן המתמקדים בביטויים בודדים וארוכים בלבד.
בברכה,
רונית עיני – וובסייטברוקר – www.websitebroker.co.il
050-5508634