יש מספר אסטרטגיות שונות לפרסום. לכל קהל יעד יש את האסטרטגיות פרסום שלו. שילוט לעוברי דרך- שילוט המיועד לעוברי דרכים רגלית יהיה הרבה יותר קטן מהשילוט שמיועד עבור הנהגים. שילוט שמיועד לנהגים יתפוס הרבה יותר מרחב מכיוון שבדרך כלל הוא ימוקם גבוה יותר אחרת שום נהג לא יראה אותו. בדרך כלל שלטים שמיועדים לעוברי דרך ימוקמו בתחנות אוטובוסים, או בגבהים של עמודים ותמרורים.
שלטים גדולים יותר מיועדים בדרך כלל לכלי רכב בעת שעוברים ברכב שיראו את שילוט הענק שדבוק לבניינים השונים. שימו לב שהשלטים הם בהחלט בגודל שנראה לעיניים.
שלטים כטכניקה אסטרטגית.
כיום הפרסום תופס חלק כל כך רחב וניכר מהיומיום. הרבה חברות מכניסות מסרים מושכים לתוך השלטים. בשלטים של ימינו מוכנסים הרבה מאד מסרים שקל ושרוצים להזדהות איתם. ההזדהות עם שלטים שמטרתם לפרסם ולבצע גירוי לקנייה בדרך כלל מצליחים להשיג את יעדם. זה אבסורד אבל מושקעת מחשבה רבה ותכנון רב בהקמת פרסומת באמצעות שלטים. יש לדאוג שהמסר יהיה ברור, שלא יהיו יותר מידי קשקושים. שלטים שהמסר המרכזי אצלם לא ברור יאבדו מהאפקט ומהמטרה שלהם.
שילוט זה לא רק לעסקים.
לא רק עסקים פרטיים מפרסמים באמצעות שלטים. אלא, גם אירגונים שונים לא מעטים כגון משרדים ממשלתים כדוגמת משרד לבטיחות בדרכים ועמותות שונות בוחרות להעביר את המסרים שלהם באמצעות שילוט. הרבה חברות פרסום מתפרנסות יפה מאד בתקופת בחירות גם בחירות מקומיות וגם בחירות לממשלה. הרבה מעדיפים דווקא בשלטי החוצות מפני שקהל רב רואה את השלטים הללו דבר שמגביר את הסיכויים להשגת המטרה שכנוע מסויים או שכנוע לקנייה.
לא תמיד שילוט יודפס במקום שבו עיצבו ותיכננו אותו מבחינה אסטרטגית את השלטים, אלא יש מקומות של גרפיקה לחוד ששם יושבים מעצבים ופירסומאים שזו עבודתם לדעת איך לעבר מסר מסויים על גבי שלטים. אותם פרסומאים עושים את עבודתם נאמנה עד שהם גורמים לקנייה בטוחה ולהכרת המוצר או האובייקט המפורסם על גבי השלטים. הדפסת השילוט יוכל להעשות כגון במקום אחר בבית דפוס.