כל מי ששוקל לרכוש רכב חדש בישראל נתקל במכשול המחיר היקר שאינו משקף את ערך הרכב אלא את החלטת המדינה להנהיג מיסוי כבד על רכבים, ובכך ליצור עוד תחום שאנו מפגרים בו מול העולם המערבי.
אך אל דאגה, הראש היהודי פיתח דרך להתמודד גם עם הצרה הזו - ליסינג, כן, זו לא רק שיטת השכרת מכוניות, אלא גם הצורה המקובלת ביותר לרכוש רכב חדש בתנאים נוחים וגמישים, הן לעסקים והן לפרטיים - בשיטת ליסינג פרטי.
איך מתבצעת רכישה דרך ליסינג - למעשה, בעוד שבאפשרות של ליסינג תפעולי תקבלו גם תחזוקה שתיתן לזה אופי של שכירות, הרי שבאופציה של ליסינג מימוני מדובר רק על תשלומים נוחים לרכב חדש. אם כי בבסיס שתי הצורות עומדת מעין הלוואה נוחה ומיוחדת לקניית רכב. ההבדל הבולט מהבחינה הזו הוא שתפעולי מיועד למפונקים, נהיגה באוטו חדש בלי לדאוג לאחזקה, ובסיום החוזה ניתן להתחדש עם רכב אחר. ומימוני מיועד לקניית הרכב לאחר סיום התשלומים החודשיים.
מחיר נמוך - תשלומים נוחים אינם היתרון היחיד של הליסינג, חברות אלו רוכשות מיבואני הרכב כמויות ענק של מכוניות חדשות, וכך משיגות מחירי רצפה אותם הן מציעות ללקוחות העסקיים והפרטיים.
חברות הליסינג מכתיבות את השוק
מאחר ושיטת הליסינג, הפכה להיות האמצעי הנפוץ בישראל להגיע לרכב חדש, עד שכשבעים אחוז מהמכוניות החדשות נמכרות לחברות ליסינג, נוצר מצב שהן אלו שקובעות את הביקוש לסוגי המכוניות השונים שיגיעו מידי שנה לארץ. לא זו בלבד, אלא שאף יצרניות הרכב הגדולות מפתחות מחלקות ליסינג בתוכן.
שינוי מגמות בציי הרכב - כיון שתחום הליסינג הוא זה שמכוון את שוק הרכבים החדשים, נציג כמה מן המגמות הבולטות בו, בעיקר אלו שמצביעות על שינוי תפיסתי כמו אלפא רומיאו עממית, צרפתיות שנדחפות בין קוריאניות ויפניות ועוד.
רכבי הליסינג הפופולאריים בישראל ב-2010
שנת 2010 הצטיינה בכמה גורמים למהפכה בשוק המוסדי, התרחבות בהיצע, תמחור אגרסיבי של היבואנים, תקנות חדשות לגבי שווי שימוש ליניארי, בהן נקבע גובה שווי השימוש כאחוז קבוע ממחירו של הרכב וכן הכנסת גיוון הן בדגמים מוקטנים יותר והן במבחר הדגמים.
הצרפתים באים - לעומת שנים קודמות בהן שלטו בשוק הליסינג היפנים והקוריאנים, הרי שלאחרונה נכנסו אליו גם הצרפתים ברכבים כמו רנו שהצליחה מאוד עם דגם הפלואנס. וכן האיטלקים עם פיאט, שהחדירה את הבראבו והכרומה לציי הליסינג.
בנוסף לדגמים הקלאסיים, נרשמה מגמת שוק גם ליוקרתיים יותר, אלפא רומיאו 159 ופולקסווגן ג'טה זכו לענוד לוחיות זיהוי עם סמלי הליסינג. הסיבה לכך נעוצה בתמחור אגרסיבי מצד היבואנים.
פולקסווגן כמו יפניות?! - בצ'מפיון מוטורס החליטו לשנות את דימויה של פולקסווגן בארץ כמכוניות יוקרתיות למנהלים או משפחות, ולכן התאימו גרסה של הדגם 'ג'טה' שתתאים לשוק הליסינג במחיר ידידותי שמתקרב למתחרות מיפן.
רכבי מנהלים - גם לתחום המשפחתיות הגדולות שנקראות אצלנו רכבי מנהלים חדרו דגמים מאירופה, לאחר שבשנים האחרונות הוא נשמר באופן בלעדי ליפניות, בעיקר מאזדה וטויוטה. ב־2010 הופיעה רנו פלואנס שקנתה לה אוהדים רבים, בזכות מרחב גדול יותר ומחיר הגיוני שהתאפשר בעקבות שימוש במחלקה הקוריאנית-רנו סמסונג.
את המשך החדירה לתחום המנהלים מתכננת רנו עם דגם לאטיטיוד שדומה מכמה בחינות לפלואנס, הן מהצד הקוריאני והן מבחינת הממדים, 4.89 מטרים אורך. והכי חשוב, המחיר שצפוי להיות אטרקטיבית גם בעיני חברות הליסינג.
אלפא רומיאו או מאזדה 6 - אלפא רומיאו הכירה גם היא בשוק ציי הליסינג, והחליטה על גרסה שתהיה ידידותית יותר ורלוונטית במחיר. אלפא ג'ולייטה, זהו הדגם שהוצג בישראל במחיר של 159 אלף ₪. התמחור נותן לג'ולייטה מקום בין מכוניות כמו מאזדה 6, עם עדיפות בגלל המוצא האירופאי המרשים יותר.
הג'ולייטה מגיעה עם מנוע טורבו שמפיק 120 כוחות סוס מנפח של 1.4 ליטר בנזין, וכמיטב המסורת של אלפא רומיאו גם המנוע של הג'ולייטה יזניק אתכם ל־100 קמ"ש לאחר המתנה של 9.4 שניות.