בחו"ל, כמו בישראל, מוטרדים מבעיות תאונות הדרכים והבטיחות בכבישים, ונוקטים בשיטות שונות כדי לתקוף את הבעיה בניסיון להשיג מקסימום של מניעת תאונות. אחד הרעיונות היפים שהשימוש בהם נפוץ, הם עיני חתול . זהו הכינוי של מחזירי-אור קטנים, אשר בנויים בתוך מסגרת מתכתית או גמישה ומקובעים לכביש בסדר רציף, אחד אחרי השני. השימוש העיקרי של עיני חתול נוצצים, הוא בסימון מסלולי נסיעה לאורך קילומטרים, בכבישים אפלים וחשוכים.
כפי שצוין, השימוש הבסיסי של עיני חתול בארץ ובחו"ל, הוא סימון והפניית תשומת-לב הנהגים למסלולי נסיעה בכבישים חשוכים, למנוע סטייה מנתיב. שימוש נוסף וחשוב לא פחות, סימון מעברי חצייה ופסי האטה בלילות, לאזהרת נהגים והפניית תשומת לבם להולכי רגל בכבישים. אולם, מאז, הועלו רעיונות חדשים לשימושים נוספים ורב תכליתיים בעיני החתול, כדי למצות את האפשרויות הטמונות בכפתורי הדרכים הללו ובארצות רבות בחו"ל יוצאות אל הפועל המצאות שונות. באירופה, ישבו מיטב המוחות העוסקים בנושא והפעילו את כל הידע המקצועי שלהם ואת המוח היצירתי, כדי לשפר את אמצעי הבטיחות ולמזער את נזקי תאונות הדרכים.
בספרד, מבוצעים ניסיונות מקצועיים של עיני חתול סולאריות משודרגות, המופעלות באמצעות אנרגיית השמש החסכונית ובתוכן מותקנות מצלמות דיגיטליות. העיניים הסולאריות (כפתורי דרכים), מותקנות כשלושה מ"מ מעל לגובה הכביש ומצוידות במצלמות זעירות המצלמות בזמן אמת את כל ההתרחשויות בזווית הצילום שלהן. מידע חשוב מועבר למרכז עיבוד נתונים או למרכז בקרה ייעודי היודע לתרגם את המידע הנכנס ומעביר הנחיות לפעולה לגורמים האוכפים, או לעזרה אחרת הנדרשת במקרה ומתרחשת תאונה. אם כך, תפקידן של עיני חתול אלה, לספק נתונים.
באנגליה , ארץ בה הערפל שורר באופן תדיר ומקשה על הראייה והנהיגה ומהווה גורם מסכן, מצאו שימוש נוסף של עיני חתול בכבישים. שם, הכניסו לפעולה עיניים עם שלושה מצבי-אור, הנדלקים בהדרגה ככל שמזג האוויר הופך גרוע. תחילה, נדלק אור אחד בלבד וככל שהחיישנים קולטים בעיה באקלים, נדלקים אורות נוספים. פיתוח נוסף באנגליה, הוא פיתוח מתקדם של לוחות סולאריים אשר אמורים לטעון את עיני החתול באנרגיית השמש (המוצר קיים בישראל ונקרא עיני חתול סולאריות.
ביפן, הלכו צעד אחד קדימה יותר מהתכנון הבריטי והתקינו מערכת מתוחכמת של עיני חתול אשר משמשת כמערכת התרעה. שם, כפתורי הדרכים הללו מתקשרים ביניהם ונדלקים בצבעים שונים בהתאם למצב הכביש, מצב החשכה ועומס התנועה בכביש, כך שהיא יודעת להזהיר את הנהג אשר הגיע עתה, בנוגע לעומס התנועה לפניו, או שהוא קרוב מדי לרכב שלפניו.
בצרפת, התקינו במנהרות כבישי פריז עיני חתול המאירים במהירות המשכית של 50 קמ"ש. נהג הנוסע מהר מן האור, יודע כי עבר את המהירות המותרת. אנו רואים כי בארצות שונות בעולם יש כוונה רצינית להילחם בתאונות דרכים גם באמצעות עיני חתול משודרגים למטרות שונות ופועלים בדרכים מאוד מתוחכמות. כל זאת, כדי להפחית תאונות דרכים ולסייע לנהגים בכביש ולהולכי הרגל .
למידע נוסף בנושא בקר באתר חברת ארבל שטראוס המייבאת ומתקינה עיני חתול במספר דגמים:
הערה:מאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. כל המסתמך על הכתוב במאמר עושה זאת על אחריותו בלבד.