אחת התכונות המאפיינות את בני האדם היא סקרנות ומבחינה מסוימת, תכונה זו תרמה רבות להתקדמותנו כמין בעולם הזה. עובדה ידועה היא שילדים שאובחנו כגאונים, אלו ילדים שסקרנות היא תכונה מאוד בולטת אצלם, ואכן כל ילד חווה את שלב ה"למה?" ולרבים מאיתנו שלב זה אף פעם לא עובר.
בסביבות גיל 27 אדם מגיע לשיא התפקוד המוחי שלו ומשם זה הולך ונחלש הדרך הטובה ביותר להשאיר את עצמך חד ואף להתחדד יותר היא ללמוד. זה יכול להיות משהו פיסי חדש, נגינה או משהו עיוני בלבד, כך או כך בכל פעם שאתה מתאמץ ללמוד משהו חדש , אט אט אתה יוצר קשרים חדשים במוח ובדומה לכל שריר שמתחזקים על מנת שישאר במצב טוב, כך ההתעמלות הטובה ביותר לשימור ופיתוח המוח היא לימודים ומתן אתגרים חדשים .
במהלך חיינו אנו עוברים לימודים מסוגים שונים אם זה במערכת החינוך, בה מעבר ללימודים של מקצועות, אנו לומדים באופן חוויתי התנהלות בחברה, אחראיות, עמידה בזמנים, תקשורת חברתית ועוד כל מיני סדרים חברתיים אשר לא כתובים באף ספר לימוד.
גם אלו לימודים, לימודים של החיים שאנו עוברים מגיל צעיר לכל אורך חיינו והרבה מן "החומר" הנלמד במערכות החינוך מהיסודי ועד מוסדות ההשכלה הגבוהה הוא חומר הנלמד בחווית הלימודים. החינוך האמיתי קורה גם בדרך שבה אתה לומד להתנהל בחברה,לשחק בקבוצה, לעבוד בשיתוף פעולה וללמוד בשיתוף פעולה.
לאט לאט להבין שאנו מציעים לעצמנו את המיטה שבה אנו ישנים ואלו שיעורים לכל החיים שנלמדים במהלך החיים.
מערכות החינוך בארץ שמות לעצמן דגש כיום על פיתוח מיומנויות למידה שונות תוך הכרה בחשיבות לימודים בצורות שונות שיתאימו ויפתחו כל ילד לפי יכולתו, זה נעשה גם על ידי הורים ששולחים את ילדיהם לחוגים שמעשירים אותם ומתמקדים או לפעמים מגלים דבר בו הילד טוב במיוחד, גם אלו לימודים שמאוד מפתחים אותנו כאנשים.
גם כאדם בוגר חשוב לתת בחיים מקום ללימודים על מנת שתמיד נתפתח, נעשיר את עצמנו וניתן לסקרנות שלנו להוביל אותנו לגלות וללמוד דברים חדשים כי בחיים האלה תמיד יש מה ללמוד והלימודים הם בכל מקום כל עוד נמשיך לשאול למה, להתעניין וללמוד במוסדות השונים.