כדי להימנע ממצבים לא נעימים בנוגע לכל הקורות את הרכב שהכנסנו למוסך, במקרה זה המשאית, עלינו לוודא תחילה כי מדובר במוסך מורשה הרשום באיגוד המוסכים ולא במוסך 'רחוב'. מוסכים מורשים העובדים תחת פיקוח משרד התחבורה, יהיו אחראים במלוא מובן המילה באם תתרחשנה בעיות טיפוליות, בעיות עם חלפים למשאיות שהותקנו, או אחרות, במהלך הטיפול במוסך וגם לאחריו.
בדרך כלל, כאשר מכניסים רכב כללי, רכב הסעות או משאית לתיקון, אותו מוסך יוצר חוזה תיקון בינו לבין הלקוח. מוסך מורשה המכבד את עצמו וגם לפי הדרישות, צריך להציג 'הזמנת תיקון' מפורטת בכתב. בהזמנה או הצעת תיקון זו, יהיו רשומים כל שלבי השירות בפירוט. זהו למעשה מסמך רשמי שהוא מהווה 'חוזה' בין שני הצדדים וחוסך אי-הבנות לפני טיפול ואחריו, ומהווה אחריות במחירון ברור וקריא המתבסס על מחירי חלקי חילוף למשאיות רשמיים ועל מחיר שעת-עבודה ידוע מראש.
אחריות נוספת של המוסך המורשה, חלה גם על חפצים אישיים בתוך הרכב, במקרה ונעלמו או ניזוקו כתוצאה מרשלנות עובדי המוסך. לעומת זאת, מוסך למשאיות המכבד את עצמו, מקים חדר המתנה 'מכובד' ללקוחות הממתינים לתיקון הרכב. קרו לא מעט מקרים בעבר שלקוחות אשר הסתובבו בשטח המוסך תוך המתנה לרכב, נפגעו פיזית ובכך נקלעו לבעיית אחריות, גם של המוסך כלפיהם, וגם של אחריות הלקוח כלפי המוסך. באחריות המוסך לשמור את הרכב עד שלושה ימים לאחר התיקון.
בדרך-כלל, כאשר הלקוח מקבל את מכוניתו לאחר תיקון, כאילו אישר את תקינות התיקון. במקרה ויתגלו ליקויים לאחר התיקון או התקנת חלקי חילוף למשאיות , על הלקוח להחזיר את המשאית למוסך לתיקון חוזר, כאשר מדובר בבעיה החוזרת על עצמה. מוסך למשאיות מורשה, המכבד את עצמו ופועל עפ"י התקנות, ייקח על עצמו אחריות מקצועית ויתקן שוב על אחריותו את הטעון תיקון. על-פי התקנות, מחויב המוסך לבצע את התיקונים באופן מקצועי, ולהתקין חלקי חילוף למשאיות הטובים ביותר למשאית, עפ"י הסכמת הלקוח, או עפ"י דרישתו עבור חלקי חילוף למשאיות מקוריים או חלופיים. באחריות המוסך לבדוק כי חלקי חילוף למשאיות שהותקנו תקינים.