שנה חדשה באה והדגמים החדשים של מאזדה 3 באו עלינו לטובה ממש לטובה, מאזדה 3 היא האוטו הנמכר ביותר בישראל כבר במשך שנים רבות וזאת בזכות חיבתו הרבה של הישראלי לקבל הכל ובזול. נראה שזהו הדבר שמאזדה מספקת, ובמיוחד בארצנו הקטנה שבה שולטים ביד רמה רכבי משפחה שיאפשרו לך להגיע לכל חלקי הארץ בנוחות רבה וגם להשתחל על חניה לא חניה במרכז הארץ. נעבור בקצרה כמה מן המאפיינים הבולטים של הרכב, נתונים אשר יעניינו את האיש מן הרחוב בקניית רכב חדש: נוחות ותחושת כביש בדגמים הקודמים של המאזדה 3 היה כיול המתלים נוקשה יותר משאר הדגמים של מאזדה, למרות שבדגם החדש יש השתדרגות ברכות המתלים עדיין נראה כי מאזדה בוחרת על היותר ספורטיבי, ונותנת עדיפות לשליטה לעומת נוחות, כך שבכבישים מהירים הנסיעה תהיה חלקה אך בתוך העיר הכביש יהיה מורגש, במיוחד בערינו המרובות במכסי ביובים וחורים בכבישים.
כעת למנוע
לעיקר הדברים, המנוע בגרסה הקודמת מנוע של 1.6 ליטרים פתח טוב ברמזורים, אך בכבישים המהירים כשהמהירויות גבוהות יכלנו לשמוע גניחות מועקה, מהר למדי. עכשיו בדגם החדש קיבלנו מנוע של 2 ליטרים אשר מספק עוד מומנטום רב ליכולתיה. בנוסף התווסף עוד הילוך וחלוקת הכוח שונתה, כלומר האוטו כבר לא מאיץ בחוזקה ומנצל את כוחו בפתיחה אלה שומר על המומנט לקצה גבולו של שעון המהירות דבר שנעשה אף במאזדה 5. עוד נוכל לומר אם אנו כבר באזור הגיר הוא על השיפור הניכר בהעברת ההילוכים, הההילוכים עוברים חלק יותר והנסיעה רגועה יותר. אפיון נוסף לגבי גיר הרכב הוא ההתמעמעות הארוכה עד להעברת ההילוך.
במאזדה מכריזים כי הגרסה הבאה תהיה רחבה יותר, מאזדה החדשה היא לא רק שינויים קוסמטיים לדגמים הקודמים, מאזדה החדש תתבסס על הפלטפורמה C2 שבה עושים שימוש גם פורד ווולבו. פלטפורמה שהוכיחה את עצמה בדגמים החמים ביותר שנמכרו אי פעם, למשל פורד פוקוס. חלקו הפנימי של הרכב שזכה למחמאות ברכביה הקודמים נשאר כשהיה, אין למאזדה סיבה רבה להשקיע בעיצוב שונה לאחר ההצלחה של הדורות הקודמים ונראה שזה מה שמאזדה עשו. לסיום, המאזדה 3 החדשה שומרת על יתרונותיה ומצליחה לשפר, נראה שבמאזדה מישהו עושה את העבודה ולומד את השוק וצרכיו, כנראה שגם השנה נוכל לראות את ה-3 מתעלה ברשימות רבי המכר מעבר לדגמי הסדאן המתחרים, בשוק הפרטי ובשוק הליסינג מימוני והשכרות הרכב כאחד.