חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שלום עושים עם אויבים לשעבר

מאת: אהרון רולאקטואליה12/01/20111157 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

12 ינואר 2011

שלום עושים עם אויבים לשעבר

 

במקומותינו מתהלכת אימרה מעוקמת הגורסת כי "שלום עושים עם אויבים".  כוונת האומרים לכאורה הינה נאותה, הם רוצים שלום.  אך כולנו רוצים שלום ולא רק מפריחי הסיסמאות.  אך אם בסיסמאות עסקינן הרי "שלום עושים עם אויבים לשעבר" וההבדל כמוהו כרחוק המזרח מהמערב.

 

ההבדל בין אויבים לבין אויבים לשעבר הוא מהותי.  גם אם אנו נילחמים מול אויבים הרי גם בעצם הקרבות (בכל תצורה שהיא, מסורתית אם גריליה), אין כל סיכוי להגיע למצב של שיחות שלום ופיוס עם האויב, בלא שאותו אויב, אף אם עדיין נילחם בך, עובר שינוי תודעתי ומגיע למסקנה כי רווחתו ויתרונותיו המדינים לא יתעצמו בהמשך הלוחמה עמנו אלא עבורו ניפתח אופק אחר המלמדו כי היגיע העת לשבת ולעשות שלום.  הנאמר לעיל הוא כמובן יוצא מההנחה כי בצידנו אנו היגענו כבר לאופק המבוקש ואנו משוכנעים כי שלום הינו הדרך הניבחרת על ידנו תוך שאנו נכונים להגיע לעמק השווה עם יריבנו בתנאים סבירים לנו.

דהיינו, עד אשר שני הצדדים לא יגיעו למסקנות חופפות דומות, אם כי לא בהכרח תואמות לחלוטין, באשר לשאיפתן לשלום עקב אילוצים צבאיים ומדינים, לא יהיה סיכוי להגיע לשלום.  בידוע הוא כי לטנגו, לאהבה ולשלום דרושים למצער שנים.

ראו אשר ארע כאשר באיוולתנו ובגבהות ליבנו חשבנו כי נוכל "לכפות" שלום על אויבינו באורח חד צדדי.  במבט לאחור לשנת 2005 לעבר אותו גרוש גוש קטיף האסוני לנו, אנו מתבוננים תוך תובנה לאחור מעבר כתפנו ושואלים: "האם התבלעה עלינו דעתנו"?  האם הפכנו כולנו לציבור מובל במשכוכית מתעתעת?  היכן היתה הספקנות היהודית שלנו, אותה הספקנות אשר שמרה עלינו בגלותנו ונתנה לנו את פריחתנו בארץ ישראל של מחצית המאה העשרים ואילך?

אנו ממלמלים יותר מדי שלום, אך דומה כי המדובר הוא ברוח וצלצולים, להפיס לעומתיים מבפנים ובחוץ.  אנו כבר מנסים "שלום" מזה 20 שנים.  מוותרים, "הולכים לקראת", "מחזקים את...", שוב מחזקים את....", ובכל פעם שאנו "מחזקים את מחמד" אנו יוצאים מוחלשים, יותר ויותר, הן מבפנים והן מבחוץ.

במבחן המעשה, עברו 20 שנים ואין שלום ולו גם צילו של שלום.  אזי למצער עלינו להתפקח מהאשליה כי השלום הוא מעבר לפינה, בהשג ידנו בעתיד הקרוב, הוא לא.  לא משום שאנו איננו רוצים בשלום, שהינו חלק מהוויתנו, אלא משום שאיננו מוכנים לשלום בתנאים המוכתבים על ידי יריבינו אשר אלו יביא בוודאות לחורבננו.  לכאורה אין קל מלהשיג שלום, "שלום עכשיו", "שלום מיד", "שלום ברגע זה" וזאת במדה ונסכים להתקין יחדיו עם הפלשתינים ובני בריתם היהודים בתוכנו את במת ההוצאה להורג עבור עצמנו, כולל כריכת חבל התליה.

 

ומהעבר השני, קיימים ציבוריי מיעוט מסוימים בין הפלשתינים החפצים בשלום.  לא מאהבת היהודים כמובן וברי כי במדה ויכלו, הרי שהיו מעלימים בדרך כלשהי את הישות היהודית שלידם, אך הינם משלימים ד'לית ברירה (כמונו) עם העובדה כי היהודים נימצאים כאן על מנת להשאר.

חלקו האחר של הציבור הערבי מנסה להחזיק המקל משני הקצוות דהיינו, לחיות בשלום, אך בה במדה לתמוך בלחימה ביהודים כדי לשלול אדמתם ורכושם.  זוהי משאלת לב מסוכסכת אשר אופיינית לרבים ממרכז בני העם הערבי.  בשפתנו ניקרא הדבר חוסר רציונליות, חזיונות עושר וגבורה הנילפתים יחדיו באין שביב של הגיון פרגמטי להוציאם מכך.

חלקו האחרון של הציבור הערבי הנאמד בכשליש מהכלל, הוא המוליך באף לממלכת חוסר התקווה והתוחלת את כלל ציבורו.  והמדובר הוא בצבר הקיצוני-רדיקלי אשר חיי עולם הזה אינם נחשבים עבורו לעומת העושר והאושר שבהקרבה עבור חיי העולם הבא.  זהו החלק הפנאטי בציבור הערבי אשר עמו לא נגיע לעולם לשלום.

לא חשוב כלל מה נעשה, את דעתם לא נוכל להפיס וליישב, לא נוכל לקנותם במילים יפות, לא נזיזם מדעתם שטופת פסוקי הקוראן, בוויתורים וב"חיזוקים" ל"אבו" זה או אחר.  הללו יראו כל וויתור כחולשה, כל חולשה כמקפצה נוספת לוויתור הבא, כל וויתור כמדרגה נוספת בדרך השלבים לחיסול היישות הציונית מעל "אדמתם הקדושה.

במדה והיה עסקינן עם עולם ערבי דמוקרטי הרי אפשר שניתן היה לשכנע רוב דמוקרטי לכפות דעתו על המיעוט הפנאטי על מנת לשבת ולדבר שלום.  אין הדבר כך.  לא רק שהרוב הכולל אינו מעונין להותיר את היישות היהודית במקומה אלא שאין קיימים כלל מנגוננוני השלטון אשר יביאו מנהיגים פלשתינים לדבר שלום באשר הם מבטאים את רצון הרחוב וזה אינו חפץ (לזמננו אלו), להגיע לעמק השווה בתנאים אשר יבטיחו ביטחון למדינה היהודית בנוסך המערבי של "אני מנצח-אתה מנצח".  הללו יהיו מוכנים לשבת ולדבר שלום אך במדה ויבחינו בנתיב אשר בסופו יעלה בידם לשלול ולאבד את מדינת היהודים על קרביה וכרעיה בנוסך המזרחי של: "אנו נגיע לעמק השווה עד שאני אהיה חזק יותר לטרפך"..

 

לכן, כאשר אנו מחצרצים "שלום עושים עם אויבים" הבעיה אינה טמונה בפלשתינים, אנו כבר יודעים את אשר עומד בפנינו.  הבעיה הינה אנו עצמנו אשר גם לאחר 20 שנות לימוד מדממות, לא למדנו דבר.  אנו לא למדנו כי המריבות הפנימיות, חילוקי הדעות, אפילו שינאת חינם שאין פישרה בין יריבים פוליטים הם שיביאו עלינו בסופו של יום את כליוננו.  כל שמוחמד צריך לעשות הוא לשבת בנחת במקומו, לגלגל חרוזיו, לעשן נרגילה ולחזות בקרקס העיוועים היהודי טורף את עצמו.

שלום עושים עם אויב אשר ההכרה גמלה בליבו כי אפסו סיכוייו להשמידנו וכך בכורח המציאות עליו להגיע עמנו לעמק השווה.  השלום אינו מגיע באשר הפלשתינים השטופים בעיוועי גדולה, בגיבוי כל ארצות ערב וחלק ניכבד מהעולם המערבי חושבים, מאמינים ומקווים כי עדיין יוכלו להכניענו לגרשנו ולהשמידנו.

ולכן, דרישתנו כי יכירו בנו כמדינת הלאום של העם היהודי בארץ ישראל אינה מנטרה ריקה הבאה להפיס את דעתנו אנו, אלא יסוד מוסד בביטוי המוכנות הפלשתינית, הערבית והעולמית להכיר בחוסר התוחלת שבהשמדתנו אשר מאליה תביא לנכונות להגיע למצב של שלום.  וה-ראיה, הללו אינם מוכנים כלל להכריז כזאת.

בלא שנידחוף יותר לעבר השלום למול אויב שאינו משוכנע ביתרונות שהשלום יביא לו, או לחילופין השתכנע כי מהלכים חד צדדיים יתרמו יותר עבורו מאשר לדבר עמנו שלום, הרי שלא נדבר שלום ולא ישכון שלום.  במצב זה, כל שעלינו לעשות הוא להציג לאויבינו את נכונותנו לשלום תוך פתיחת משא ומתן ללא תנאים מוקדמים ובמדה וחפץ בכך, הינו יודע היכן למצאנו.  כנאמר "אתה יכול להביא הסוס לנחל, אך אינך יכול להכריחו לשתות מהם".  שנפנים, "העגל (הזבון שלנו) לא רוצה לינוק", עובדה.

לאלו המדרבנים את ישראל לפתוח במשא ומתן לנוכח יריב לעומתי אשר אינו מעונין כעת בכך, הריהם בכך מנזקים חמורות את הענין הישראלי  תחנוניהם הינם כל שמחמד צריך על מנת להקשיח עמדתו עוד יותר.

האמור לעיל אינו מונע בעדנו כמובן מלתקון תוכניות חדשות ויזומות ולבוא במגעים לא רשמיים ואחרים, עם אויבינו וידידינו, בנסיון לגשש ולמצוא נכונות עד ייכונו שיחות שלום פתוחות וגלויות.

בנוסף, ניראה כי הסכמי בינים אשר אינם מטפלים בבעיות הליבה של הסיכסוך אך מסדירים את מרקם החיים בין הניצים הינם הפתרון הזמני עד שירווח.  זה אינו פיתרון אידאלי, גם הפלשתינים אינם נוהים אחריו, אך למצער זו תוכנית מדינית לעת הזו שניתן להציגה, לגלוש עליה ולקדמה באזורנו ובעולם.

אפשר ומלחמה גדולה ונוראה הבאה עלינו לרעה היא שתכניס ההכרה לקודקוד הערבי בקביעותנו כאן ואפשר והזמן על רוחות הקידמה אשר החלו לנשוב בצד השני, הוא שיחולל השינוי.  כך או כך, שאיפתנו וחתירתנו לשלום אל לה לשכוך, אך עלינו להכיר במציאות הערומה ללא כחל ושרק ומציאות זו מלמדת כי השלום אינו בטווח ידנו כעת בתנאים המבטיחים בטחוננו וקיומנו, לואי והיה, אך הוא איננו.

עלינו לחדול מ"היסטריית השלום" המעוותת את חיינו ומוצצת את לשד עצמותנו יותר מאשר אויבינו גורמים לנו.  עלינו לנוע לעבר השלום בכובד ראש, בראיה מפוקחת, ללא אשליות.  עלינו להפנים כי אנו איננו קובעים במזרח התיכון באם ניחיה בשלום או תחת מלחמה. אינטרסים גלובלים ואחרים, גדולים ועצומים קובעים זאת עבורנו וכך, עלינו להתמקד בביצורנו הפיזי והחברתי הפנימי ראש וראשון כמוכנותנו לכל תרחיש אפשרי לפני שנוכל לקוות ולהשיג שלום אמת עם אויבינו.

 

 

אהרון רול

amroll@sympatico.ca

www.aaronroll.com

http://www.global-report.com/aroll/

 



תגיות המאמר: שלום, אויב, פלשתינים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אהרון רול

מאת: אהרון רולאקטואליה21/01/13967 צפיות
קיימת אנומליה מוזרה במקומתינו, רעיונות השמאל בישראל לגבי הפתרונות המדיניים האפשרים הם אשר הביאונו אל עברי פי פחת מהבחינה המדינית ובעקבותיה אפשר כי גם מהפרספקטיבה הביטחונית.

מאת: אהרון רולאקטואליה17/01/13881 צפיות
זה זמן כי עלינו לחדול מההתחסדות הנילעגת באשר לפעולות בגידה של ישראלים ילידי המדינה וחניכי מערכת החינוך שלה הנוטלים חרות בנפשם ובמעשיהם הבוגדנים בעוד "טובת מדינת ישראל" בפיהם, בידיעה ברורה ובכוונת מכוון לפעול למען הרס המדינה בה הינם חיים וזאת למען מלא משאלות ליבם האישיות

מאת: אהרון רולאקטואליה17/01/13907 צפיות
מזה שנים שאנו תמהים אודות נבואות הזעם והאיומים הנלעגים של הכישלונרים הנבואיים הסדרתים בדבר יצירתה של מדינה דו-לאומית אחת ממערב לנהר וזאת במדה ולא נגיע להסכם שלום אשר בבסיסו נמצאות "שתי מדינות לשני עמים".

מאת: אהרון רולאקטואליה17/01/13941 צפיות
פטירתה של ענת גוב ז"ל ב- 9 דצמבר 2012 ,ממחלת הסרטן נתנה את האות לפתיחת "הילולת רבה גוב בעלת הנס". ואנו כלל לא ידענו כי ,המשיחה גוב, מהלכת בנינו במו רגליה. אשרינו שזכינו להתבסם ולהתעפר באבק רגליה.

מאת: אהרון רולאקטואליה07/01/13894 צפיות
דומה וכבר ראינו ושמענו כל האפשרי ממעללי התקשורת הישראלית, אך שוב אנו עומדים פעורי פה נוכח השרלטנות הבוטה, מחרוזות השקרים וחצאי האמיתות, עיוות המציאות למחוזות הדמיון – על גבול פתולוגיית הנפש,

מאת: אהרון רולאקטואליה26/12/12958 צפיות
יראה כי בוועדת הבחירות המרכזית הפועלת לקראת הבחירות הבאות עלינו בעוד מספר שבועות, מישהו משתעשע בסמים קשים וניראה כי המדובר בשופט אליקים רובינשטיין יושב ראש הוועדה.

מאת: אהרון רולאקטואליה29/11/12969 צפיות
הוכחה נוספת לאזלת המח של "כתבים בכירים" בערוץ 10, שרלטנות לשמה המסבירה מדוע הערוץ הכושל הזה מתדרדר לתהומות החידלון מאחר שהצופים מאסו בו, ניתנה לציבור מפי האתון, פלוני, עימנואל רוזן

מאמרים נוספים בנושא אקטואליה

מאת: בנימין קלינגראקטואליה25/08/222641 צפיות
ניתן להגיש תכניות פינוי בינוי ישירות לאישור הוועדה המחוזית גם כשיש הסכמה של פחות מ-100% מהדיירים עו"ד אלעזר במברגר, ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הבהיר לאחרונה כי ניתן להגיש תוכנית פינוי-בינוי ישירות לוועדה המחוזית, ללא צורך בהסכמתה של הוועדה המקומית דבר שיכול לסייע להזיז פרוייקיים תקועים.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה03/05/222363 צפיות
מי רשאי להגיש בקשה להיתר בניה? הנדסאי בנין, אדריכל, מהנדס , קונסטרוקטור או כולם? בקשות כעורך ראשי להיתר בנייה ובאילו מבנים? פסק דין שהתקבל בימים האחרונים בבית המשפט המחוזי בחיפה מפזר את הערפל ועושה סדר בסוגיה הבוערת. השופטת תמר שרון נתנאל, קבעה כי אדריכלים בלבד יוכלו לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר למבנים של ארבע קומות ומעלה. מהנדסים לעומתם, יהיו רשאים לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר רק כאשר מדובר במבנים פשוטים בשימושים מוגבלים, כשהכוונה היא למבני מגורים, אחסנה ומלאכה בני פחות מארבע קומות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה22/01/221801 צפיות
רישוי זמין ומידע חיוני בעניין הגשת בקשה לתיק מידע להיתר והליכי הרישוי: כחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, ביוזמה הנקראת 'ממשל זמין', הוקם ב-2006 אתר רישוי זמין של מנהל התכנון, אשר מאפשר בקשה להיתר בנייה באופן מקוון לחלוטין. המערכת הוקמה בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה16/09/211592 צפיות
בית המשפט לעניינים מנהליים בראשל"צ הורה לאחרונה לבטל שני כתבי אישום שהוגשו נגד עברייני בנייה, בנימוק שהמדינה התעלמה מתיקון מס' 66 לחוק סדר הדין הפלילי, המאפשר לסגור תיקים "קלים" בהסדר וללא מעורבות בית משפט.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה19/08/211595 צפיות
מהו רישוי הבנייה? תהליך רישוי הבנייה מלווה את הבונה משלבי תכנון הבנייה ועד לסיום הבנייה. התהליך מתבצע מול הועדה המקומית לתכנון ובנייה. ועדות לתכנון ובנייה נמצאות בפריסה ארצית, לכל ישוב ועדה מקומית לתכנון ולבנייה אליה הוא שייך. לרשימת הועדות והיישובים לחץ כאן תהליך רישוי הבנייה מרכב מ 5 אבני דרך מרכזיות: התקשרות עם עורך בקשה - קבלת מידע להיתר- תכנון - קבלת היתר בנייה - מהלך הביצוע האם תמיד צריך לבצע את כל תהליך הרישוי? לרוב עבודות הבנייה יש לבצע את כל תהליך הרישוי ולקבל היתר בנייה, המהווה אישור מהוועדה המקומית לכך שתכנון הבניין תואם לתוכניות המאושרות ולדרישות הוועדה. ישנן מספר עבודות בנייה שמצריכות דיווח בלבד - פטור מהיתר. גם בפטור מהיתר הבנייה חייבת להיות בהתאם לדרישות הועדה המקומית והתוכניות המאושרות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה01/06/211373 צפיות
אז מה זה אגרות בניה והיטלי פיתוח? אגרות בניה והיטלי פיתוח, הינם תשלומי חובה המוטלים על ידי רשויות מקומיות ותאגידי מים וביוב, לשם מימון התקנתם ורכישתם של תשתיות ציבוריות בתחומן המוניציפלי כגון: כבישים ומדרכות, תיעול, ביוב וצנרת מים. אגרות בניה והיטלי פיתוח אלו נדרש לשלם מי שהוא בעלים של קרקע ו/או מי שמבקש לבנות על קרקע ו/או בעלים המעוניין להוסיף בניה למבנה קיים. לצורך גביית אגרות בניה והיטלי פיתוח יש צורך בהתקיימותן של עילות (“אירועי מס”) המצויות ברוב חוקי העזר ובכללי דמי ההקמה, אשר במועד התממשות

מאת: אברהם פכטראקטואליה26/05/211226 צפיות
איפה ההסברה הישראלית – ישנה, מנמנמת, מגמגמת ובעיקר מפגרת בזמן אמת. למה אין בישראל – שר הסברה? אם יש מקום לשר מים- יש בוודאות מקום לשר הסברה במשרה מלאה. אבל משחקי אגו – מאבק בין משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה – מונעים זה שנים מינוי חיוני של שר הסברה בארץ, אך בעיקר בחו"ל, במיוחד בימים אלה של אנטישמיות מתגברת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica