טכנאי מחשבים הוא האדם הראשון אליו פונים בעלי המחשבים האישיים כאשר הם נתקלים בבעיה. טכנאי מיומן יוכל להתמודד עם רוב תקלות חומרה ותוכנה, אלא אם כן ישנה בעיה מהותית במחשב ואז נאלצים לשלוח את המחשב לתיקון אצל היצרן.
טכנאי מחשבים צריך לתקשר עם הלקוחות שלו ולדבר איתם בשפה ברורה כדי למנוע אי הבנות. כמו כן, טכנאי מחשבים מנוסה צריך להיות מסוגל להסביר באופן נהיר וברור ללקוחות שלו את יסודות מערכת ההפעלה על מנת שיוכלו לתפעל את המחשבים בקלות ויוכלו להפיק את המרב מהמחשב שלהם, ימנעו מלבצע פעולות שיכולות להזיק לתפקודו השוטף בשוגג ולהסביר כיצד ניתן לפתור תקלות בסיסיות באופן עצמאי.
כמו כן, טכנאי המחשב צריך להתייחס לכל לקוח ולקוח כאילו הוא הלקוח המרכזי שלו, ולו ניתנת מירב תשומת הלב, כך הם ירגישו שבעיות במחשב שלהם נלקחות ברצינות ואין מתעלמים מהם. לקוח מרוצה הוא ה"שגריר" הטוב ביותר עבור טכנאי המחשבים.
תפקידיו העיקריים של טכנאי המחשבים כוללים:
1.ניתוח בעיות חומרת המחשב, תיקונן, טיפול שוטף והחלפת חלקים בעת הצורך.
2.מתווך בין הלקוח לבין יצרן המחשב כאשר יש צורך לשלוח את המחשב או כל ציוד היקפי אחר לתיקון.
3.להתקין תוכנות, להסביר כיצד להשתמש בהן ולפתור תקלות כאשר מתעוררות בעיות.
4.לעדכן את מערכת ההפעלה בעדכוני אבטחה באופן שוטף.
5.הגדרת חשבונות אימייל באמצעות תוכנות דואר אלקטרוני כגון: Windows Live Mail, אאוטלוק על מגוון גרסאותיהן.
6.התקנת תוכנת אנטי וירוס ותוכנה להסרת תוכנות זדוניות, הגדרתן לקבלת עדכונים שוטפים ותזמון סריקת המחשב באופן שוטף.
7.עזרה בהגדרות לגיבוי המחשב.
8.לעזור ללקוחותיו בפתרון בעיות למדפסות, סורקים, מצלמות גישה לאינטרנט ועוד.
9.יכולת להסתגל במהירות לשינויים טכנולוגים ולהתעדכן בפיתוחים חדשים בענף.
10.תקשורת בינאישית טובה היא חיונית ללימוד לקוחותיו כיצד לתפעל המחשב באופן היעיל ביותר.
11. למצוא תשובות לבעיות טכנולוגיות מורכבות. מכיוון שזו משתנה בקצב מהיר.