בעשור האחרון התפתחה מגמה של חיקוי אייקוני אופנה הן בלבוש ובאביזרים חיצוניים והן במראה החיצוני הפיסי. נחקרות רבות הסובלות מהפרעות אכילה העידו שעיון במגזיני נשים ובמגזיני אופנה היווה אחד מהגורמים שהובילו אותן למצב הנפשי והפיסי שהן שרויות בו ומגזינים אלה מהווים קשר ישיר להפרעות אכילה ולדימוי גוף. אם ניקח כדוגמה את המגזין "VOGUE" אשר כל עיקרו הוא אופנה עדכנית הפונה לקהל הנשי ; או את המגזין WOMEN" "FASHION שעוסק באופנה ופונה לקהל הנשי הצעיר יותר. נבחין מייד בדוגמניות הדקיקות ובשחקניות החטובות שמעטרות את דפי מגזינים אלו. אותן נערות צעירות שפונות לאותם מגזינים על מנת לקבל מידע על הלבוש העדכני ביותר והמראה המומלץ בוחנות את עצמן ועושות השוואה בין איך שהן נראות לבין איך שאותו מגזין מציג להן את המראה המבוקש.
טענה זו שמגזיני אופנה ומגזינים שפונים לקהל הנשי הם האחראיים להפרעות אכילה ולדמוי גוף, גרמה לשינוי בתוכן הפרסום והצגת הנשים במגזינים אלה. אם ניקח לדוגמא את המגזין "TEEN AGE DREAM" שיצא לאור לפני כשנתיים מייד נבחין בשינוי. מגזין זה פונה לבנות עשרה ומפורסמים בו תכנים כגון: אופנה, איפור, בישום וכן הלאה. מגזין זה שונה ויוצא דופן מהמגזינים שנזכרו לעיל מפני שהדוגמניות המככבות במגזין זה הן "נשים רגילות" כלומר, לא רזות באופן מיוחד ומידותיהן נחשבות לנורמאליות.
מגזין זה קיבל ביקורות טובות בעקבות השינוי של שיווק התכנים; ובעקבותיו קמו מגזינים רבים אחרים שייחודם הוא בפרסום מוצרים על ידי דוגמניות בעלות מידות רגילות ובריאות.מגמה זו של מגזינים לשנות את התפיסה של האישה על עצמה היא טובה וחיובית. ואכן ניתן לראות מגמה זו מתפרשת גם במגזינים מסורתיים יותר כמו במגזין "VOGUE" אשר גם בו מתפרסמות מידי פעם נשים "רגילות" שמשמשות כדוגמניות.
מגזינים באתר עולם הירחונים