הכרויות הוא תחום מורכב ומרתק המעסיק את בני ובנות המין השני, פסיכולוגים, סוציולוגים ובעיקר, אימהות יהודיות מודאגות אשר החליפו את שאיפתן מרופא או מהנדס כבן זוג לבנותיהן, ל- גבר עשיר שיספק את כל הצרכים החומריים של בנותיהם.
מאז שהליברליזם תפס את מקומו של העתיק וההיכרויות עברו משדכן הכפר לאתרי ההיכרויות באינטרנט, כללי משחק רבים השתנו. מה שלא השתנה הוא שעדיין המודל להכרות מוצלחת הוא מודל של גבר עשיר ואישה יפה.
בעל עשיר הוא שאיפה של רבות מבנות ישראל ולא בכדי; מגיל אפס מפמפמים לנשים מכל הכיוונים שחתן אמיד הוא הנסיך האולטימטיבי, שיביא לה אושר ובעיקר יסדר אותה כלכלית,
לכן, אל לנו להתפלא - חתן אמיד הוא המטרה העיקרית.
נשים וגברים מתפתחים בתוך תרבות. חוקרת בשם תובל משיח (2000) מתייחסת ל"תרבות" כאל גורם מכונן, משפיע, מנוון ואינהרנטי. לטענתה, המסרים החברתיים מחלחלים אל המדיה והתרבות, מופנמים על ידי הבת בתהליך הסוציאליזציה, מעצבים את זהותה ומאוחר יותר יתבטאו בבחירות, התנהגויות ובסיפור שתספר על חייה.
מסגרת קונצפטואלית היא מערכת של אמונות בסיסיות, ערכים, עמדות והנחות שמעצבים ומשקפים את הדרך שבה אנחנו רואים את עצמנו ואת עולמנו. בחשיבה המערבית מתקיימת מסגרת קונצפטואלית של חשיבה מפוצלת, דואלית, דיכוטומית לגבי גברים ונשים. בחשיבה זו הגבר הוא החזק, הרציונלי, החכם, בעל היצר ובעל הממון. האישה היא היפה, בעלת האיפוק, התבונה והיכולת לג'נגלנג (מהמילה ג'אנגלינג) באופן מושלם בין הטיפול בילדים, ניקיון הבית להיותה במידה 24, בלונד מתוחזק וחזה מסיליקון.
הבנייה חברתית (Social construction), סוציאליזציה, הינה התהליך שבאמצעותו לומד האדם תפקידים תוך כדי אינטרקציה חברתית. תהליך הסוציאליזציה גורם להפנמה חברתית שמעצבת את זהות הפרט, מחשבותייו ורגשותייו. הסוציאליזציה מזינה מצב אוניברסלי בכוח האמונה ובאמצעות מערכת ערכים נרכשת; ההתנייה נעה בהנצחה עצמית ונבואה המגשימה את עצמה. מערכות היחסים בין גברים ונשים אינה אוטונומית מהסדרי הכוח הנורמטיביים והאלגוריים בחברה, וכפועל יוצא מזה, יחסים של בעל הכוח והכסף שלצידו בת זוג יפה וענוגה משתקפים בפרקטיקות חברתיות וברטוריקות ממוסדות.
גבר עשיר זה לא רע. גם אישה עשירה לא. שילוב בין יופי וכסף איננו קללה, רק רצוי שלפני שאנו מקבלים את המציאות כמובן מאליו, נתבונן קצת בעומק המודל הזה, וזאת לאור ההיסטוריה, התרבות, החברה והדת.