"כמה עולה טיפול לאוטו?"
מתוקף תפקידי כיועץ שירות במרכז שירות מורשה של מיצובישי, יוצא לי להתקל בשאלה זו הרבה פעמים מצד לקוחות, או לקוחות פוטנציאלים. אין זו שאלה שניתן לענות עליה בשליפה מהשרוול, כיוון ומחיר טיפול אינו דבר קבוע. אני חייב להבין באיזה טיפול מדובר.
עד לפני כמה שנים, היה נהוג לעשות טיפול לאוטו בכל 10,000 קילומטרים. הטיפולים היו זהים לחלוטין וכיוון וכך גם העלות הכספית שלהם. כיום המצב אחר, עושים טיפולים כל 15,000 קילומטרים (למשל, ברכבים מסוג מיצובישי, יונדאי, טויוטה וכו') וברכבים מסוימים אף יותר מכך. בנוסף, היקף הטיפולים גם שונה כך שאין שני טיפולים זהים. דבר זה משמעו שגודל הטיפול אותו יש לבצע ברכב תלוי בקילומטראז' שלו, ולכן כשרוצים לדעת מהי עלות הטיפול, צריך לדעת על כמה עומד הקילומטראז' הנוכחי, ומהו גילו של הרכב. הצצה חטופה בלוח האחזקה של האוטו, המצוי בכל חוברת הדרכה שמצורפת לרכב, וניתן לדעת בדיוק מה הטיפול שיש לבצע.
בלוח האחזקה מפורטים החלקים שדרושים החלפה, והמוסך פועל על פי מפרט זה בדיוק, וכמובן שמלבד זאת מפעיל שיקול דעת מקצועי לגבי ליקויים שהוא מזהה תוך כדי העבודה, ודורשים טיפול. כל בעיה מלבד הצפויות מייקרת את הטיפול כיוון ויש להקדיש לה זמן וכח עבודה נוסף ואולי אף להוסיף חלפים.
השוואה בין הצעות מחירים
הצורה הטובה ביותר לבדוק את הגינות המחירים של מוסך כלשהו היא להשוות בין הצעות מחיר שתוכנן זהה. לאחר בדיקה מהירה של הרכב, מוברר בדיוק אילו חלקים צריך להחליף, ואז יכול המוסך להגיש הצעת מחיר מפורטת של עלות זמן העבודה והחלפים הדרושים. במקרה בו הלקוח רוצה להשוות בין הצעות מחיר מספר ממוסכים שונים, יש לבדוק את טיבם של החלפים שכתובים בהצעת המחיר. אם הלקוח ידע האם מדובר בחלפים מקוריים או לא, יקל עליו להשוות בין הצעות המחיר שקיבל. מיותר לציין שהצעת מחיר שכוללת חלקי חילוף חליפיים תהיה זולה משמעותית מכזו שכוללת חלפים מקוריים.
יש כלל אחד חשוב ופשוט שצריך לזכור: הצעות מחיר שונות שיש בהן אותם חלפים ואת אותו זמן עבודה צריכות להסתכם פחות או יותר באותו מחיר, ואין זה קשור לאם מוסך מורשה יבואן (למשל מיצובישי) אם לאו.
חשוב גם לוודא שמבצעים ברכב רק את מה שצריך וחשוב יותר – שלא עושים את מה שלא צריך.
מוסך אמין הוא כזה שמבצע את הטיפולים על פי טבלת האחזקה השוטפת עליה דיברנו, ובנוסף מבצע תיקונים המתבקשים מבחינה מקצועית או בטיחותית (בודאי רק לאחר קבלת אישור מהלקוח), אך לא מעבר לכך.
מוסך בחדרה- http://euromotors.co.il