730חינוך גופני-מחול על טרמפולינה
צילומים-אלי ליאוןבדרך כלל מזהים אנו את הטרמפולינה כמכשיר המיועד למשחק ילדיםאו כמכשיר ספורט או אולי קרקסי במקצת.
הפעם ראינו בטרמפולינה במה עליה רקדו שני רקדנים יוצאי להקתבת שבע נעה פארן ואורי שפיר.הטרמפולינה שהיקפה כ16 מטר הוקמה בהנגר 2 בנמל יפו.
נעים מאוד היה להגיע למקום על שפת הים ,להרגיש אתה"בריזה"ביום חם,לראות את היושבים במסעדות הסמוכות להנגר והנות מהנוף היפה של סירותהדייגים העוגנות ממול לכניסה.הכוריאוגרפים מאיה לוי וחנן אננדו מרס יצרו את היצירההנקראת"חינוך גופני"בישראל בביתם במכמורת עבור פסטיבל שהתקיים בגרמניההשנה.
זאת היתה התמודדות ראשונה שלהם ליצור יצירה מחוץ לסטודיוומהאוירה שם הפכה חלק מהיצירה כאשר המוסיקה המקורית שכתבה מאי לב
הושפעה מצלילי המטוסים,התרנגולים ולהקותהציפורים.
התלבושות עוצבו ע'י שירה וייז וברק אביעם איששלום. זאת היתה הפקת מחול לא קונבנציונלית. היא מתרחשת כמעט כולהעל הטרמפולינה מבלי שהמבצעים יוצאים ממנה אלא לקראת הסוף.
הכוריאוגרפים בחרו בטרמפולינה כבמה כדי לבטא את העולם הבילתייציב,מאבק הדורש כח פיזי ויחד עם זאת מרגש מעצם העובדה שאתה יכול להתנתק מהקרקעהיציבה,להתרומם,להרגיש חופשי באויר ולחזור לקרקע בבטחון.
אין ספק שלרקוד על טרנפולינה מהוה אתגר והתמודדות פיזיתחדשה.
כאשר אתה רוקד כך, הדבר יוצר קשיים רבים לגוף הרקדן ומגבלותמקום ומרחב.
הרקדנים התגברו על קשיים אלו בקלות בעזרת גופם המאומןוהכוריאוגרפיה שהתחשבה בהם ובתנאי המקום.עם קצת דמיון אפשר לראות ביצירה גם תוכן מסויים אחר.אישה אוילדה וגבר וילד.זוג הנלחם על שליטה.האישה אכזרית,הגבר מחזיר נשיקה.ניתקל בברוטליותשל האישה אך ברוטליות זאת היא כנראה מתוך אהבה .היא מעונינת לנשקו אך איננה יכולהלהשתחרר מהרצון לעליונות עליו והנשיקה מפילה אותו אל הטרמפולינה .המאבק נמשך מייהיה בשורה הראשונה.היא לא מותרת עד ששניהם נופלים ואין שורה ראשונה.סופו של הגברלהיות מגורש מהטרמפולינה.
גירוש זה עוזר.חיבת הגבר אל האישה,רצונו במגע גופני נמשך גםכשהוא מחוץ לטרמפולינה.
בסוף הוא מועלה חזרה,חיבוקים,שלום ביניהם,קפיצותבחיבוק,בשמחה באושר.זאת כוריאוגרפיה מלאת פנטזיה,מלאת המצאות,מלאתמצבים.
כוריאוגרפיה והופעה יחודית לא שיגרתית.
רואים הליכה תוך כדי קפיצות,נפילה על הגב,על הפנים,עלהברכיים,התהפכויות,הליכה על ארבע ,דמויי כלב,עיוותי גוף,קפיצות כאילו רוציםלעוף,כאילו קופצים אל בריכת מים לשחיה,התנגשויות גוף בגוף ועוד.
הכל מבוצע מדוייק,בתיאום מלא בין שני הרקדנים,בצורה המעוררתהתפאלות.לראות או לא לראות:חריג,מענין,מסקרן,מבוצע מצויין.כדאילראות.נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,06/11/2010 08:12אם אין תמונות באתר זה אפשר לראותןבאתרי ELYBIKORET.022.CO.ILאני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בוריכזתי ביקורות שכתבתי בזמן האחרון והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ' יוסי גמזו וחומר אחר
הכתובתELYBIKORET.022.CO.il