בעיית ליקויי הלמידה היא בעיה נפוצה מאוד בישראל ובעולם כולו בעשורים האחרונים. ילדים מכל הגילאים ובכל מקום מאובחנים מדי יום כלקויי למידה, למשל עקב הפרעות קשב וריכוז.
בשנים האחרונות הולך ועולה בקצב מסחרר מספר לקויי הלמידה. השאלה הטבעית הנשאלת כאן היא – האם בעולם כיום קיים אחוז גבוה במיוחד של אנשים בעלי ליקויי למידה? התשובה על כך אינה חד משמעית.
בעיקרון, ניתן לטעון כי הסיבה היחידה לכך שכל כך הרבה אנשים מאובחנים כלקויי למידה נובעת היא הגברת המודעות העולמית לתופעה, ולכן עריכת יותר מבחנים ואבחונים הבאים לבדוק פרמטר זה. מאז החלה המודעות לנושא ליקויי הלמידה, נוצרו דרכי אבחון וטיפול חדשות, אשר מגלות מיליוני לקויי למידה ברחבי העולם ומנסות לטפל בהם.
בניגוד לכך, ניתן לטעון כי עליית המודעות אינה הסיבה היחידה לעלייה הדראסטית, וכי קיימות סיבות נוספות הקשורות לתרבות המודרנית של ימינו, לשימוש המוגבר באמצעי מדיה שונים דוגמת טלוויזיה ומחשב החל מגיל צעיר מאוד ואפילו לאוכל המתועש שרובנו אוכלים החל מילדות. הבעיה היא שאי אפשר להוכיח כי אלו גורמים לעלייה, פשוט מפני שאין לנו נתונים בדבר כמות לקויי הלמידה בעולם לפני מאות שנים, כאשר לא היו טלוויזיה, מחשב או אוכל מתועש.
על מנת להבהיר את נושא ליקויי הלמידה חשוב להדגיש – ליקוי למידה אינו בגדר מחלה קשה והרסנית. לקוי למידה יכול להיחשב מישהו בעל הפרעת קשב וריכוז קלה, אשר קצת יותר קשה לו להתרכז בלימודים מאשר אדם רגיל.
שיטות האבחון והטיפול המודרניות עושות עבודה מעולה, ועוזרות לאנשים רבים בעלי ליקויי למידה שונים להתגבר על הבעיה שלהם וללמוד כמו כולם. כך, ניתן למצוא בימינו אנשים המאובחנים כלקויי למידה, ועדיין לומדים כל מקצוע אפשר באוניברסיטה ואף יוצאים ללימודים בחו"ל, ולומדים תואר אקדמאי בשפה זרה לחלוטין.
בעזרת המודעות הגבוהה לנושא ודרכי הטיפול השונות והמגוונות אשר פותחו בעקבות מודעות זו, ניתן לומר כי מיליוני אנשים ברחבי העולם זוכים כיום להגשים את חלומם ולהתפתח בחיים בדיוק כמו אדם שנולד ללא ליקוי בכלל.
אז לא משנה כל כך אם כיום יש בעולם יותר לקויי למידה יחסית לפעם או לא. מה שמשנה זה שבעזרת הכלים החינוכיים והטיפולים של החברה המודרנית, ניתן לעזור ולקדם יותר ויותר אנשים.