גישות אקטיביסטיות לחילופי זוגות.
בל (1972) מבקר את Bartell על הגישה שלו של "עליונות מוסרית" במסגרת "מין קבוצתי" או במסרת חילופי זוגות. Bartell מצהיר ואומר,"הדבר היה דוחה אותנו לקיים יחסי מין עם אנשים איתם לא הייתה לנו מעורבות רגשית. "Bell מרגיש שגישה כגון זו הייתה יכולה להשפיע על חלק מההסברים שלו. אולם, הוא היה יכול לטעון כנגד כי חלק מהחוקרים שהשתתפו בסווינגינג פעלו כאנשים המשנים את חוות דעתם בכך שהם מזכירים את היתרונות של חילופי זוגות ומצמצמים למינימום את ההיבטים השליליים (Bell, 1972: Denfeld, 1974).
מחקרו של (Bryan (1972 מתייחס לתחביב חילופי זוגות אקטיבי כאל "החלפת זוגות" אותו מציינים חוקרים אחרים (Denfeld & Gordon, 1970: Stephenson, 1973) כביטוי משפיל שמשמעו שהאישה היא רכוש בעלה ולכן הוא יכול לנצל אותה ככרטיס כניסה לסווינגינג. נוסף על כך, Bryan טוען שקיום יחסי מין מחוץ לנישואין הינם יותר הרסניים מבחינה פסיכולוגית לאישה מכיוון שהמוח שלה נמצא במצב של היפנוזה בעוד שמוחו של הגבר אינו במצב כזה גם אצל אחוז ניכר ממשתתפים במסיבות חילופי זוגות. עבורו, גבר יכול לנאוף בגלל הדחף המיני שלו בעוד שלאישה אין צרכים מיניים מכיוון שהיא אינה נאמנה רק למטרת נקמה.
מספר חוקרים מאמינים כי הסווינגינג הינו חלק מהתנועה לשחרור המיני וכי הוא מאפשר יותר עצמאות אישית מכיוון שקיים היעדר איפוק מיני. הוא מאפשר גם העמקה מוגברת של יחסים מיניים ומרדף אחר הנאה וסיפוק מיני גדולים יותר. נוסף על כך, חילופי זוגות מייצג סטנדרט יחיד של סקס בכך שמה שנכון עבור הגבר נכון גם עבור האישה (Bell, 1972: Ramey, 1972: Varni, 1974).
(Comfort (1974 חושב שיותר ויותר אנשים יפנו לעסוק בהחלפת זוגות וארגון אירועי חילופי זוגות כדי להגיע לשביעות רצון מיני ולגיוון מיני. יתרונות אפשריים אחרים שהוא מונה הם סיומה של הקנאה, אובדן חרדות ומעצורים מיניים, ההיבטים החינוכיים של המציצנות, והסובלנות לגבי הדחפים ההומוסקסואליים.
המימד באישי בחילופי זוגות.
מצד שני, (Bartell (1970 ו-(Stephenson (1973 שניהם מרגישים שהסווינגינג צריך להתקיים על בסיס יותר אישי, לא בצורה מכאנית וללא מעורבות רגשית. אחרים אינם דנים ביתרונות ובחסרונות האפשריים שיש לביצוע חילופי זוגות אלא רואים בכך כאירוע נוסף במסגרת שרשרת האירועים – הופעתם של אמצעי המניעה ושל ההתקן התוך רחמי, צמצום הזנות, עלייה בקיום יחסי מין לפני הנישואין, עלייה בסובלנות ובקבלה של קיום יחסי מין לפני ואחרי הנישואין, שינויים בתפיסת המיניות הנשית והזכויות המיניות של הנשים, והירידה בנורמות המוסריות (Denfeld & Gordon, 1970: Symonds 1971: Ramey, 1972: Smiths, 1974).
מוצעות מספר תיאוריות כדי להסביר את תופעת חילופי הזוגות. לאור העובדה שמדענים חברתיים רבים מרגישים כי תופעת מפגשי חילופי זוגות הינה תופעה סוטה, הם מתייחסים אליהככך. (Denfeld & Gordon (1970 מרמזים על כך שתופעה זו נענית למודל הסטייה "שסתום הבטיחות", בכך שזוהי פעילות עליה מקמטים את המצח מערכות החוק והמוסר, עם זאת זוהי צורת התנהגות קיימת אשר מאפשרת לזוג נשוי למצוא גיוון מיני באחת מהאלטרנטיבות הפחות מאיימות באקט של חילופי זוגות ובדרך מסוימת הדבר תואם את המונוגאמיות. (Lewis (1969 קובע כי למרות שהסווינגינג אינו חוקי, מספר קטן שלמדינות אוכפות את החוקים הקיימים מכיוון שבדרך כלל ישנה מעט הוכחה שתהיה קבילה בבית המשפט. בית המשפט צריך להוכיח שהייתה קיימת קונספירציה לביצוע חילופי זוגות שהוגדרו כמעשים לא מוסריים, ומספר קטן שלסווינגרים יודו בכך שהחלפת הזוגות שימשה כסיבה העיקרית להתאספות.