אם תמשיך לעשות מה שתמיד עשית - תמשיך לקבל את מה שתמיד קבלת
* האם יצירתיות היא נרכשת או מולדת?
* האם זו נחלתם של יחידי סגולה?
* האם גם אני יכולהאו יכול?
מוח האדם עסוק רוב זמן היממה. חלק לא קטן מפעולותיו מוקדש לחשיבה. אלא שהאדם חושב בדרך שהוא הורגל לחשוב בה.
רובנומשתמשים שוב באותם הדברים המוכרים לנו. נמצא, שעל מנת לקבל החלטות ולפתורבעיות באופן אפקטיבי נדרשת חשיבה שונה, יצירתית, רחבה, מסתעפת ופורצתגבולות למחוזות חדשים.
בין הנושאים בהם נעסוק בהרצאה:
* זיהוי מגבלות ומקובעות החשיבה שלנו
* חקירה של התהליך שגרם לקבעונות
* היחשפות והתנסות לאופציות חדשות
* חידות, תרגילים ומשחקי הגיון לפיתוח היצירתיות
ראה מה שכולם רואים, חשוב מה שאיש אינו חושב
....
אחד מהמאפיינים של התקופה בה אנו חיים הוא השינוי המהיר שאנו חווים בכל תחומי החיים. הפרדוכס הוא, שעם כל השינויים שאנו עוברים, אנו עדיין פוחדים מהשינוי ומעדיפים להישאר ב"אזור הנוחות".
כילדים היינו ספונטניים, מלאי שמחת חיים וחוקרים מטבענו. משהו כנראה דוכא שם, והפכנו למבוגרים המכורים לביטחון, למוכר, להמשכיות ולשגרה.
בהרצאה זו נדון בשאלה האם אנו מוכנים להיות פתוחים לאפשרות ששינוי, גם אם הוא מפחיד, הוא הזדמנות לגדילה וצמיחה?...
....
בעולם המודרני-מערבי נמצא, כי כבר מגיל מוקדם ביותר אנו נחשפים לתגובות, משפטים, מסרים והערות שליליות או בעלות קונוטציה שלילית.
כילדים לא הייתה לנו ברירה אלא ללמוד מהקיים ולאמץ 'תוכנות מחשב' שליליות על הסביבה, ובעיקר על עצמנו.
האם אנו מוכנים היום לעצור ולשנות כיוון? האם זה אפשרי?...
....
הורצאות באינסייד אאוטסייד...