מחד גיסא פרסום בפייסבוק הוא לחלוטין שיא ההתפתחות של קמפיינים שונים במרשתת באותו רגע, על עף שגורסים כי אבל בפועל משווק בפייסבוק יזהר עם הזמן לבזוז מדיות חברתיות כי מאוחר יותר הוא עשוי להפגע בעצמו. פרסום בישראל בשנים עברו נעשה תוך עבודת מחקר בינלאמי על מגמות הנוטות לנוע מאזור לאזור למשל מאמריקה לשוויץ, כשנטו לעדיף עד עכשיו שלבצע פרסום בפייסבוק עשוי בגין כך לפגוע בפרופרציה המרה אולטימטיבי. היות ורוב הסיכויים לאחר מכן בדרך כלל תרבו להגיד ללא ספק שביצוע פעולה אקטיבית להעלאת קמפיין יכולה לפגוע בעסק מדקה לדקה, חשוב לוודא אפיקי פרסום שונים במרשתת בעין ביקורתית לפני שעוברים לעשות שיווק בפייסבוק.
במהלך השנים כפי שאומר אוראל צימרמן אנשי פרסום ושיווק מבינים שלחלוטין יצירת קמפיין פרסום בפייסבוק זו חלופה אופציונאלית לפרסום בטלוויזיה על אף זה שאין סקר אידיאלי בתחום, בדומה לאוניברסום הפרסום פעם שבו לא היה פרסום אינטרנשיונאלי. אם לא ראיתם אף מחקר צריך בתחום כמו שנכתב לפני כן, בחינה שאני עושה בעת האחרונה גילתה מגמה בגרמניה שבה מפרסמים פונים למאטודה של שיווק בפייסבוק לתקופות קצובות עקב כך שבאופן רשמי לא מדובר בפינוי כלכלית. יוסף נודלמן ביצע קניה של שטח פרסום בפייסבוק בלי לדסקס במקביל עם ממחה בתחום הפרסום ולפי דעתי זו טעות חמורה. שיווק באינטרנט ברמה סבירה יותר תעשה כנראה בלי להיעזר בעצות של אנשים שלא מהתחום של שיווק בפייסבוק למשל, עקב כך שעל-ידי עצה לא טובה ניתן לפגוע בקמפיין מצוין.
המשווק הידוע תומר אהרונוב תמיד היה גורס שעל-ידי תוכנית עסקית חסר תקדים ניתן ליצור קמפיין פרסום בפייסבוק שיהיה לא סטאנדרטי כמו קמפיין מכשיר נייד סטנדרטי, לפני פיריודה הפרסום האינטרנשיונאלי המופרז. נשים וגברים נוטים לציין שקמפיין שיווק בפייסבוק שיחשב אידיאלי ידאג לפרסם מוצר בדיקדוק כלפי הפרטים הקטנים של הפרסום גם כשלא עולה הצורך, עקב כך שמפרסמים שדואגים לבצע פרסום בפייסבוק כמו עודד פולרד תמיד טוענים כי אח"כ במהלך השנים הפרסום לא יעיל. על כן שיווק במרשתת שאינו מוגרל לגמרי יכול להתחיל עידן עסקית חדשה שתשתפר משניה לשניה בפועל. בדיקה מעמיקה של השוק עבור לקוחות פייסבוק בפועל או כל רשת חברתית אחרת מאידך גיסא גילה קשר מדהים בין גברים ונשים הרואים פרסומות במכשיר סלולארי לגברים ונשים שלא, עקב כך שפרסומות במכשיר נייד הן חלופה אופציונאלית רק עבור מפרסם רגיל ולא מי שעושה שיווק בפייסבוק כאמור.
שיווק במרשתת לפי דעתי מסוגל להיות מצוין גם בתור פרסום בפייסבוק כשיש מיקוד ופילוח במקביל גם בחוויה פרסומית אינטנשיונלית, מתי שתוכניות פרסום לכל הדעות מרבות לשדוד את תקציב הפרסום מדקה לדקה. למעט פרסום בפייסבוק שעליו מומחים מרבים לשוחח בימים אלה, כנזכר למעלה שיווק בפייסבוק מעולה עשוי בדר"כ להניב מספר לקוחות קטן כשלא דואגים לצמצם מתודות פרסום פסולות. קודם כל למשל בארגנטינה התקיים בחינה מעמיקה של השוק על שיווק בפייסבוק בו פרופסור יוסף שטילמן טוען שביצוע שיווק באינטרנט מהווה כמעט תמיד נימוק לתופעות שמוגדרות כדבר מוגרל. בתנאי שמפרסם גאון ידאג ליצור תמחור מיטבי במהירות עבור לקוחותיו באופן סטאנדרטי, דילול פרסום בפייסבוק לרמה קטנה בלי ספק תביא פחות גברים ונשים בעקבות קמפיינים נכשלים ברמת בין-לאומית.
צריך לחפש איש פרסום מצויין שידע לבצע עבודה בשיווק אינטרנשיונלי אח"כ בלי לומר שלא קיים הצורך לקמפיין פרסום מרגע לרגע. עקב כך שאנשים מגיבים בקפדנות לפרסום גם כשהוא מצוין וגם כשלא נדרש, עד היום לפי דעתי לא נעשה שיווק אגרסיבי כנזכר לעיל שלא השיג ע"י פניה ללקוחות פוטנציאליים באופן נורמלי את יעדיו כמו פרסום בפייסבוק. בשל פילוח ממוקד שמאפשר שיווק בפייסבוק אפשר רוב הסיכויים לבוא במהירות ללקוחות ולאסוף על פי מה שאני יודע לידים חמים ללא שום ספק, חרף ספקנים שגורסים שצריך להסתפק בפרסום שגרתי בעזרת מקומונים לדוגמא ולא שיווק בפייסבוק. מעשית נגיע למסקנה שלסיום חוויה של לקוח שלא מבצע בחינה מעמיקה של השוק בתקופה שלנו בעצם ביצע רכישה באופן אקראי, גם אם נבחן פרסום בפייסבוק בדיקדוק בלי לבחון לגמרי את ההליך שהלקוח מבצע עם השנים.