ANIMAL LOST713-יוסי ברג ועודד גרף713
צילום-יחצ"ןהכוריאוגרפים יוסי ברג ועודד גרף שגם רוקדים בכוריאוגרפיותשהם יוצרים התחילו בשיתוף פעולה לפני כ5 שנים.
הם מופיעים רבות בחו"ל ובארץ ולא פלא הוא שבעבודתם הנוכחיתanimal lost הם משתפים אמנים מארצות שונות כגון דנמרק-סירי
וולתורן ו סורן אורופ,צרפת-פייר אנוק,ושבדיה-יוליה גירץבקו-פרודוקציה עם תיאטרון dansescenenn בקופנהגן.
זאת עבודה שנוצרה הן בישראל והן בדנמרק ועלתה בבכורהבקופנהגן לפני כחמישה חודשים השנה.שפתם של השניים מיוחדת ובכל עבודה חדשה אתה מצפה למשהומיוחד, משהו לא קונבנציונלי.זאת שפה מאוד אישית.
לא תמיד הרעיון שביצירה מובן ממבט ראשון אך תמיד העבודהמענינת ,עומדת על רמה גבוהה ומבוצעת מצויין.
הערב הם העלו עבודה לשישה רקדנים בה הם משתמשים במסכות שלחיות במהלך הביצוע כאשר הכוונה היא להעיר את החיה שבתוכם.היש ביכולתו של האדם להגדיר את עצמו מחדש.
האדם הוא חיה מתורבתת .החיה נמצאת בתוכו. היא רדומה.האם אפשרלהוציאה החוצה לגבור עליה ולנצחה.מה הזהות של האדם.האם הוא יכול להגדיר את עצמומחדש.
אין תשובה אך הכוריאוגרפיה הבנויה מסביב לשאלות אלו נותנתלנו אפשרות לראות תיאטרון תנועה מעולה,מענין,חריג ושונה מהסטנדרט של המחול המודרניהעכשוי.לאחר פתיחה כמעט סטאטית יוצאים הרקדנים עם מסכות של חיות עלהפנים-מסכה של חזיר,שפן,ציפור,דב,סוס ופנדה ,עומדים במקום. לצלילי מוסיקה מזרחיתמנענעים את אגן הירכיים ,כאמור מבלי לזוז מהמקום ומבצעים תנועות האופיניות לריקודהמזרחי.הם לבושים בבגדים צבעוניים מכל הצבעים בעיצוב מונה שמידט,ותוך כדי שהםמורידים חלק מהבגדים המנגינה מתחלפת כאילו היא אזעקה.אפשר לראות את הורדת חלקמהבגדים כאקט סימלי של חשיפת זהות.החיה שבאדם מנסה לצאת ממנו,להתפרץ,להוכיח את עצמה,לשנות אתזהותו.המבצעים לובשים את מסכות החיות,מורידים אותן ולובשים מחדש.
תוך כדי מאבק זה הם מתנשפים,מתעוותים,סובלים כמעט נחנקים אךזרנוק מים המשפריץ מים עליהם ממכשיר מיוחד בצבע אדום בולט מציל אותם .כולם נרגעיםומתחילים בשירה בלווי גיטרה.
זהו מהלך מתיש ולראיה הריקוד מסתיים כאשר כולם ללא מסכות.האדם שבאדם עייף ,שוכב על הארץ, נח ונרדם.
אם רוצים אפשר לפרש שהאדם שבאדם ניצח.הוא גם שינה אתזהותו.(נכנסים במסכות מסיימים ללא מסכות )זהו מחול מאוד מיוחד,שונה ומבוצע מצויין.
יש בו קטעים שונים בהם כל הלהקה רוקדת יחד, מבצעת אותןהתנועות ,חוזרת פעמיים על אותו קטע כאשר פעם הוא מבוצע על רקע מנגינה מזרחית ובפעםהשניה על רקע מוסיקה מערבית רוקית עכשוית.
יש קטעי סולו נפלאים המבוצעים דווקא על ידי היוצרים ברג וגרףוכן הרכבים שונים אחרים שביצועיהם גם מצוינים.
יש הרבה דיבור במופע.יוליה גירץ משמיעה אותו וכן שרה הכלבאנגלית.
את התפאורה עיצב עומר שיזף.
המוסיקה המושמעת מקורית של מרקוס פסונן,יוליה גירץ,ראשידטהה,this mortal coil.
יש בה מהמוטוריות. צליל ארוך מתמשך,חוזר על עצמו. תוך כדיההשמעה הלהקה מבצעת תנועות שונות ומשונות בהתאם לקצב המוטורי.
למרות המונוטוניות שבה ומילים שחוזרות על עצמן יש מתח רבוענין בנעשה.התנועות כאמור לא רגילות,חריגות ולא מקובלות.לראות או לא לראות:מיוחד מאוד,חריג,כוריאוגרפיה מענינת,מבוצע טוב מאוד ומומלץנכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,03/10/2010 23:11אני מזמין אתכם להכנס לאתריהחדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי והתפרסו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ' יוסי גמזו וחומר אחר
הכתובתELYBIKORET.022.CO.il