בספטמבר 2009 נסע רוכב דו גלגלי בעל ניסיון, בתל אביב על קורקינט חשמלימדגם טרקר .TR 560S כנראה, ולפי הערכות מגן דוד אדום והמשטרה, פגע הרוכבבמראתו של רכב חונה, נחבט חזק בראשו, איבד את הכרתו ונפטר במקום. זהו המקרההראשון של תאונת דרכים בה נפצע ונהרג רוכב קורקינט חשמלי. האירוע העלה עלסדר היום הציבורי, לימים מספר, את סוגיית הרכבים החשמליים והחקיקה הנוגעתלהם.
אי אפשר להגיד, שתאונה שכזו היתה בלתי צפויה. קורקינט חשמלי הוא כלייעיל, ידידותי לסביבה, זריז, שימושי וחסכוני, אולם ללא ספק כי הוא גםמסוכן. הנסיעה על קורקינט חשמלי ללא קסדה או מיגון מתאים, ובייחוד נסיעה עלכבישים באופן בלתי מוגן, אינה מומלצת כלל, וגם לא חוקית.
רק באזור דן ניתן למצוא כבר כעשרת אלפים קורקינטים חשמליים בתנועה, וכברעשר שנים מאז שהתופעה התחילה. הטרנד לא התחיל כאן- הוא הפציע כבר לפנישנים בארצות הברית, באירופה, במזרח הרחוק וארצות אחרות בעולם. כיוון והנושאלא עלה מעולם לדיון ברשות המחוקקת נוצר מצב בו לא חלה על המשתמשים חובתהמיגון, או המניעה מרכיבה על כביש, זאת מפני שהנסיעה עצמה על קורקינט חשמליאינה חוקית.
למחרת יום התאונה נשלחו להתראיין אוהדי כלי הרכב החשמליים בעיתונותהכתובה והמשודרת, כמי שמצד אחד מעודדים את השימוש בתחבורה עירונית ירוקה,ומצד שנימביעים רצון לחוקק חוקים עבור השימוש בכלים אלה, ולעודד רכיבהבטוחה, וחזרו וטענו- אין להחרים כלים אלו, או את מכירתם, אלא להסדיר אתהרכיבה במסלולים מוסדרים, בחיוב נסיעה עם קסדה ובהסדרה חוקית של קורקינטחשמלי וכלים חשמליים נוספים, כולל הגדרת המהירות המותרת וגיל הנסיעה.כצפוי, לאחר תאונה ראשונה מסוג זה התחילו קולות דומים להישמע גם אצלהמחוקקים.
יוזמה חדשה להצעת חוק הוצגה על ידי חבר הכנסת זאב ביילסקי, שלפיה הנסיעהעל קורקינט חשמלי תוגבל לגיל 14, לנסיעה בשבילי אופניים או בשולי דרךמוסדרים בלבד, ותחויב בחבישת קסדה. כמו כן, רוכב שייתפס ללא קסדה יקבל קנסבשווי של 1,500 ש"ח, ותחול חובת התקנת מחזיר אור ופסים זוהרים על הכלי ועלהמשתמש בנסיעה בחושך. חברינו בעלי הקורקינט החשמלי, מה דעתכם? האם אין זוההתעוררות לה ציפינו? כולנו תקווה, שהמודעות שהתעוררה לנושא רק תעלה ולאתגווע עד לתקרית הבאה.
אמנם, הצעת החוק המעשית הזו, מקדמת את העניין של קורקינטים חשמליים בחכמה, אך במשרד התחבורה בחרו להגיב לתאונה בגישה אחרת, ולמנות צוות ביןמשרדי שיגבש תוכנית אכיפה רחבה נגד משווקי קורקינט חשמלי, ובעלי העסקיםהמציעים קורקינטים חשמליים למכירה. כמו כן, מעוניין השר להגביר גם פעילותהאכיפה במכס, על מנת למנוע יבוא של קורקינט חשמלי לתחומי המדינה, וגם לחייבאת המשטרה להחרים קורקינטים שיימצאו על כבישים ומדרכות, ולהטיל קנסות עלרוכבים עליהם. במילים אחרות, משרד התחבורה יטרפד יבואנים במכס את הכלים,רובם ככולם מייצרים בכל מקרה בישראל, יסגור חנויות המציעות קורקינטיםחשמליים, ואמצעי בטיחות, יקנוס ללא הבחנה, אך יאפשר, למעשה, לרוכביקורקינטים חשמליים להמשיך ולנסוע בצורה לא זהירה ובלתי מוגנת.
אם נרצה לנהוג כמו במדינות נאורות אחרות בעולם, על משרד התחבורה להתירנסיעה בטוחה על כלי ידידותי לסביבה שכזה, במקום להוריד צווים בחוסר הגיון.ההצעה החדשה המונחת כעת על שולחן הכנסת היא יותר ממתאימה, והעברתה תתרוםלכינונו של מעמדו החוקי של קורקינט חשמלי, על מנת לאפשר תיקון רשמי לנסיעהבטיחותית ונכונה.