utf8-סהר עזימי-סוזן דלל708
צילומים-יחצ"ן,דניאל צ'צ'יקכבר מזמן הפסקתי לשים לב לכותרת של מחול מודרני כי לעתיםקרובות, אם לא תמיד, אין קשר בין המחול לשם.
השם ניתן בדרך כלל כדי לזהות ולהבדיל את היצירה מיצירותאחרות של אותו כוריאוגרף.
בעצם השם לא משנה והוא אינו מבהיר את המחול כי מחול מודרניאינו זקוק להבהרה.העיקר שהמחול יהיה מענין,הכוריאוגרפיה והביצועטובים.ראיתי אמש בבכורה מחודשת בסוזן דלל בת"א את היצירה UTF8מאתסהר עזימי.
המחול הוצג לראשונה בקואטיה ובינואר השנה בתלאביב
לא ראיתי את המופע בזמנו והוא סיקרן אותי ביותר על פי מהשהספקתי לקרוא עליו כאשר הוצג .
השם של המחול אלה ראשי תיבות שפרושם בעברית פשוטה בתירגוםחופשי מאוד -שפה באינטרנט המתארת תווים בקוד מסויים באורך משתנה שהמציאו שניאמריקאים.
המחול מורכב מ12 קטעים.
אם נפרש את השם עפ'י הנרקד הוא מרמז שסדר הקטעים ואורכםמשתנה ממופע למופע בהתאם לקוד סודי המתגלה לרקדנים ע'י קיר זרקורים.במופע מחול זה יש קשר רב בין התפאורה- המהוה קיר ענק בעומקהבמה ועליו 56 זרקורים הנדלקים וכבים(גם מסנוורים חזק את יושבי השורות הראשונות)שהוא בעצם מהווה כפי שכתבתי את התפאורה של המחול.
לפי הכתוב בדף התכניה סימן ההיכר של המחול הנו איהודאות.מתברר שהרקדנים אינם יודעים מראש מה סדר הקטעים שהם עומדים לבצע אם כי הקהלמקבל דף עם הסדר כפי שיבוצע.
הרקדנים יודעים מה לבצע על פי סימנים, קווים,נקודות וצורותהמופיעים בקוד בלוח.
אולי הדבר טוב כגימיק וכדי לבחון את ערנות וכושר הרקדניםלאילתור, אך הדבר אינו מוסיף או גורע מההנאה של הצופה.זה נובע מכך שאין קשר ביןהקטעים. לצופים אין הדבר משנה כלל וכלל.הוא לא מופתע כי הוא יודע מראש מה הסדרוטוב שכך.
.אם היתה כוונה לתיאום בין פעולת הזרקורים הנדלקים ונכביםלבין תנועת הרקדנים אז אפקט זה לא הורגש ולא נראה לעין.יש התרחשות תנועתית רבה על הבמה.הקטעים שראינו הם בני כמהדקות כל אחד .הביצוע של כולם מצויין,הרקדנים משקיעים כח רב בריקוד.יש בקטעים את כלהצירופים האפשריים כגון סולו,דואט,שלישיה,קבוצה וכו'
יש בקטעים תנועות חדות,זריזות,ריצה במעגל,גלגולי ריצפה,ריקודעם פניה שמאלה וימינה וחוזר חלילה,הקפאת תנועה,ריקוד על ארבע,עמידה על הראש .מוטיבמרכזי הנו ההליכה החפשית וריצה.
יש בהם סיגנונות שונים המבוצעים לצלילי מוסיקה שונה.בכלהקטעים שראינו יש אלמנטים כמעט זהים המבוצעים על ידי רקדנים שונים ועל רקע מוסיקהשונה.בגלל לוח הקיר שצריך להראות לרקדנים מה הקטע הבא יש אתנחתאותרבות במופע המפריעות לרצף והריכוז.
לאור זאת המופע אינו יכול להחזיק אותך דרוך לכלאורכו.
המופע בהתאם לכך אולי מסקרן,אולי יש בו מתח בין המבצעיםשאינם יודעים מה יבצעו ועל פי איזה סדר אך בקהל אין מתח כזה כי הוא יודע את הסדרובעצם סדר זה כאמור לא משנה לו דבר.
אורך הקטעים יוצר אי רציפות במופע,בריכוז הקהל שאינו יכולבמבט ראשון לראותו כמופע מתמשך אלא כקטעים והוא יוצא עם הרגשה שלא ראה מופע שלם עםהתחלה,אמצע וסוף.אין ספק שהמופע מיוחד,מענין ומבוצע היטב.יש בו רבגווניות,צורות ותמונות שונות.
כל קטע נרקד על פי מוסיקה שונה,יש בו רעיון מסוים וגיוון רבאך בגלל חוסר הרצף הנו ללא מתח,לא מתחבר ונראה קר.
משתתפים במופע 8 רקדנים מעולים למרות שמבנה גופם אינו מעידעליהם שהם רקדנים.התאורה שעיצב דני פישוף-מג'נטה טובה מאוד והמוסיקה שנבחרהבקפדנות מקורית וערך אותה דידי ארז.היו בה הרבה קטעים מוטוריים שהשתלבו יפה עםהנרקד.
התלבושות-סופי קרנץ וסהר עזימי הן תלבושות ספורט יוםיומיות.בגדים קלים כאשר חצי הגוף התחתון רק בבגדיםתחתוניים.באחד הראיונות שעזימי נתן הוא אומר שהקיר יוצר אתהעלילה.הקיר מספר את הסיפור.לי זה לא נראה כך.לראות או לא לראות:מענין,מסקרן,מפתיע ביותר.מבוצע היטב.כדאילראות.
נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,28/9/2010 11:21 אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתיביקורות שכתבתי והתפרסו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות ,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר
הכתובת ELYBIKORET.022.CO.ilאם לא פורסמו כאן התצלומים אפשרלראותם באתרי הנ"ל