707ורטיגו והיהלומים-נעהורטהיים-דלל-ת"א707
צילומים-יחצ"ןתמיד מענין לראות ולבקר עבודות של ורטיגו.
תמיד בכל מופע יהיה משהו חדש, משהו שונה, משהו מיוחד המבדיללהקה מצוינת זו מלהקות מחול אחרות בארץ.
בעוד שבתכנית"לידת הפניקס" נבנה אוהל וזירה מיוחדים בהם הוצגהמחול,כאן הערב שולבה מוסיקה חיה מעולה שבוצעה ע"י להקת היהלומים שכללה ארבעהנגנים- את אסף לוינבוק- אקורדיון,יונתן אלבלק-גיטרה,דניאל ספיר-גיטרה באס ואביבכהן-תופים .כל הכוריאוגרפיות,לפחות מה שראיתי עד כה,של נעה ורטהייםהיו מעולות,מענינות,מלאות קצב,תנועה וענין.המחול" ורטיגו והיהלומים" עם כותרת משנה"כח האהבה האנושית"בכורתו נערכה בשנת 2005 וכעת ,לשמחת אוהבי המחול,מחדשים את הופעותיו.
זהו מחול שיש בו מהאקרובטיקה,מהתנועה המורכבת,מהכוחניותהגברית והאסתטיקה.
משתתפים בו 4 זוגות-רינה וטהיים,ולדימיר ז'אק,איל ויזנר,אלוןקרניאל,שירן שרעבי,דנה גולן,גיל קרר,רות ולנסי וגל אנצל.
יש במופע חן רב, תשוקה,רצון לקשר,רצון למצוא את בת הזוג,רצוןלאהבה.
הביצוע של המחול היה מושלם,מדוייק,מותאם להפליא עם המוסיקההחיה של להקת היהלומים.התאורה הטובה שעוצבה ע"י דני פישוף-מג'נטה יצרה אוירה מתאימהבכל קטע וקטע בהתאם.להקת היהלומים ביצעה מוסיקה שלהם ושל רן בגנו.למרות שהמופענמשך כ50 דקות בסך הכל, קיבלת תמורה מלאה עבור הכרטיס שקנית כי יכולת לראות ולשמועבאותו הזמן הן קונצרט של מוסיקת רוק בנימה ים תיכונית והן מחולמעולים. הכוריאוגרפית ורטהיים התעכבה על כל פרט ופרט,הבליטה כלתנועה.
זאת היתה כוריאוגרפיה מלאת רעיונות,שילובים והרכביםשונים,תנועות שנראו בלתי אפשריות בתחילה.המחול והמוסיקה היו מורכבים מסגנונות שונים.תחילה על רקע תפאורת שלוש שושנים ותאורה מתאימה נרקד מחולשהזכיר את הפלמנקו הספרדי
בסיגנון מערבי יותר...זה היה ריקוד של רקדניות אליהן מצטרפיםהגברים.
הורגשה האינטימיות,האהבה,התשוקה. זאת היתה התחלה מבטיחהומצויינת שלא איכזבה עד לסוף המופע.בהמשך הסיגנון התחלף,מוסיקה איטית יותר כמעט סנטימנטלית.זוגות זוגות רוקדים לצלילי מוסיקה הנשמעת כטנגו, כואלס איטי עם נימה שלרוק.
האקורדיאוניסט של הלהקה התחיל שיר-רומנסה .לצליליו זוג רוקדבשלווה,בהתבוננות הדדית בתשוקה.
מהר מאוד הסיגנון מתחלף שוב.מוסיקה ים תיכונית כמעט מזרחיתוריקוד בתנועות האופיניות לריקוד המזרחי. גם כאן המוסיקה משלבת רוק והתוצאהמעולה.גם הג'אז מקומו לא נפקד.שלושה בחורים בגלגוליריצפה,קפיצות,האבקות.מענין ומבוצע ככל הערב בצורה מעולה.
המוסיקה בשלל הקצבים ממשיכה ללא הפסק.
בחור רוקד עם מכנסיים למטה מופשלים מהברכיים והוא רוקדנפלא למרות המגבלות היוצרות המכנסיים המופשלים.ריקוד חריג,מיוחד קופצניומבדר.המוסיקה מופרעת באמצע הריקוד ע"י מחיאות הכפיים הפורצות מהקהל.התלבושות שעוצבו במיוחד ע"י ביה"ס לעיצוב לבמה-רקפת לוי, יוםיומיות, נאות,גוון אפור כהה מתאימות ביותר לאופי הכוריאוגרפיה.
הבמה בנוסף לשושנים כללה גם שתי נברשות משני צידי הבמהששימשו כתפאורה המסמלת,כך נראה לי, את גבולות הבמה.המוסיקה ששמענו לא היתה רק מוסיקת רקע המלוה את הריקוד אלאחלק בלתי נפרד מהמופע ולפעמים הושם הדגש עליה יותר מאשר ברקדנים.זאת היתה כוריאוגרפיה מעולה שהיה בה הבעתיות,מאודפעלתנית,הרבה מעמדים שלו אפשר היה לעצור אותם לשניה היו מהוים תמונה אמנותיתנהדרת.
היה בכוריאוגרפיה הרבה זריזות,אקרובטיות וכח פיזי גברי הראוילציון מיוחד,.מאבק בלתי פוסק של הגברים המראים את כוחם,אתכוונותיהם ואת רצונם בכיבושים .
היה זה מפגן הן של נשיות הנשים והן של גבריות הגברים.מפגן בוהגבר מנסה לכבוש והאישה לפתות ולהיות נכבשת.לראות או לא לראות:תאווה לעיניים ולאוזניים.כוריאוגרפיהמענינת,מעולה,ביצוע מקסים,מוסיקה נהדרת.ערב מהנה ומומלץ ביותר.נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,27/9/2010 15:54תמונות מהמופע',אם לא צורפו כאן, אפשר לראותבאתריELYBIKORET.022.C0.ILאני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בוריכזתי ביקורות שכתבתי והתפרסו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות ,חיבורים שכתבפרופ' יוסי גמזו וחומר אחר
הכתובת ELYBIKORET.022.CO.il