בזמן שהעיתונות מלאה בכתבות ובשירי הלל לצמיחה המרשימה של פייסבוק, נראה שרוב אנשי המדיה החברתית מתעלמים מהרשת העסקית המובילה בארץ ובעולם – לינקדאין (Linkedin).
יתכן שההתעלמות מרשת לינקדאין נובעת מהמחסור באפליקציות ומשחקים, מהמעטה הרציני מידי או פשוט בגלל חוסר הבנה כיצד לפעול בה בצורה אפקטיבית.
לינקדאין מציעה הזדמנויות מצויינות לארגונים הפועלים בתחום ה- B2B ומאפשרת לאנשי מקצוע לאתר לקוחות חדשים, למצוא שותפים וספקים, לגייס עובדים בצורה זולה וממוקדת יותר, לאסוף מודיעין על המתחרים ולבנות מיתוג מקצועי כחלק מתהליך חיפוש עבודה ברשת ובניית מסלול הקריירה.
כמה עובדות על לינקדאין:
• ברשת לינקדאין חברים מעל ל- 75 מליון אנשי מקצוע בעולם וקיים יצוג ברמת ההנהלה הבכירה של כל חברות ה- Fortune 500
• בישראל ישנם כ- 500,000 חברים בלינקדאין – בעיקר מתחומי ההי-טק, שיווק ומכירות, ביו-טק, כספים ועוד.
• ב- Linkedin ישנם כ-40,000 ישראלים שמוגדרים כמנכ"לים, סמנכ"לים או דיירקטורים
• הארגונים הישראלים עם הנוכחות הגדולה ביותר ברשת Linkedin הם אינטל, אמדוקס וקומברס (לפי מספר עובדים בהווה או בעבר)
10 היסודות לבניית נוכחות אפקטיבית בלינקדאין:
• בנו פרופיל מלא – יותר מידי אנשים מדלגים על החלק הזה ומתעלמים מהעובדה שהדרך הטובה ביותר לבנות אמון בעולם הוירטואלי היא לתת מידע מקצועי על עצמך. וודאו שהפרופיל שלכם מלא ב- 100% במדד לינקדאיןוזכרו שאנשים עושים עסקים עם אנשים.
• צרו נטוורקינג אפקטיבי – ככל שרשת הקשרים שלכם תהייה גדולה יותר, היכולת לאתר אנשים, ולהיות מאותר על ידי אחרים תגדל בצורה משמעותית. לינקדאין (Linkedin) מאפשרת לבנות את הרשת שלכם בקלות ובמהירות על ידי הוספת קולגות מעבודות קודמות או מספסל הלימודים. השקיעו בהרחבת הרשת והזמינו אנשים שאתם פוגשים בכנסים או מועמדים שאתם מראיינים.
• הכירו את יכולות החיפוש – לאחר שבניתם פרופיל אטרקטיבי והרשת שלכם גדולה מספיק התחילו להשתמש במערכת החיפוש המתקדמת של לינקדאין בכדי לאתר בצורה ממוקדת את אנשי הקשר הרלוונטיים לכם בארץ או בעולם – וצרו עימם קשר.
• הצטרפו לקבוצות מקצועיות – בלינקדאין ישנם אלפי קבוצות עניין וקבוצות מקצועיות. אתרו את הקובוצות הרלוונטיות לכם, הצטרפו אליהם וקחו חלק בדיונים שעולים.
• ענו ושאלו שאלות – ההזדמנות לעזור ולהיעזר באנשי המקצוע שברשת הקשרים שלך מאפשרת לך לקבל מידע מאנשי מקצוע או לחלוק ידע עם אחרים ולהביא ערך לחברי הקבוצה.
• עדכנו את הסטטוס – אחת הדרכים המהירות לקדם מוצר חדש, לספר שאתה מחפש עובד או מחפש עבודה הוא על ידי עדכון הסטטוס והוספת קישור מתאים. הסטטוס יופיע בעמוד הכניסה של כל החברים שלךבלינקדאין שיוכלו לעזור לך במידת האפשר.
• עדכנו את עמוד החברה – לינקדאין יוצרת באופן אוטומטי עמוד חברה לכל ארגון הכולל מספר אנשים. עדכנו את המידע במסרים השיווקיים שלכם בכדי שלקוחות או מועמדים פוטנציאליים יוכלו לקבל תמונה טובה יותר על ארגונכם.
• קבלו ותנו המלצות – אחת הדרכים הטובות לבניית המיתוג שלכם ברשת היא על ידי מתן וקבלת המלצות מעובדים, מנהלים, לקוחות ושותפים עסקיים. אל תהססו לבקש את ההמלצות בצורה יזומה מאנשים רלוונטיים.
• הוספת אפליקציות – לינקדאין מאפשרת להוסיף אפליקציות עסקיות שיעזרו לקדם אותך ברמה המקצועית ואת מיתוג הארגון. היעזרו באפליקציות כגון Slideshare, שיתוף בלוגים ועוד בכדי להמשיך ולבנות את המיתוג המקצועי שלכם ברשת.
• השקיעו את הזמן – בנייה והשקעה ברשת קשרים אפקטיבית אינה תהליך של יש מאין ויש להקצות לכך את הזמן בצורה מובנית. זכרו שרשת קשרים בונים כל הזמן ולא מתחילים לבנות אותה רק ברגע שאתה זקוק לעזרה.
לינקדאין (Linkedin) הופך לכלי עבודה יעיל עבור יותר ויותר אנשים– החל ממנהלים, אנשי מכירות, מנהלי גיוס ועוד. ככל שתלמדו ותכירו את העקרונות לעבודה נכונה – כך הערך שתקבלו ממנו יהיה גבוה יותר.
לארגונים המעוניינים להגיע ללקוחות חדשים ולאתר ספקים ושותפים בארץ ובעולם אנו מציעים הדרכה מקצועית על השימוש הנכון בלינקדאין