רג'יס קיונג, CTO בחברה הטכנולוגיה הסינית TRUNKBOW:
"ישראל 2010 היא אחת מיצרניות הטכנולוגיות המובילות בעולם,
שהוכיחה כי היא מוכנה ויכולה לאמץ את טכנולוגיית התשלום באמצעות הטלפון הסלולרי"
מיליארד סינים לא טועים: עד סוף 2010 צפויים 108 מיליון סינים לעשות שימוש בטלפון הסלולארי כאמצעי תשלום
האם ישראל מוכנה לאמץ את טכנולוגיית התשלום באמצעות הסלולרי? הסינים מאמינים שכן.
משלחת בינלאומית של חברת הטכנולוגיה הסינית TRUNKBOW , אשר פרסה תשתיות mobile payment עבור China Mobile ברחבי סין (China Mobile הינה חברת הסלולר הגדולה בעולם עם יותר מ- 700 מיליון מנויים),
נחתה בישראל לביקור בן שלושה ימים.
במסגרת שהותם בישראל, יציגו נציגי החברה, הכוללים 4 אנשי פיתוח טכנולוגי ועסקי מסין ומארה"ב, את המודל השלם והעדכני ביותר של תשלום באמצעות הטלפון הסלולארי לפני גורמים רלוונטיים בתעשייה הישראלית, וביניהם גם גופים סלולאריים ובנקאיים.
לפני מספר חודשים ביצעה חברת וריפון השקעה אסטרטגית בחברת TRUNKBOW במסגרת סבב גיוס כספים שנועד להעמיק פריסת תשתיות התשלום הסלולרי ברחבי סין.
וריפון, חברה בינלאומית מהמובילות בתחומה, הינה אחד השחקנים הבולטים והמרכזיים בתחום ה-mobile payment
מעצם היותה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות סליקת כרטיסי אשראי וכרטיסים חכמים.
וריפון היא שמספקת את טכנולוגית ה- NFC המאפשרת לשלם באשראי באמצעות הסלולארי באמצעות קוראי כרטיס ללא מגע, המוטמע כיום באופן אינטגראלי במגוון מוצריה.
לדברי רג'יס קיונג, CTO (Chief Technology Officer) ב- TRUNKBOW:
"אנו עדים לפופולאריות הולכת וגוברת בשווקים שונים ברחבי העולם
ל שימוש בטלפון הסלולרי באמצעי תשלום לכל דבר.
בשנת 2009 בלבד ביצעו למעלה מ- 81 מיליון משתמשים רשומים תשלומים באמצעות הסלולר, בעיקר באסיה ובאירופה. בסין לבדה קיימים נכון להיום מעל 750 מיליון משתמשים רשומים ונחצה את קו ה- 800 מיליון עד סוף שנת 2010.
מתוכם, נכון לסוף 2010 למעלה מ- 110מיליון משתמשים יעשו שימוש בטלפון הסלולארי כאמצעי תשלום.
בשנת 2011 אנו צופים עליה דרמטית במספר המשתמשים, מכיוון שהמפעילות הסלולאריות יכסו למעלה מ90% מהערים והמחוזות בסין.
מניסיוננו בשוק הסיני בו אנו עובדים, עם כל המפעילים הסלולאריים הגדולים, הטמעה של פתרון מסוג זה לוקחת מספר חודשים בודדים בלבד".
במסגרת הצגה ראשונה של המודל שהתבצעה בחברת וריפון ישראל בפארק אפק, בוצעה עסקה בזמן אמת של תשלום בטלפון סלולארי, מסוג אייפון, מול שרתי החברה הנמצאים בסין, דרך קורא כרטיס ללא מגע.
הפתרון כולל חומרה ותוכנה של וריפון לקריאת כרטיסים חכמים וקידוד המידע עפ"י סטנדרטים המחמירים ביותר הנדרשים ע"י חברות האשראי הבינלאומיות לשם ביצוע תשלום בפועל.
דן סופר, דירקטור בכיר לשיווק ופיתוח עסקי בחברת וריפון ציין, כי
"בניגוד למודלים קיימים שיש בשוק היום, שהינם במעגל סגור ודורשים התקשרות ספציפית עם כל קימעונאי ונותן שירות, המודל המוצע מהפכני במובן זה שהוא יתקין תשתית אחידה בפריסה ארצית
ויאפשר אינטגרציה לתשתית התשלומים בכרטיסי אשראי בארץ. פריסת תשתית ארצית הכוללת הנפקת כרטיסי ה- SIM והמערכות התומכות תעלה עשרות מיליוני דולרים".
לייזי ינאי, נשיא וריפון ישראל הוסיף, כי
"ההדגמה ממחישה עד כמה דומיננטי יהפוך הטלפון הסלולרי בעולם התשלומים האלקטרוניים והקמעונאות.
מעבר רק לאמצעי תשלום, יהפוך הטלפון לערוץ תקשורת בין הקמעונאים ובין הצרכנים, ולפלטפורמה חדשה של שיווק צרכני וניהול מועדוני לקוחות".
ג'ון הררה מארה"ב, סמנכ"ל פיתוח עסקי של TRUNKBOW, הדגיש כי
"מהיכרותנו את ישראל שהינה אחת ממפתחות ויצרניות הטכנולוגיות המובילות בעולם, טמון פוטנציאל עצום בקהל המשתמשים, הנוטה לאמץ לשימושו טכנולוגיות חדשניות. לכן, זוהי הזדמנות מצוינת להנחיל את הטכנולוגיה כאן.
פוטנציאל השימוש ואימוץ הטכנולוגיה הנ"ל ע"י המשתמש הסופי, הינו אדיר וכי רוב השווקים ברחבי העולם הינם בתוליים,
ולכן הם מושכים אותנו".
ינאי מסביר, כי לווריפון יש את הטכנולוגיה, המשאבים והפריסה לפתור את שלוש בעיות היסוד לכך שתשלום עם הטלפון הסלולרי,
באמצעות טכנולוגיית NFC, לא התפתח ברוב מדינות העולם:
- רוב יצרני המכשירים הסלולריים לא תומכים בטכנולוגיה, וגם לאלו שכן יש מכשיריםספורים התומכים בה.
ההדגמה ממחישה כי באמצעות הטכנולוגיה של TRUNKBOW וחברת וריפון
אפשר בקלות לתמוך בסלולרי דרך ה- SIM וללא צורך בתמיכה מובנית של המכשיר.
- כניסה של חברות סלולר לעולם הסליקה, בין אם בדרך של שת"פ בין חברות סלולר לחברות כרטיסי האשראי
או ע"י ניהול התהליך באופן עצמאי. לווריפון מערכות המאפשרות את שתי האופציות שלעיל.
- אפקט הביצה והתרנגולת: חברות הסלולר והאשראי לא רוצות להיכנס לתחום לפני שהקמעונאים משקיעים בתשתיות קבלת התשלום והאינטגרציה למערכותיהם.
כיום, הקמעונאים לא מוכנים באופן עצמאי להתקין את התשתית ולשלם עבורה, כשאין עדיין את הביקוש.
לווריפון יש את האמצעים והמוצרים הדרושים לפרישת תשתית ברמה ארצית
של קבלת התשלום ואינטגרציה עם המערכות הקיימות של הקמעונאים וכן בסיס לקוחות של עשרות אלפי בתי עסק.