אמנות אחזקת רכב
את המדריך לאחזקת רכב אפשרלפרסם מכאן ועד שנה הבאה אבל מתוך ידיעה ברורה שאיש אינו יכול לעמוד בכל אחד מהסעיפים, גם אם הוא מאוד ישתדל, מאחר ורוב הסעיפים הקשורים באחזקת רכב אינם תלויים בנו ישירות. חלק מהתנאים לאחזקת רכב בצורה אופטימלית קשורים לתנאי אקלים וחלקם תלויים בנהגים אחרים על הכבש, תרבות נהיגה ותשתיות של מערכת התנועה בארץ, לכן כל מה שנותן לכם הוא לנסות ליישם את הסעיפים הנוגעים אליכם, כבעלי רכב, על מנת לשמור על שלימותו ועל ערכו.
אחזקת רכב - עשה זאת בעצמך:
יש הרבה דברים שאדם יכול לעשות ביום יום בכדי לשמור על רכב, החל מבדיקה שבועיתלמצב שמן מים (לא רק כשממלאים דלק אחת לשבועיים). חשוב לבדוק שמן כשהרכב לא חם היינו לפני שמתחילים לנהוג כי כאשר נוהגים ואז עוצרים בתחנת דלק, מד הדלק תמיד יצביע על מצב של מחסוך בשמן מנוע וזאת מאחר שהשמן עדיין מפוזר בחלל המנוע וכך נוצר מצב של מילוי עודף. כמו כן, חשוב לוודא שאתם רוכשים שמן מנוע שמתאים לסוג הרכב שלכם. לרדיאטור מומלץ לקנות מים מזוקקים ולא להשתמש במי ברז חלודם עם אבנית.
אחזקת רכב - לא דוחים מוסך כמו שלא דוחים ביקור אצל רופא:
רכב מיוצר במפעל כשכל חלק וחלק מוברגים היטב למקום אבל כאשר מתחילים לנהוג עליו, נוצרות בעיות על ימין ועל שמאל. רעשים לא מובנים, חריקות, כשיים בהעברת הילוכים, ריחות לא נעימים ועוד. אנשים רבים מנסים לחסוך בהוצאות ובזן יקר ולכן לא מכניסים רכבלמוסך עד למועד הטסט. זו טעות! בעיות קטנות הופכות להיות בעיות גדולות ויקרות הדורשות זמן טיפול ארוך יותר,לפעמים גם הזמנת חלקי חילוף וכמובן שזה עולה יותר ואף הרבה יותר לתקן רכב במצב רע. עבור הדחיינים הכרונים שביננו, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בכלי רכב יד שניה - יש לשלוח את הרכב לבדיקות תקופתיות ללא דיחוי! כפי שלא דוחים ביקור אצל רופא כשמשהו כואב או לחילופין כשיש חום גבוה, כך לא דוחים ביקור במוסך כאשר יש חשש לתקלות רכב. זה החוק. מי שחוסך זמן וכסף היום ישלם בהרבה יותר זמן וכסף מחר. אלו החוקים - שלא תגידו שלאידעתם.
אחזקת רכב - טיפים ועצות מבעלי רכב שיודעים:
ראשית כל, הדרך הנכונה למלא דלק היא לעולם לא כשמד הדלק מצביע על אפס והנורית המתריעה על מחסור בדלק עובדת. זהו מצב חירום. עליכם לנסות להמנע ממנו בכל מחיר. מילוי דרך צריך להעשות כאשר המחוג עומד על הרבע האחרון של מיכל הדלק. לידיעתכם, זה גם הרבה יותר חסכוני כי ככל שמיכל ריק יותר כך הנוזלים בו מתאדים מהר יותר כך שמדובר על חיסכון בדלק (אשר מחירו רק מתייקר לאורך הזמן). כמו כן, הנוזלים האחרונים של הדלק הם כבר ה"פסולת" של הדלק ולכן הנוזלים הנמצאית בתחתית המיכל אינם ראויים לשימוש.
טיפ חשוב נוסף לשמירה על הרכב הוא המנעות מכיסוי הרכב (בכיסוי בד ויריעות למיניהן). זה נראה לכם פיתרון אסתטי השומר על ניקיון האוטו אבל, שימו לב בעיקר תושבי המרכז, הלחות שמצטברת בתוך חלל הכיסוי רכב מזיקה לרכב שכן לחות שוחקת את החלודה ואת המערכות הפנימיות.
תופעה מוכרת וידועה אצל מרבית בעלי הרכב בישראל היא ההתלהבות הראשונה כאשר מגיע רכב חדש אל החנייה הביתית שלנו. אנו מטפלים ברכב החדש במסירות וקפדנות. בחודשים הראשונים נחשב רכב חדש כאטרקציה עבור הסובבים אותנו וכמובן עבורנו וההשקעה נמדדת בהתאם. אך הפלא ופלא, אחרי שנה או שנתיים, רכב חדש הופך לרכב ישן, ועליו חל חוק ההתיישנות - טיפולי המוסך, הניקיון, חידוש אביזרים וחלקי חילוף - כל אלו מוזנחים. גם כאן יש לדרוש מבעל הרכב לא להזניח את הרכב, גם אם בתחילת דרכו קיבל את מלוא תשומת לבך.