מאבק המורים שהתחולל בשנה האחרונה הינו מאבק אשר במרכזו עמדה הדרישה לשינוי במערכת החינוך. רן ארז וארגון המורים העל-יסודיים יצאו למאבק תוך ניסיון להשיג מספר מטרות שיסייעו לשנות את המערכת ולהביא לקידומה. מטרה חשובה אחת הייתה הפחתת מספר התלמידים בכיתה למקסימום של 32 תלמידים. צמצום מספר התלמידים בכיתה יכול לאפשר למורים להעניק את תשומת הלב הנחוצה לכל תלמיד ולאפשר שיפור בתהליכי הלמידה בכיתה. המאבק הצליח להביא להשגת מטרה זו ונתקבלה התחייבות לצמצום מספר התלמידים בכיתה עד ל-32 תלמידים במערכת החינוך כולה.
מטרה חשובה נוספת במאבקם של רן ארז וארגון המורים הייתה החזר של 110,000 שעות לימוד שנלקחו מן המערכת. מטרה זו הושגה והוחלט על השבתן של 20,000 שעות הלימודים בתור החזר ראשון שלאחריו יוחזרו גם השעות הנוספות שקוצצו מן המערכת.
מטרה חשובה נוספת הינה רפורמת עוז לתמורה. רן ארז וארגון המורים רואים חשיבות רבה לביצוע שינוי מהותי במערכת. רפורמת עוז לתמורה הינה רפורמה אשר מבוססת על עבודתם של מאות מומחים ונבנתה על ידי ארגון המורים. הרפורמה שמה במרכזה את התלמיד ומצריכה שינוי במספר היבטים על מנת לשפר את תנאי הלמידה וכן את מעמדם של המורים.
הרפורמה נוסתה על חמישה בתי ספר על-יסודיים במהלך שלוש שנים והביאה להישגים. הישגי התלמידים עלו במהלך הניסוי בעוד רמת האלימות בבתי הספר ורמת הנשירה ירדו. בנוסף, הרפורמה איפשרה למורים להשקיע בחינוך לערכים של התלמידים ולא רק בחומר לימודים לבחינות הבגרות.
רן ארז וארגון המורים מאמינים ברפורמת עוז לתמורה ובשינוי שהיא מסוגלת לחולל במערכת. כעת מתרחש המאבק לקבלתה של הרפורמה ויישומה במערכת החינוך העל-יסודית. הרפורמה יכולה להביא לשינוי חשוב במערכת ולקדם את מעמד המורה ואת התלמידים ועל כן חשיבותה רבה.