אחת הסיבות למאבק רן ארז וציבור המורים שהתחולל בשנה האחרונה היא הרצון בקידום מערכת החינוך.רן ארז וציבור המורים מאמינים כי קידום החינוך צריך לבוא דרך שינוי אמיתי במערכת, ערכיה והמבנה שלה. על מנת לקדם את השינוי, ארגון המורים מציע רפורמה אשר שמה את התלמיד במרכזה ופועלת להעלאת מעמד המורה. רפורמת עוז לתמורה היא רפורמה שנבנתה בעזרת מחקר של מאות מומחים ונוסתה על חמישה בתי ספר על יסודיים במהלך שלוש שנים.
רן ארז וארגון המורים מאמינים כי רפורמת עוז לתמורה תוכל להוביל לקידום המערכת והעלאת מעמד המורה. רפורמת עוז לתמורה קוראת לשינוי במבנה שבוע העבודה של המורה, שינוי שיוביל לביצוע כל מטלות ההוראה במסגרת שעות העבודה בבית הספר. על מנת לאפשר זאת, יהיה צורך בשינוי פיזי בבית הספר אשר יאפשר למורה לקבל חדר עבודה בו יוכל לעבוד בשקט. בנוסף, יש צורך ביצירת מסלולי קידום ותגמול למורים על מנת להפוך את המקצוע למבוקש ולשפר את איכות עבודתם של המורים.
שינוי נוסף בו יש צורך הינו צמצום מספר התלמידים בכיתה עד ל-30 תלמידים. הצמצום יאפשר לתהליכי הלמידה בכיתה להשתפר ויאפשר למורים להעניק יותר תשומת לב לתלמידים בעלי צורך בכך. במטרה לצמצם את מספר התלמידים בכיתה יש צורך גם בשינוי בכיתות הלימוד של התלמידים, על מנת שיוכלו ללמוד באופן מרווח ונעים.
השינויים השונים המתבצעים במסגרת רפורמת עוז לתמורה יקדמו את התלמיד וישפרו את מעמד המורה. במהלך ניסוייה, רפורמת עוז לתמורה שיפרה את הישגי התלמידים, איפשרה למורים ללמד ערכים ולא רק להעביר חומר לבחינת הבגרות. בנוסף, רמת האלימות ורמת הנשירה בבית הספר ירדו. לאור חשיבותה פועלים רן ארז וארגון המורים ליישומה של הרפורמה על מערכת החינוך העל-יסודית. כך מתקבלים לתואר ראשון בפרסום ושיווק של מכללת ספיר ושל מכללת רמת גן