כשמדובר בעסקים גדולים, מוצרי אלקטרוניקה הם בבחינת חובה במשרד. מוצרי אלקטרוניקה כגון מדפסות, מחשבים, אינטרקום, מסכים וכן הלאה הם מעמודי התווך של הפעילות המשרדית בשנות האלפיים, ובמיוחד מוצרי אלקטרוניקה הקשורים לעולם הקומוניקציה והתקשורת. זאת מכיוון שתקשורת טובה בין אנשי החברה היא אלף-בית בכל ארגון, ומפתח חיוני להצלחתו בעתיד ובהווה. ולא רק התקשורת הפנימית באמצעות אותם מוצרי אלקטרוניקה היא חשובה, אלא גם התקשורת הטובה של אותו גוף עם לקוחותיו וספקי השירות או הציוד החיצוניים בהם הוא נעזר. תקשורת, לפיכך, היא חיונית בכל ארגון, חברה, בית עסק ומפעל.
בין כל אותם מוצרי אלקטרוניקה משרדיים המשמשים עבור טלקומוניקציה ישנם המחשבים (בעזרת דואר אלקטרוני או ברשתות עבודה פנימיות ספציפיות של הארגון עצמו לניהול העבודה ולתקשורת), טלפונים סלולאריים, משיבונים אלקטרוניים ומכונות הפקס, ולצדם מוצר אלקטרוניקה שלעתים לא נוטים לתת את הדעת עליו במחשבה ראשונה – מרכזיות.
מרכזיות – פתרונות תקשורת מצטיינים עבור ניתוב מערכת הטלפון
מרכזיות הינן מפתרונות התקשורת החשובים בכל גוף גדול, שכן מרכזיות מייעלות את התקשורת במשרד ומאפשרות ניתוב של שיחות טלפון למען שיפור מתן השירות ללקוחות המתקשרים דרך הטלפון.
מרכזיות טלפון הינן מערכת אלקטרוניקה, שתפקידה הוא קישור בין שלוחות טלפון בתוך ארגון מסוים, על ידי איתור היעד המתאים והחיבור בין המתקשר ליעדו. בעבר, כשרק הומצאו, מרכזיות היו מופעלות על ידי בני אדם. המרכזנים העובדים באותן מרכזיות היו מקבלים את השיחה, משוחחים עם המתקשר ואזי מעבירים את שיחתו על ידי חיבור חוטים מתאים (אפשר לראות מרכזיות מעין אלו בסרטי קולנוע, שעלילתן מתרחשת במחצית הראשונה של המאה ה-20).
מאז אותם ימים רחוקים של מרכזיות ידניות עולם האלקטרוניקה השתכלל פלאים, וכיום מרכזיות אינן זקוקות לחדרי ענק מלאי עובדים נמרצים. היום מרכזיות הן קטנות, יעילות ואלקטרוניות, ויש אפילו מרכזיות ביתיות זולות יחסית, שאפשר להשתמש בהן לשימוש ביתי-משפחתי, כשיש בית גדול ורוצים מערכת ניהול שיחות ותקשורת בין החדרים השונים.
יתרה מזאת, כיום ישנן מרכזיות IP. מרכזיות אלו הינן הדור הבא של המרכזיות, הנבדל מאותן מרכזיות מוכרות של היום בכך שמדובר במערכת הפועלת על גבי רשת האינטרנט ולא באמצעות מערכת קווי הטלפון השגרתית. הבחירה דווקא ברשת ולא במערכת הטלפונים עבור מרכזיות IP היא בעלת יתרון מרכזי מכריע – מרכזיות הפועלות דרך הרשת מגלמות בפעולתן מחירים זולים יותר עבור בית העסק. זאת מכיוון שהרבה יותר זול להתקשר דרך האינטרנט מאשר דרך הטלפון. אומנם יש לאותן מרכזיות גם חסרונות מסוימים, בהם איכות הקול ובעיות אינטרנט שונות, אולם זו עדיין אופציה מועדפת מאוד עבור חברות שעסקיהן גלובאליים ובינלאומיים, היות והן זקוקות לביצוע שיחות רבות לחו"ל ומחו"ל, שעלותן במערכת הטלפון הרגילה גבוהה מאוד במצטבר.
מכאן נובע שיש חשיבות רבה לגודל הארגון ולאופי פעילותו בביצוע רכישת מרכזיות, כדי להתאים את המרכזיות הנכונות עבור אותו ארגון.