מה הקרטריונים לבחירת חברת עיצוב גרפי לעסק?
בשוק תחרותי ומתוחכם הקיים היום, יש חשיבות רבה להחלטה מי יהיה המעצבהגרפי שלך. קריטריון זה הוא חלק חשוב מהשיווק והתדמית של המוצר או השרותועבודת העיצוב הגרפי הינה גורם בעל משקל רב בתוצאה הסופית של הצלחת העסק.בסופו של דבר, המטרה של העיצוב הגרפי היא לשרת את המטרות השיווקיות ולשמשכלי לפרסום, לתדמית ולשיווק. חברה המשווקת שרותי גרפיקה בעלת נסיון וכוללתפתרונות נלווים לעיצוב, כגון הפקות דפוס, צילום, קופרייט, עיצוב גרפי מקצועי וכו'. מסוגלתלעזור בצורה משמעותית בהצלחת שיווק המוצרים או השרות של בית העסק ובשורההתחתונה להגדיל את מחזור המכירות.
הגדרת המושג עיצוב גרפי?
ובכן, אם אתם רוציםבעבודה אומנותית יפה, אני יכולה לצייר לכם ציור מיוחד או לצלם תמונהמרשימה שתוכלו לתלות לכם על אחד הקירות בבית ולהנות ממנה. זאת אומנות אך לאגרפיקה. בעצם גרפיקה היא "רתימת האומנות למטרת השיווק". גרפיקאי הוא אומןשיודע להשתמש בכישרון שלו למטרות פרסומיות, תדמיתיות ושיווק. אומן כשרוניככל שיהיה ללא גישה לתחום הפרסום והשיווק, ישאר אומן אבל לא גרפיקאי. זכרו,בסופו של דבר המטרה היא למכור יותר ושבית העסק ירוויח.
זהות תאגיד או מותג.
מעצבים מקצועיים ומנוסיםמשתמשים בכישרון וביצירתיות שלהם כדי לבנות תדמית נכונה. עיצוב תדמית נכונהוזהות המותג יכול לקבוע את ההבדל בין כשלון להצלחה. אין פה חוקיות קבועה.מה שיכול להתאים לתחום מסויים או לקהל כל שהוא אינו מתאים לתחום אחר ולקהלהפוטנציאלי שלו. תוכלו לייצר את תרופת הפלא לחיי נצח, באריזה המעוצבת בצורהלא נכונה, אף אחד לא יתייחס אליה או שהתדמית שהיא תשדר תהיה תדמית שלתרופה לא אמינה ולא בטוחה ובסופו של דבר היא כשלון.
סיפור מהחיים
בתחילת דרכי כמעצבת גרפית. נכנסלמשרדי לקוח שרצה למתג מוצר חדשני שנראה יוקרתי מאוד והוא מצא תהליך שאיפשרלו לייצר את המוצר במחיר זול מאוד. אני כל כך התלהבתי שניגשתי למלאכהועשיתי ככל יכולתי בכדי לעצב את המוצר בצורה כזו שהוא ישווק ויקודם בצורההטובה ביותר. פרוספקט, כרזה וכמובן אריזה. העיצוב יצא מרשים ויוקרתי מאוד.הלקוח התלהב ויאלה לדפוס. כעבור שבועיים אחרי שהמוצר יצא לשוק הסתברשהמכירות באופן יחסי לציפיות היו מאכזבות ביותר. ניסינו להבין ביחד עםהלקוח למה זה קרה ומה הסיבה לכך ודי התקשינו. משום שהמוצר נראה מדהים.המחיר זול מאוד. אז מה? ובכן, לא התעצלתי וביקשתי מהלקוח שיאפשר לי לבקרבמספר נקודות מכירה בכדי שאוכל להתרשם מתגובות הצרכנים. במשך יום שלם עמדתיבאחת החנויות ובחנתי את תגובות האנשים למוצר. בשלב מסויים התקרבו 2 נשיםלמוצר, הסתכלו, התפעלו, לקחו את המוצר ובחנו אותו מקרוב ואז החזירו אתהמוצר למדף והמשיכו לטייל בחנות. ניגשתי ובנימוס ביקשתי לשאול אותן מספרשאלות. כשהסכימו שאלתי את דעתן על המוצר וקיבלתי תגובות נלהבות וחמות. אזמדוע לא לקחתן את המוצר לקופה שאלתי. תשובתן היתה, עזבי, זה יקר מידיבשבילנו. ושאין להן תקציב למוצרים יוקרתיים שכאלו. תשובתן של 2 הנשים האלומייצגת תשובות דומות שקיבלתי גם מאחרים. וכשאמרתי להם מה המחיר, הם מיידחזרו למדף ולקחו איתם את המוצר לקופה. ובכן, הטעות הייתה שהעיצוב שידר יותרמידי יוקרתיות .כמובן שחזרתי מייד לשולחן האור שלי והתחלתי את עבודתהעיצוב מחדש מבלי לחייב את הלקוח. עיצבנו תדמית למוצר ששידרה יוקרתיות יותרעממית ושמנו דגש על המחיר וההצלחה הייתה גדולה מאוד.
זוהי דוגמה שמייצגת את החשיבות בנסיון ובהבנה הכוללת של הגרפיקאי שלכםבמכלול תחומי השיווק והפרסום. מעצב טוב ומקצועי הוא מי שיש לו נסיון ואתמכלול הידע המקיף של התחום. כולל הפקות דפוס, שיווק, ייחסי ציבור, צילוםועוד.
אחריות כוללת של הגרפיקאי
חברת עיצוב גרפי מקצועיתמעצבת במחשבה שיווקית ובמיוחד שיווק אינטרנטית. משילוב תמונות או אלמנטים גרפיים, קביעה מתאימה שלגופנים והגדרות טיפוגרפייה ועיצוב אשר מותאם לתחום הרלוונטי ולקהלהפוטנציאלי שלו. כדאי מאוד שהמעצב הגרפי שבו תבחר יהיה אחראי גם על שארהאלמנטים בהפקה. כמו הדפוס, הצילום וכדו'. זאת בכדי למנוע אי הבנות ולרכזאת האחריות לגורם אחד. כמובן שבוחרים בחברה המתאימה, יש לבדוק גם אתאפשרויות התקציב של בית העסק שלך ואת הכימייה האישית בינך ובין המעצבים.
לסיכום: זיהוי ובחירה נכונים של מעצבים גרפייםשמתאימים לחברה שלך, עלולה להיות משימה קשה שיכולה לקחת זמן. אבל ברגעשמצאת את החברה למתן שרותי גרפיקה המתאימה לך, יש בידך כלי חשוב מאוד להשגתמטרות העסק שלך. יש אדם או חברה שאתה יכול להתייעץ ולהריץ רעיונות וסיורימוחות. לכן, מומלץ לבחון את האפשרויות ולהשקיע בכך חשיבה ועבודה רבה. משוםשבדרך כלל הקשר עם מעצבים גרפים הוא לטווח ארוך. ועבודת עיצוב נכונהומקצועית משתלמת לטווח הארוך.