מערכת החינוך נמצאת בנקודה בה יש צורך דחוף בשינוי מהותי במערכת. רפורמה אשר תפעל לקידום מעמד המורה והתלמיד תוכל להוביל אל השינוי הדרוש. יש צורך בשינוי מעמיק במגוון היבטים במטרה להביא לתוצאה משמעותית במערכת. אחד היעדים אשר הציבו רן ארז וארגון המורים במהלך מאבקם בשנה שחלפה היה יישום רפורמת עוז לתמורה. רפורמה זו הינה רפורמה המתמקדת בתלמיד ופועלת במטרה לקדם את המערכת על ידי שינויים במספר היבטים. רן ארז וארגון המורים פועלים ליישום רפורמה זו על מערכת החינוך העל-יסודית.
רפורמת עוז לתמורה נבנתה לאחר מחקר מעמיק של מאות מומחים. הרפורמה קוראת לשינוי מהותי במספר היבטים במטרה להביא לתוצאה הסופית, היא שינוי במערכת החינוך וקידומה. הרפורמה דורשת יצירת מערכת המתגמלת ומקדמת מורים והופכת את ההוראה לקריירה. שינוי זה יוביל להפיכת המקצוע למבוקש ולאיכות עבודה גבוהה יותר בקרב המורים. שינוי נוסף צריך להתבצע במבנה העבודה של המורה, שינוי אשר יוביל לכך שהמורה יבצע את כל עבודתו במסגרת שעות העבודה בבית הספר. שינוי נוסף הינו במספר התלמידים בכיתה. צמצום מספר התלמידים יסייע לתהליכי הלמידה בכיתה ויאפשר למורה להעניק תשומת לב לתלמידים הזקוקים לכך. על מנת לאפשר שינויים אלה יש צורך בשינוי בתנאים הפיזיים בבית הספר הכולל כיתות לימוד מרווחות ופינות עבודה אישיות לכל מורה.
הרפורמה נוסתה על חמישה בתי ספר במשך שלוש שנים והובילה לירידת האלימות והנשירה בבתי הספר ועליית הישגי התלמידים. רן ארז וארגון המורים העל-יסודיים מאמינים כי רפורמת עוז לתמורה יכולה להוביל לשינוי הדרוש במערכת החינוך. הרפורמה שמה במרכזה את התלמיד ופועלת לקידום מעמד המורה. רן ארז וארגון המורים פועלים כעת ליישום הרפורמה במטרה לקדם ולשנות את המערכת מהר ככל האפשר.