ליטוש מתכות הוא חלק בתי נפרד מענף הרכב. כל משאית, מכונית או ג'יפ כוללים חלקים העשויים מפלדת אל-חלד, אשר צריכים לעבור מדי תקופה ליטוש על מנת לחדש את המראה ולהבטיח כי יהיה מבריק ומושך לאורך שנים. ליטוש מתכות הוא גם הפתרון היחיד עבור חלקי נירוסטה שהחלו להעלות חלודה, מפני שבניגוד למקובל לחשוב, פלדת אל-חלד עלולה להחליד - ואף עושה זאת – גם אם בקצב איטי יותר מפלדות אחרות.
מסיבה זו, ענף הרכב בוחן ומתחדש כל העת בשיטות ליטוש המתכות המתקדמות, המשתלמות והעמידות ביותר בשוק. עניין זה מתחדד עוד יותר מפני שחלקי הנירוסטה בכלי רכב - כגון סולמיות, צלחות לצמיגים ועוד - כוללים לרוב חלקי מתכת בעלי זוויות חדות ולא פשוטות לליטוש. מסיבה זו טיפולי שטח במתכות באופן ידני לא מספקים פתרון הולם ואחיד ברמתו. יש לציין כי מעבר לפו האסתטי, חלקי הנירוסטה הללו חשופים גם לפגעי מזג האוויר ולתנאי הכביש השונים, ולכן על יצרני רכב לחשוב גם על נושא העמידות, שאינו פשוט כשמדובר בחלודה.
לכן, ענף הרכב האירופי והאמריקאי גילה ומנצל שנים ארוכות את היתרונות של אלקטרופוליש על פני שיטות ליטוש אחרות. ליטוש מתכות אלקטרוכימי משיג ליצרניות רכב יתרון על פני המתחרים, ומשיג ברק ועמידות לאורך שנים לחלקי מתכת כגון פגושים, סולמות, ועוד, המקבלים לאחר הליטוש מראה מבריק המזכיר כרום, אשר מחזיק מעמד שנים רבות ומשיג עמידות רבה יותר בפני חלודה לטווח הארוך. גם בימינו, עוד ועוד יצרנים מגלים את היתרונות של ליטוש המתכות המתקדם בשוק, ומאמצים אותו בהתלהבות גוברת, שעה שהציפיות מצד הצרכן עולות אף הן עם השנים, ולא מסתפקות בפחות מהטוב ביותר.