עיצוב אביבי
הכרזת תחילת האביב ב-21 למרץ אינה מקרית, לפחות בארצנו.
אף אם לא הספקנו לרענן את כל בגדי החורף, בשל מיעוט הגשמים, סימני האביב - הפריחה, החום, הרצון לטייל, בהחלט כבר דורשים היערכות מחודשת.
מה קורה בתוך הבית, עיצוב פנים לאור התנועה הפנימית, המתנהלת במקביל לקצב הטבע ?
אם הזכרנו את הנטייה לשאוף את אויר החוץ, ראוי לפוגג את המראה ה'מכורבל' המוקרן מכורסאות מרופדות או מריהוט צפוף, מראה שהלם את השהייה הממושכת יחסית בין כתלי הבית.
צביעה בהירה, ריהוט קל וריבוי מירווחים ריקים בחלל המגורים, הם המאפיינים שיתאימו למנטאליות התקופתית, הממירה התכנסות בדלת אמות ביציאה ובזיקה החוצה, לריחות החוץ הנעימים.
כמובן שסדר היום השגרתי, בייחוד בהוויה העירונית, אינו כפוף לחילופי העונות הטבעיים. לפיכך ניתן לסמל את רגשותינו בעיטורים קלילים בתוך חלל המגורים, החל בוילון שקוף או חלונות הנפתחים לרווחה וכלה בהעמדת כדי מים מסוגננים על השולחן ובפינות החדר בעיצוב החלל , עיצוב פנים..
מעל ומעבר להסתגלות המיידית והספונטאנית יש מקום רב לעיצוב האמנותי המובהק. מאז ומתמיד ההיבט האמנותי תפש מקום חשוב ביחסי הגומלין בין האדם להתרחשות העונתית. אם האמנות העתיקה שיקפה בדרכיה את ההתעוררות של כוחות הפריון והתחייה, היא נענתה לגורם הסובלימציה העומד בבסיס התרבות האנושית. ציוריו של בוטיצ'לי (ונוס, פרימוורה), עם פרוץ הרנסנס, מחדשים את פולחני הפריון מן העולם הפאגני באמצעות דמויות נשים הרות, כמשתקף מבעד לשמלותיהן הפרחוניות.
אכן, פוסטר של הפרימוורה עשוי עדיין לבטא את המשיכה לפולחן האביב הניזכר.
המעבר מן היצרים הבסיסיים לביטוי יצירתי מעודן הוא אתגר תרבותי מן המעלה הראשונה.
בהווי האקטואלי - המרוחק מתפישת הטבע כפעימה אנושית ישירה - עצם החזרה המודעת לשימור האקולוגי היא המשך עקיף לרצון להתאחד עם הטבע. לכן השקעה יצירתית בעיצוב ממוחזר, בריהוט מחומרים מתכלים כגון כורסאות נצרים, מחיצות העשויות סיבים ידידותיים לסביבה, שולחנות זכוכית (כדוגמה לחומר בלתי מזהם) יהוו צעד משמעותי בשיקום יחסי הגומלין עם הטבע.
לאתר החדש של מכון קווים - http://www.cavim.co.il