מדוע בכלל צריך סרט תדמית ?
שאלה חשבוה ובסיסית שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא: האם לצורך השגת מטרות השיווק של העסק שלכם צריך סרט תדמית?
"תמונה אחת שווה אלף מלים". מקור הביטוי נוגע לעיקרון שעמד ביסוד האמנות הכנסייתית, שביקשה לבטא את ערכי הנצרות באופן גרפי להמונים שלא ידעו קרוא וכתוב. באופן מפתיע עקרון זה נכון גם בימנו, ההמונים יודעים לקרוא ולכתוב אך לא ממש ששים לקרוא (או לכתוב).
סרט תדמית של 5 דקות מכיל כ 7,500 תמונות (פריימים). לא קשה לעשות את החשבון לבד - ויש מי שעשו את החשבון לבד. גוגל, לדוגמא, קנו את יו-טיוב ב 1,650,000,000$. הלך הרוח של הרכישה ההיא היה בדיוק זה: סרטים עושים את זה יותר טוב.
כיצד תציגו את העסק שלכם בצורה מזמינה ? מה עדיף? עדות מצולמת וחיה של לקוח אסיר תודה או מכתב תודה מודפס? מה נראה יותר טוב? הנוף פנוראמי הנשקף מגג הבניין שאתם בונים כרגע או תמונות סטילס שמצאתם באתר תמונות חינמיות ?
הצגה של העיסוק שלכם בוידיאו עשויה לרתק את הצופים. אלא אם אתם רופא פרוקטולוג או משהו כזה...
השלבים בהכנת סרט תדמית
כמו תמיד, מתחילים בהתחלה: Pre-production להפקת סרט תדמית צריך לבחור חברת הפקה לסרטי תדמית.
עם מי כדאי לעבוד?
בשאלה זו מסתתרת לה המלכודת הכי נוראית שאתם עשויים ליפול בה – להפיק סרט תדמית בעצמכם. לכאורה, בעידן מצלמת הHD הביתית ותוכנות העריכה שיש בכל מחשב, הפקת סרט היא עניין פשוט: הבן של השכנה לומד במגמת קולנוע, יש לו מחשב מגניב ומצלמה חדשה ובכלל הוא מוכשר "פצצות".
אז זהו בדיוק – לא כך הדבר!
הפקת סרט תדמית עם מטרות עסקיות, תדמיתיות ושיווקיות היא עסק למקצוענים בלבד. בדיוק כמו רפואת שיניים. את טיפול השורש שלכם גם הייתם עושים אצל הבן של השכנה?
בהפקת סרט עצמי אולי תיהנו מחוויה של סדנת יצירה בוידיאו, אבל בשורה התחתונה לא תעמדו ביעדים עסקיים כלשהם, שהם כזכור, מטרתו של סרט תדמית.
בישראל אין מחסור של אנשי מקצוע מצויינים בתחום ההפקה: בימאים, תסריטאים, צלמים ועורכים. תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בישראל איננה גדולה מספיק והמקצוענים ששים לביצוע פרויקטים בנוסף על ההפקות המשודרות. תשמחו בודאי לדעת שגם שחקנים ואף המוכרים שבניהם, יהיו מוכנים להופיע בסרט שלכם, בשיא הרצינות והמקצועיות, ואף התמורה הכספית תהיה שווה לכל נפש.
זכרו, אתם לא מחפשים עוד בימאי. אתם מחפשים בימאי שידע לחשוב עסקית ושיווקית. בימאי שידע להעמיד במרכז הסרט אתכם ואת המטרות העסקיות שלכם ולא את האגו שלו.
כשאתם בוחרים ממבחר חברות ההפקה שתקבלו כתוצאות חיפוש ל " סרטי תדמית " בגוגל, אל תתביישו לבדוק את הרקע העסקי של מי שאתם מתכוונים להפקיד בידיו את משימת הפקת הסרט שלכם. תואר במנהל עסקים מעבר להשכלה קולנועית גרידא עשוי להועיל. ורצוי שיהיה גם תיק עבודות עשיר בסרטי תדמית עסקיים ולא רק סרטי סטודנטים ופרויקטים קולנועיים. כי צריך לזכור שכשמדובר בסרט תדמית, אתם לא רוצים לצדכם את פליני, אתם רוצים מישהו שמסוגל לחשוב כמו ג. יפית.