פרסום בגוגל
אם אני בעל חנות שמשווקת מוצר מסוים, או בעל עסק שמספק שירותים כאלה ואחרים, המטרה שלי היא להגיע אל כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים שיתעניינו במה שיש לי להציע. לשם כך אני צריך לפנות לקמפיינים פרסומיים רחבים, על מנת שכמה שיותר יכירו אותי ואת הסחורה שלי. בטרום עידן האינטרנט הייתי יכול להוציא כסף רב על פרסומות בטלוויזיה וקמפיינים מפוארים של פרסומות על המסך הקטן ושלטי חוצות, יכולתי ללכת על קמפיינים ברדיו וגם במדיה הכתובה, היא העיתונות על גווניה השונים.
ההוצאה הכספית על כל קמפיין כזה היא גדולה מאוד ויכולה להגיע לסכומי כסף משמעותיים, שיכולים להיות מנוצלים לטובת דברים אחרים, אך אין ברירה אחרת. האומנם?
כאמור, האינטרנט שינה את חוקי המשחק, וכיום הפרסום הויראלי הוא אחד היעדים הנפוצים ביותר לאנשי שיווק ופרסום, שמבינים את הפוטנציאל הכלכלי העצום של המדיה הזו ומנצלים את היכולות של האינטרנט להגיע ללקוחות פוטנציאליים רבים ככל האפשר. האינטרס שלי כבעל עסק הוא להגיע אל הלקוחות שיתעניינו במה שיש לי להציע, ולא ללקוחות שלא יביעו עניין, ולו הקלוש ביותר בכך. אחת הדרכים הנפוצות ביותר לגלוש באינטרנט היא באמצעות גוגל. זהו מנוע החיפוש המשמעותי ביותר ברשת וכמעט כל המידע שעובר ברשת ניתן למצוא דרך גוגל. פרסום בגוגל הוא השלב הבא ביכולות שלי כבעל עסק להגיע אל כל הלקוחות הפוטנציאליים שלי. כאשר אנו מפרסם קמפיין דרך גוגל, אני מגיע אך ורק אל הגולשים שנתוני הגלישה שלהם בגוגל מראים כי הם גולשים בעולמות התוכן שיכולים להיות רלוונטיים למה שאני מציע ולא מעבר לכך כמו גם בפרסום בפייסבוק. כמו כן, במקום לשלם סכומי כסף גבוהים, אני משלם רק בדיעבד על הקלקות שהיו על הלינק שלי בקמפיין הזה.