מאבק ארגון המורים העל-יסודיים בשנה האחרונה היה מאבק חשוב אשר מטרתו הייתה להביא לשינוי במערכת החינוך וקידומה. מערכת החינוך נמצאת במצב בו יש צורך בשינוי יסודי אשר יביא לקידום התלמיד ולהעלאת מעמד המורה. בשנים האחרונות הוצעו רפורמות שונות בידי גורמים שונים, כאשר רן ארז וארגון המורים העל-יסודיים סירבו לקבלן. על אף הצורך ברפורמה, רן ארז מסרב לקבל תוכנית אשר מטרתה לפגוע במורים. ארגון המורים חיבר את רפורמת עוז לתמורה. רפורמה זו מבוססת על מחקר מעמיק ומתמקדת בארבעה היבטים עיקריים שיובילו לשינוי מעמיק במערכת החינוך.
רפורמת עוז לתמורה קוראת לשינוי במעמד המורה אשר יתבצע בעזרת מערכת קידום ותגמול מורים. מערכת זו תוביל להפיכת מקצוע ההוראה לקריירה המציעה מסלולי קידום ותהפוך את המקצוע למבוקש יותר. בנוסף, יתבצע שינוי בשבוע העבודה של המורה כך שאת כל מטלותיו יבצע בבית הספר במהלך שעות העבודה. שינוי חשוב נוסף לפי רפורמת עוז לתמורה הינו צמצום מספר התלמידים בכיתה אשר יאפשר למורה מתן תשומת לב רבה יותר לתלמידים מתקשים. על מנת לאפשר שינויים אלה יש צורך בשינוי התנאים הפיזיים בבית הספר כך שלמורים יהיו חדרי עבודה מתאימים לביצוע העבודה. כמו כן, יש צורך בכיתות מרווחות אשר יסייעו לתלמידים ללמוד באווירה נעימה ונוחה.
רפורמת עוז לתמורה של וארגון המורים מעמידה את התלמיד במרכז ופועלת לקידום מעמד המורה. יישום הרפורמה יוכל להביא לשינוי בו יש צורך במערכת החינוך ולקדם את מקצוע ההוראה וכן את התלמידים. רפורמת עוז לתמורה נוסתה במשך 3 שנים על חמישה בתי ספר על יסודיים והביאה להישגים מרחיקי לכת. הישגי התלמידים עלו ורמת הנשירה והאלימות בבתי הספר ירדה. לאור יכולתה של הרפורמה להוביל את השינוי בו יש צורך במערכת החינוך, רן ארז וארגון המורים העל-יסודיים פועלים לשם יישומה על המערכת.